Założenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok do tego, by zostać zauważonym w Internecie. Jeżeli pozostaniemy na tym kroku, konkurencja przyciągnie do siebie naszych potencjalnych klientów, a naszej strony prawdopodobnie nikt nie odwiedzi. Jeżeli uważasz, że pozycjonowanie Twojej strony jest niepotrzebne, to przeczytaj o jego zaletach poniżej.
Dzięki pozycjonowaniu możemy dotrzeć do ponad 3 milardów użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarki Google. Jak to mówią sky is the limit. Niezależnie czy chcemy naszymi produktami lub usługami podbić świat, kraj, miasto czy dzielnicę, zdecydowana większość naszych potencjalnych klientów dotrze do nas przez Internet.
Pozycjonowanie przynosi wartościowy ruch na stronę. Potencjalny klient wpisując frazę w wyszukiwarkę jest już gotowy na zakup konkretnego produktu czy usługi. Pozycjonowanie nie jest nachalną reklamą dla niezainteresowanych odbiorców, tylko informacją, że mamy to, czego potrzebujesz. Jeżeli widoczność strony będzie rosła, z czasem zaobserwujemy coraz większą ilość zamówień.
Pozycjonowanie jest najtańszą formą marketingu internetowego. Zalety pozycjonowania to przede wszystkim:
Pozycjonowanie cały czas pracuje na naszą korzyść. W przeciwieństwie do innych form marketingu nie znikniemy z sieci z powodu „wyklikanego” budżetu czy nieprecyzyjnego czasu wyświetlania reklamy. Jeżeli konsekwentnie będziemy pozycjonować naszą stronę i osiągniemy wysokie wyniki, każdy będzie mógł zapoznać się z naszą ofertą bez względu na porę dnia czy nocy. Aby do tego doszło to:
Pozycjonując stronę, zdobędziemy większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Praktycznie każdy z nas korzysta z wyszukiwarki Google. Mamy zaufanie do robotów indeksujących i jesteśmy przekonani, że w wynikach pierwszej strony znajdziemy produkty, usługi czy treści, których potrzebujemy. Dostosowując stronę do wymogów Google, z czasem osiągniemy wysokie pozycje i również zostaniemy obdarzeni zaufaniem. Poza wpływaniem na decyzje zakupowe użytkowników pozycjonowanie buduje świadomość marki. Z pewnością każdy z nas potrafi wymienić strony, gdzie warto kupować książki, kosmetyki, ubrania, które dostarczają wiarygodnych informacji z różnych dziedzin czy świadczą wysokiej jakości usługi. Wielu z nas postrzega je jako eksperckie w swojej branży. Taki efekt został wypracowany nie tylko dzięki ciężkiej pracy, ale również dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu.
Większość użytkowników woli korzystać z organicznych wyników wyszukiwania niż płatnych reklam. Nie oznacza to oczywiście, że nie warto korzystać z:
Będą one generowały dodatkowy ruch i konwersję na stronie, ale główny ciężar marketingu w Internecie powinien opierać się na pozycjonowaniu.
Efekty pozycjonowania możemy mierzyć i obserwować. Zlecając pozycjonowanie, możemy cały czas śledzić jego efekty. Dobra agencja SEO powinna co miesiąc przedstawiać raport z efektów pracy, ale za pomocą różnych narzędzi jak Google Analitycs, Google Search Console, Ahrefs czy Senuto możemy na bieżąco sprawdzać, jakie są organiczne pozycje naszych fraz, ruch na stronie czy jakość linków.
Sprzedaż stacjonarna wzrasta dzięki pozycjonowaniu. Jest to bardzo skuteczna metoda marketingu dla branż, które działają stacjonarnie. Restauracje, kawiarnie, warsztaty samochodowe, zakład wulkanizacyjny mogą dotrzeć do większej ilości klientów dzięki pozycjonowaniu. Dzisiejszy konsument na smartfonie będzie szukał informacji, gdzie blisko miejsca, w którym się znajduje będzie mógł zjeść, wypić kawę, czy naprawić oponę. Firmy, które zainwestowały w pozycjonowanie, z pewnością zdobędą więcej klientów. Pozycjonowanie nie jest zarezerwowane tylko dla dużych i średnich firm. Mały zakład szewski czy zegarmistrz również mogą korzystać z możliwości pozycjonowania, zwłaszcza z pozycjonowania lokalnego. Google chętnie wspiera małych przedsiębiorców na lokalnym rynku.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.