Cieszę się, że trafiłeś na tę stronę. Znajdziesz tutaj pytania i odpowiedzi związane z pozycjonowaniem. Sukcesywnie będę dodawać nowe pozycje budując coś na kształt Zgredopedii.
Jeśli:
Dobrze trafiłeś! Poniżej znajdziesz pytania, które zadali klienci i szukali odpowiedzi. Kliknij w dowolne pytanie i poznaj odpowiedź. Jeśli temat nie będzie dla Ciebie wyczerpany – zawsze możesz zadać pytanie na forum lub wypełnić formularz kontaktowy.
Przede wszystkim zastanów się czy SEO naprawdę jest Ci potrzebne? To nie jest tak, że SEO i pozycjonowanie należy zacząć od razu na początku. Bezwzględnym priorytetem powinno być zbudowanie strony, która będzie poprawnie zbudowana pod kątem SEO – czyli już na etapie projektowania strony miej pod ręka konsultanta ds SEO a po jej zbudowaniu, jeszcze na środowisku deweloperskim, przeprowadź audyt SEO.
W takim audycie możesz poprosić o przeanalizowanie konkurencji oraz dostarcz słowa kluczowe, na które chcesz być wysoko w wynikach wyszukania. Dostarcz tez informacje co do swoich produktów czy usług ze względów biznesowych. Jeżeli nie wiesz jakie słowa kluczowe będą dla Ciebie dobre – zrób testową kampanię Ads na okres 1-3 miesięcy i zobaczycz na jakie słowa kluczowe Twoje kampanie wyświetlają się, jakie przynoszą kliki, a jakie przynoszą konwersję.
Czyli reasumując:
Skoro znasz konkurencję, słowa kluczowe i masz przygotowany serwis pod kątem SEO możesz przejść do następnego kroku czyli opracowanie krótkofalowej albo długofalowej (to zależy) strategii SEO. W tym celu musisz określić budżet, na który będą składały się:
Powyższe cztery filary powinny stanowić podstawę do wyceny – seowiec pracuje więc będzie oczekiwał zapłaty w postaci opłaty miesięcznej (coś jak pensja). Tę opłatę można uzależnić od osiąganych celów oraz KPI np. w postaci dodatkowych bonusów. Dzięki temu osoba pracująca na SEO będzie dążyć do maksymalizacji swojej pracy pod kątem osiągnięcia efektów.
Skoro masz już serwis, budżet możesz zacząć pozycjonować. Czyli seowiec albo Ty sam regularnie, każdego miesiąca, musisz dostarczać do swojego serwisu to co sobie wyznaczyłeś. Badać punkty kontrolne, poszczególne osiągnięte cele i tak dalej.
Pamiętaj, że nieustannie musisz śledzić to co się dzieje w branży, doszkalać się, testować, czytać, analizować. Jeżeli wszystko robisz sam będziesz potrzebować dużo narzędzi SEO, bez których praca seowca jest praktycznie niemożliwa.
Jeżeli nadal masz wątpliwości – przeczytaj odpowiedzi na pytania powyżej tego tekstu, skorzystaj z mojego forum lub wypełnij formularz poniżej – pytania nie bolą.
Potrzebny czas: 14 dni
Jak zacząć pozycjonowanie? Zajrzyj do naszego zestawu pytań i odpowiedz. Obejrzyj filmy. Zapytaj a dowiesz się wszystkiego.
Zacznij od audytu SEO – jest to pierwszy i podstawowy krok w procesie pozycjonowania. Wykorzystaj w tym celu wszystkie poradniki oraz narzędzia SEO.
Określ co chcesz osiągnąć i do czego dążysz. Wyznacz sobie cele związane z ruchem organicznym oraz przychodami.
Na każdą podstronę potrzebna jest treść. Dobra, merytoryczna i unikalna. Znajdź copywriterów, którzy będą pisali teksty.
To ważne w procesie pozycjonowania aby pozyskiwać odnośniki do serwisu z różnych miejsc.
Wykorzystaj kanały Social Media typu Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn do reklamy swoich usług czy produktów. Reklamuj też treści i bloga za pomocą tych kanałów.
Zainstaluj statystyki Google Search Console i Google Analytics – przynajmniej raz w miesiącu wykonuj analizę zawartych tam danych.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.