Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych i niszowych fraz, składających się np. z 3-4 lub więcej słów, bardzo mocno ukierunkowanych na konwersję. Jednocześnie użytkownik wpisujący frazy niszowe kieruje się wprost intencja zakupową.
Dlatego też, pozycjonowanie long tail jest skuteczną i najtańszą metodą na szybki wzrost sprzedaży w sklepach internetowych.
Należy podkreślić, że działania tego typu nie da się zrealizować w każdym przypadku. Mimo to nie zmniejsza to samej wartości tego sposobu pozycjonowania.
Proces ten polega na używaniu sporej ilości różniących się słów kluczowych, które są pozycjonowane. W rezultacie jedną stronę o dobrej i bogatej treści można pozycjonować aż na kilkaset różnych fraz. Dlatego ważne jest, aby w procesie pozycjonowania long tail strona internetowa zawierała dużo dobrej jakości contentu.
Klient, który wpisuje np. frazę „opony”, sam do końca nie wie jakiej opony szuka. Klient wpisujący właśnie frazę składającą się z kilku słów, szukający opony do konkretnego samochodu oraz marki, staje się klientem z grupy docelowej. Szuka długiej frazy i jeśli trafi na nasza stronę internetową, na pewno skonwertuje dokonując zakupów.
Należy pamiętać, że stosując pozycjonowanie na długi ogon (long tail) nasza strona musi posiadać wartościową treść oraz ład i przejrzystość.
Na koszt pozycjonowania składa się m.in. zakres przeprowadzanych usług (w rozliczeniu godzinowym), co jest dostarczane (np. linkbuilding, zalecenia optymalizacyjne, treści) czy przeprowadzenie audytu.
Cennik oparty jest na:
Rozliczenie według jednej z opcji:
Long tail to inaczej długi ogon i oznacza pozycjonowanie serwisu na dużą liczbę wielowyrazowych słów kluczowych. Long tail stosuje się dla pojedynczych podstron jak i całego serwisu. Metoda ta dedykowana jest bardziej sklepom niz witrynom usługowym.
Nie ma konkretnej liczby słów kluczowych w przypadku długiego ogona. Może to być 10 ale może to być i 200 słów kluczowych.
Jeżeli podasz mi słowa kluczowe zawsze będzie szybciej i łatwiej. Przygotuj tabelę i podziel te słowa na 3-4 kategorie: od głównych, poprzez mniej ważne, aż do najmniej istotnych. Jesli ich nie masz nic nie szkodzi - mogę zaproponować swoje słowa kluczowe.
Do tego dochodzi analiza konkurencji, analiza trudności słów kluczowych oraz analiza architektury Twojego serwisu. Na podstawie tych analiz otrzymasz audyt, który należy wdrożyć.
Warto zadbać o długi ogon ponieważ w efekcie końcowym pozycjonowanie takie będzie najtańsze (szczególnie w stosunku do reklam Ads), pozyskasz więcej ruchu organicznego na ogromną liczbę fraz, frazy z długiego ogona mają lepszą konwersję a to przekłada się na większą sprzedaż. I najważniejsze: po prostu wyniki pojawiają się dużo szybciej.
Zdecydowanie NIE. Użytkownicy wpisują tak wiele różnych kombinacji słów kluczowych, że nikt nie jest w stanie zapewnić 100% pokrycia w reklamach.
Trudno określić koszty pozycjonowania na długi ogon bez obejrzenia strony i wykonania analizy. Jeżeli jednak nie masz budżetu na poziomie 2-3 tys. zł netto miesięcznie, będzie trudno uzyskać dobre i szybkie efekty sprzedażowe.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.