ZGRedia

Jak zacząć seo?

Cieszę się, że trafiłeś na tę stronę. Znajdziesz tutaj pytania i odpowiedzi związane z pozycjonowaniem. Sukcesywnie będę dodawać nowe pozycje budując coś na kształt Zgredopedii.

Jeśli:

  • Nie wiesz jak zacząć pozycjonować swój serwis?
  • Chcesz zacząć pozycjonować ale masz pytania?
  • Pozycjonowanie jest dla Ciebie trudne?

    Wypełnij i wyślij formularz. Nasz zespół sprzedaży skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.




    Dobrze trafiłeś! Poniżej znajdziesz pytania, które zadali klienci i szukali odpowiedzi. Kliknij w dowolne pytanie i poznaj odpowiedź. Jeśli temat nie będzie dla Ciebie wyczerpany – zawsze możesz zadać pytanie na forum lub wypełnić formularz kontaktowy.


    Od czego zacząć SEO dla strony?

    Przede wszystkim zastanów się czy SEO naprawdę jest Ci potrzebne? To nie jest tak, że SEO i pozycjonowanie należy zacząć od razu na początku. Bezwzględnym priorytetem powinno być zbudowanie strony, która będzie poprawnie zbudowana pod kątem SEO – czyli już na etapie projektowania strony miej pod ręka konsultanta ds SEO a po jej zbudowaniu, jeszcze na środowisku deweloperskim, przeprowadź audyt SEO.

    W takim audycie możesz poprosić o przeanalizowanie konkurencji oraz dostarcz słowa kluczowe, na które chcesz być wysoko w wynikach wyszukania. Dostarcz tez informacje co do swoich produktów czy usług ze względów biznesowych. Jeżeli nie wiesz jakie słowa kluczowe będą dla Ciebie dobre – zrób testową kampanię Ads na okres 1-3 miesięcy i zobaczycz na jakie słowa kluczowe Twoje kampanie wyświetlają się, jakie przynoszą kliki, a jakie przynoszą konwersję.

    Czyli reasumując:

    • bezwzględnie już na etapie budowania witryny potrzebujesz konsultanta oraz przeprowadzić audyt SEO
    • musisz znać słowa kluczowe, które przynoszą wyświetlenia, kliki i konwersje (z kampanii Ads)
    • musisz poznać swoją konkurencję w wynikach organicznych

    Jak zacząć pozycjonować serwis?

    Skoro znasz konkurencję, słowa kluczowe i masz przygotowany serwis pod kątem SEO możesz przejść do następnego kroku czyli opracowanie krótkofalowej albo długofalowej (to zależy) strategii SEO. W tym celu musisz określić budżet, na który będą składały się:

    • dostarczenie treści do pozycjonowanego serwisu – wpisy na bloga, opisy kategorii, opisy produktów (jeśli potrzeba), meta opisy (jeśli potrzeba) – w ujęciu miesięcznym ile i co będzie dostarczane
    • linkbuilding – jest to jedna ze składowych czynników offsite – bardzo ważne jak będziesz pozycjonować serwis oraz ile tych linków miesięcznie będzie dostarczanych do serwisu. Ważne: jeśli linkbuilding będzie oparty o treści – będzie drogo (wolno ale dobrze), jeśli oparty o zaplecza czy też linki z for – będzie tanio (ale niekoniecznie szybko i dobrze)
    • konsultacje i szkolenia SEO – często właściciel zapomina, że SEO w środku własnej firmy czy też z agencji lub freelancera, to godziny analiz, konsultacji, budowania serwisu, pomysłów itd. To są godziny pracy i to trzeba uwzględnić w budżecie
    • opracuj cele oraz KPI – to ważne. Musisz wiedzieć co jest Twoim celem (niekoniecznie pozycje ale przede wszystkim ruch, który sprzedaje)

    Powyższe cztery filary powinny stanowić podstawę do wyceny – seowiec pracuje więc będzie oczekiwał zapłaty w postaci opłaty miesięcznej (coś jak pensja). Tę opłatę można uzależnić od osiąganych celów oraz KPI np. w postaci dodatkowych bonusów. Dzięki temu osoba pracująca na SEO będzie dążyć do maksymalizacji swojej pracy pod kątem osiągnięcia efektów.

    Co dalej – jak zacząłem SEO?

    Skoro masz już serwis, budżet możesz zacząć pozycjonować. Czyli seowiec albo Ty sam regularnie, każdego miesiąca, musisz dostarczać do swojego serwisu to co sobie wyznaczyłeś. Badać punkty kontrolne, poszczególne osiągnięte cele i tak dalej.

    Pamiętaj, że nieustannie musisz śledzić to co się dzieje w branży, doszkalać się, testować, czytać, analizować. Jeżeli wszystko robisz sam będziesz potrzebować dużo narzędzi SEO, bez których praca seowca jest praktycznie niemożliwa.

    Jeżeli nadal masz wątpliwości – przeczytaj odpowiedzi na pytania powyżej tego tekstu, skorzystaj z mojego forum lub wypełnij formularz poniżej – pytania nie bolą.

    Potrzebny czas: 14 dni

    Jak zacząć pozycjonowanie? Zajrzyj do naszego zestawu pytań i odpowiedz. Obejrzyj filmy. Zapytaj a dowiesz się wszystkiego.

    1. Zacznij od audytu SEO

      Zacznij od audytu SEO – jest to pierwszy i podstawowy krok w procesie pozycjonowania. Wykorzystaj w tym celu wszystkie poradniki oraz narzędzia SEO.

    2. Określ strategię

      Określ co chcesz osiągnąć i do czego dążysz. Wyznacz sobie cele związane z ruchem organicznym oraz przychodami.

    3. Napisz treści na serwis

      Na każdą podstronę potrzebna jest treść. Dobra, merytoryczna i unikalna. Znajdź copywriterów, którzy będą pisali teksty.

    4. Zacznij zdobywać linki do serwisu

      To ważne w procesie pozycjonowania aby pozyskiwać odnośniki do serwisu z różnych miejsc.

    5. Reklamuj się w kanałach Social Media

      Wykorzystaj kanały Social Media typu Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn do reklamy swoich usług czy produktów. Reklamuj też treści i bloga za pomocą tych kanałów.

    6. Wykonuj analizy

      Zainstaluj statystyki Google Search Console i Google Analytics – przynajmniej raz w miesiącu wykonuj analizę zawartych tam danych.

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.