Strona internetowa to dla współczesnych przedsiębiorstw konieczność. Jednak nawet najlepiej wykonana w zakresie parametrów technicznych, jak i wyglądając atrakcyjnie dla użytkowników, nie jest synonimem sukcesu.
Ten zagwarantować może jedynie stałe podążanie za trendami, aktualizacja stosowanych rozwiązań do najnowszych wytycznych, ich znajomość oraz umiejętność uzyskania przewagi konkurencyjnej. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy posiada się odpowiednie dane i informacje.
Takich dostarczy kompleksowa opieka SEO nad serwisem internetowym. Jest ona czymś więcej niż audytem SEO czy jednorazowymi konsultacjami SEO, który jest jednorazową usługą. Opieka SEO nad stroną internetową obejmuje regularne konsultacje i nadzór specjalisty, przez co umożliwi szybką reakcję i modyfikowanie podejmowanych działań.
Opieka SEO jest skierowana do firm, które nie chcą posiadać wewnętrznego działu SEO, zastanawiają się czy pozycjonowanie jest im w ogóle potrzebne. Taki podejście sprawdza się przede wszystkim w firmach, które od wielu lat są obecne na rynku.
Co zawiera opieka SEO strony
internetowej?
Usługa opieki SEO nad witryną zawiera wiele elementów m.in.:
- Analiza informacji z Google Search Console, Google Analytics
- Analiza za pomocą zewnętrznych narzędzi np Senuto, Semstrom, Semrush
- Monitorowanie oraz analiza słów kluczowych
- Rekomendacje działań do zrealizowania w najbliższym czasie np. w ciagu 1 – 2 – 6 miesięcy
- Przygotowanie i weryfikacja content planu czyli harmonogram pisania treści w serwisie
- Regularne konsultacje w zakresie SEO dotyczące prowadzonych działań i wdrożonych rozwiązań np. w odstępach 2-tygodniowych
- Analiza odnośników do serwisu
- Analiza konkurencji (zależnie od liczby konkurentów)
- Nadzór nad migracją serwisu lub jego przebudową
- Zdalny Project Manager SEO, czyli uczestnictwo w projekcie specjalisty jako członka zespołu projektowego ds. SEO.
- Raportowanie wyników – raz w miesiącu
Korzyści dla Twojej firmy?
Stałe i profesjonalne czuwanie nad
stroną internetową przynosi przedsiębiorstwu wiele korzyści. Przede wszystkim
zyskuje się pewność, że:
- Masz pełną kontrolę wydatków na działania SEO ponieważ cały budżet na działania linkbuildingowe i contentowe jest ustalany co miesiąc i po jego zaakceptowaniu realizowany (ale nie musi występować jeśli decydujesz się jedynie na prace analityczne SEO)
- Uzyskasz praktyczne wskazówki, jak prowadzić działania contentowe i link buldingu
- Działania marketingowe i promocyjne będą przeprowadzane w oparciu o aktualne dane analizowane z GSC oraz GA
- Weryfikujemy czy Twoja strona jest zgodna z wytycznymi w zakresie SEO i pozycjonowania
- Twoja witryna stale rozwija się, a ruch organiczny na niej zwiększa się
- Uzyskasz informacje na podstawie których można przeprowadzić optymalizację serwisu, tak aby stał się on funkcjonalniejszy dla użytkowników i robotów Google
- Zyskasz wiedzę i dane jak skutecznie konkurować z firmami z tej samej branży,
- Łatwiej będzie można określić grupę docelową i budować persony, a następnie kierować do nich spersonalizowane komunikaty
- Zwiększy się widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach Google,
- Zbudujesz markę cieszącą się zaufaniem, która będzie rozpoznawana na rynku.
Najistotniejsze czynniki sukcesu w usłudze opieki SEO
Aby osiągnąć sukces w SEO musimy wyznaczyć sobie cele, do których dążymy. Na podstawie analizy dotychczasowych wyników (podstawa to narzędzie Google Search Console oraz Google Analytics), wyznaczamy cele w skali r/r, do których będziemy dążyć.
Takimi celami mogą być:
- pozycje słów kluczowych, które możemy podzielić na kilka grup: od tych bardzo ważnych do mniej istotnych
- przychody z kanału organicznego mierzonego w Google Analytics (ten KPI w pozycjonowaniu jest istotny jedynie dla sklepów e-commerce)
- zdarzenia polegające na kliknięciu w telefon, email, wypełnienie formularza czy wejście na konkretną podstronę serwisu albo nawet pobranie np. katalogu. Wymagany jest dostęp do Google Tag Managera oraz dokładne omówienie tego typu rozwiązania zastosowanego do raportowania działań SEO
- ruch, pozycje oraz liczba telefonów w Google Moja Firma jako istotny element w przypadku pozycjonowania lokalnego
Tego typu podejście zawsze wymaga stałej współpracy po obu stronach czyli sa angażowane zasoby po stronie mojej (agencji seo) oraz po stronie Twojej (czyli klienta). Bez obustronnej współpracy osiągnięcie wyników jest praktycznie niemożliwe.
Zalet poprawnie prowadzonych działań SEO jest o wiele więcej. Usługa kompleksowej opieki pomoże firmie lepiej i profesjonalniej planować działania marketingowe, a przez to optymalizować swój budżet i zwiększać zyski.
Usługa opiera się tylko i wyłącznie na dostarczaniu raportów, analiz, pomysłów rozwojowych oraz analiz On-Site SEO i co najważniejsze – w każdej formie masz wyliczoną liczbę godzin. Innymi słowy wiesz ile godzin w tygodniu i miesięcznie pracuję dla Ciebie.
Usługę można wykupić:
- jednorazowo – do wykorzystania w ciągu 2 miesięcy do dnia wykupienia
- na czas nieokreślony
Ważne informacje:
- Można wykupić minimalnie 10 godzin w pakiecie miesięcznym
- Minimalny koszt to 1990 zł netto / miesięcznie (za ok. 10 godzin)
- W przypadku przekroczenia limitu godzinowego – każda następna godzina to 249 zł netto
- Godziny nie kumulują się czyli nie przechodzą na następny okres rozliczeniowy
- Niewykorzystane godziny przepadają po okresie rozliczeniowym.
- Dodatkowe usługi np. kompleksowy audyt seo, dostarczenie treści, linkbuilding – wyceniane osobno (poza pakietem godzin) – czyli jest to model konsultacyjny z dodatkowym budżetem mediowym na działania SEO
Jeśli jesteś zainteresowana/y taką usługa zapraszam do kontaktu celem omówienia tego typu rozwiązania.