Jeżeli chcemy, by nasza strona była widoczna w sieci, generowała ruch i konwersję, powinniśmy skorzystać z rozwiązań, jakie daje pozycjonowanie lub kampania Ads (kiedyś Adwords).
Pozycjonowanie to szereg działań, które dostosowują stronę do wymogów wyszukiwarki Google. Każda strona jest oceniana i indeksowana na podstawie spełniania ponad dwustu czynników. Google weryfikuje, które podstrony najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników i na tej podstawie umieszczają je na konkretnych pozycjach. Podczas pozycjonowania przeprowadza się szereg działań na stronie i poza nią, aby zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarce. Działania na stronie polegają między innymi na optymalizacji witryny, poprawie szybkości ładowania, stworzeniu przyjaznych adresów URL, wprowadzeniu meta danych, przygotowaniu fraz kluczowych i napisaniu na ich podstawie treści. Działania poza stroną polegają na budowaniu wartościowego profilu linkowego. Im więcej posiadamy wartościowych linków, tym lepiej nasza strona jest oceniana przez Google i osiąga lepsze wyniki. Budowanie profilu linkowego polega na umieszczaniu linku do strony na wizytówkach, katalogach biznesowych, forach, artykułach tematycznych, blogach, stronach partnerskich czy w social mediach.
Google Ads to kampania płatnych linków, wyświetlana w wyszukiwarce. Reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownik w wyróżnioną reklamę. Koszt kliknięcia jest zależny od konkurencyjności fraz, jakości reklamy i strony docelowej oraz od przewidywalnego współczynnika klikalności. Reklamę można dowolnie modyfikować, ustalać pory wyświetlania, zasięg na konkretne miasto, województwo czy kraj. Reklama działa od momentu jej uruchomienia, jednak jak często będzie wyświetlana na poszczególne frazy, zależy od ustalonego budżetu.
Zalety
Wady
Zalety
Wady
Każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety, więc co będzie najlepszym rozwiązaniem, gdy chcemy być widoczni w sieci? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest korzystanie z obu rozwiązań jednocześnie od początku. AdWordsy (Adsy) szybko przyciągną do nas klientów a pozycjonowanie zbuduje trwałą widoczność w wyszukiwarce.
Przez pierwsze trzy miesiące prowadzenia kampanii Ads poznasz słowa kluczowe, na które wyświetla się kampania, które są klikane i te, które dają konwersję. Dzięki temu będziesz wiedział na jakie słowa kluczowe uruchomić SEO.
Jeżeli nie wiesz czy zacząć od SEO czy Ads’ów – zacznij od reklam Ads. Jeżeli jednak nadal masz wątpliwości skorzystaj z mojego forum lub wypełnij formularz poniżej – pytania nie bolą.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.