Jak sprawdzić popularność fraz w Google, jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego – to częste i bardzo ważne pytania w procesie pozycjonowania ale także na etapie ofertowania. Aby właściwie ocenić przydatność i popularność słów kluczowych przydatnych będzie kilka narzędzi darmowych oraz płatnych.
Najprostszym i najszybszym sposobem zweryfikowania czy dana fraza jest popularna w wyszukiwarce Google to skorzystanie z podpowiedzi Google. Wpisując w wyszukiwarkę jakąkolwiek frazę zostaną wyświetlone wyniki oraz na samym końcu sugestie co do innych fraz.
Jak widać podobne wyszukiwania dla frazy „jak pozycjonować stronę samemu” pokazuje dwa bloki fraz, które są często wpisywane przez użytkowników.
Drugim miejscem, gdzie Google podpowiada frazy, to sama wyszukiwarka, gdzie wpisując frazę Google podpowiada inne warianty.
Planer słów kluczowych jest darmowym narzędziem SEO, które posiada statystyki słów kluczowych, które badamy. W panelu ustalamy jakie słowo kluczowe chcemy badać i planer pokaże nam różne warianty z potencjalem oraz konkurencyjnością. W kolumnie widać średnią miesięczną liczbę wyszukań.
Należy zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które mają średnią miesięczną liczbę wyszukań na poziomie zero – dlaczego? Google nie ma dla tego słowa statystyk ale to nie oznacza, że użytkownik nie wpisuje takich haseł w wyszukiwarkę – to może oznaczać, że to jest taki użytkownik, który jak znajdzie to czego szuka to na pewno to kupi.
Popularność słów kluczowych można zweryfikować w Google Trends, który pozwala zweryfikować sezonowość fraz, na które chcemy się wypozycjonować.
Wpisując badaną frazę otrzymujemy informację, kiedy i w jakim czasie dana fraza jest bardziej lub mniej popularna albo też takiego trendu po prostu nie ma. Dzięki temu możemy oszacować, kiedy należy zacząć proces pozycjonowania i czy w ogóle warto to robić.
Popularność danego słowa kluczowego jest określona w jednostkach i maksymalna wartość to 100 – czyli wtedy oznacza to, że dane słowo kluczowe (fraza) jest bardzo popularna.
Na podstawie popularności fraz wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce Google możemy określić tematy, którymi potencjalni klienci mogą się interesować.
Po wpisaniu słowa kluczowego otrzymujemy kilka grafów, z których możemy pozyskać zupełnie za darmo pytania, jakie potencjalni klienci zadają w wyszukiwarce. To są najpopularniejsze tematy, dzięki którym możemy zbudować pokaźny ruch organiczny do naszego serwisu www.
SEMSTORM jest narzędziem płatnym jednak umożliwia zbadanie popularności i sezonowości słów kluczowych poprzez wpisanie ich w odpowiednie pola. Jako narzędzie daje również możliwość zbadania konkurencji na jakie słowa kluczowe jest wypozycjonowana a tym samym wyświetla potencjał badanych słów kluczowych.
Dzięki takiemu wyświetlaniu wyników jesteśmy w stanie odpowiednio dobrać strategię pozycjonowania.
Słowa kluczowe są zawsze elementem wyjściowym w każdej analizie SEO i SEM. Bez ich analizy, określenia potencjału i określenia strategii pozycjonowania nie ma sensu prowadzić jakichkolwiek działań. Popularność słów kluczowych możemy sprawdzić za pomocą wielu narzędzi – szczególnie tych darmowych, do których mamy nieograniczony dostęp.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.