Spadek ruchu organicznego na serwisie niekoniecznie musi świadczyć o nałożeniu kary na Twoją stronę WWW, natomiast może to być też efektem wdrożenia nowego algorytmu przez wyszukiwarkę Google.
Przyczyn spadku widoczności lub ruchu organicznego można upatrywać w trzech obszarach:
Tak naprawdę musze przeanalizować całość serwisu i przygotować odpowiednie rekomendacje.
Wiąże się to niejednokrotnie z przeprowadzeniem całego audytu serwisu. Jednakże na etapie przygotowania oferty wskazuję, co może być przyczyna spadku ruchu organicznego.
Wtedy wykonywany jest częściowy audyt w jednym z obszarów wymienionych powyżej.
Do analizy spadków potrzebny jest bezwzględnie dostęp do Google Search Console. Bez tego analiza nie ma po prostu sensu. W przypadku analizy odnośników korzystam również z innych zewnętrznych narzędzi.
Jeżeli dostałeś powiadomienie w Google Search Console o nałożeniu kary ręcznej typu np. pure spam oznacza to, że Twój serwis został trwale usunięty z indeksu.
Jego przywrócenie może zająć nawet kilka miesięcy i nie ma złotego środka na usunięcie tej kary. Może się tez tak zdarzyć, że na szybko będziesz musiał uruchomić drugi serwis.
Przykład spadku widoczności w Google:
Jeżeli po wpisaniu określonych słów w wyszukiwarce strona nie jest widoczna wysoko w pozycjach wyszukiwania bądź nie widnieje tam wcale (usunięto ją z indeksu), oznacza to, że nie ma z niej większego pożytku. Nowi użytkownicy nie mogą na nią trafić. W związku z czym nie dokonają potencjalnej transakcji. Ban lub filtr to ogromne ograniczenie dla rozwoju Twojej strony oraz zyskiwania potencjalnych klientów.
Potrzebne są jeszcze następujące dane:
Jeśli zaobserowałeś/aś spadek ruchu organicznego w swoim serwisie i nie wiesz dlaczego – napisz do Mnie, a wybierzemy i wdrożymy skuteczne metody. Zawsze możesz skorzystać z konsultacji SEO.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.