Spadek ruchu organicznego lub widoczności w wyszukiwarce

Spadek ruchu organicznego lub widoczności w wyszukiwarce

Spadek ruchu organicznego na serwisie niekoniecznie musi świadczyć o nałożeniu kary na Twoją stronę WWW, natomiast może to być też efektem wdrożenia nowego algorytmu przez wyszukiwarkę Google.

Co może być przyczyną spadku ruchu organicznego lub widoczności serwisu w Google?

Przyczyn spadku widoczności lub ruchu organicznego można upatrywać w trzech obszarach:

  • niewłaściwie przygotowana treść np. duplikacje treści, thin content, upychanie słów kluczowych
  • aspekty techniczne np. problemy z indeksacją, niewdrożone rekomendacje dotyczące rel=”canonical”
  • źle prowadzona strategia linkbuildingu czyli odnośniki pozyskiwane do serwisu nie działają lub nawet szkodzą.

    Wypełnij i wyślij formularz. Nasz zespół sprzedaży skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.




    Spadek ruchy w Google – co podlega analizie?

    Tak naprawdę musze przeanalizować całość serwisu i przygotować odpowiednie rekomendacje.

    Wiąże się to niejednokrotnie z przeprowadzeniem całego audytu serwisu. Jednakże na etapie przygotowania oferty wskazuję, co może być przyczyna spadku ruchu organicznego.

    Wtedy wykonywany jest częściowy audyt w jednym z obszarów wymienionych powyżej.

    Co jest potrzebne do wykonania analizy spadków?

    Do analizy spadków potrzebny jest bezwzględnie dostęp do Google Search Console. Bez tego analiza nie ma po prostu sensu. W przypadku analizy odnośników korzystam również z innych zewnętrznych narzędzi.

    Co jeśli otrzymałem bana w wyszukiwarce Google?

    Jeżeli dostałeś powiadomienie w Google Search Console o nałożeniu kary ręcznej typu np. pure spam oznacza to, że Twój serwis został trwale usunięty z indeksu.

    Jego przywrócenie może zająć nawet kilka miesięcy i nie ma złotego środka na usunięcie tej kary. Może się tez tak zdarzyć, że na szybko będziesz musiał uruchomić drugi serwis.

    Spadek ruchu organicznego w Google – zakres usług:

    • analiza błędów oraz naruszeń, które przyczyniły się do nałożenia filtra,
    • analiza linków przychodzących,
    • usunięcie linków, które zostały uznane przez Google za podejrzane
    • monitorowanie wdrożonych zaleceń,
    • zredagowanie wniosku do Google, z prośbą o ponowne rozpatrzenie,
    • stworzenie ostatecznego raportu z dotychczasowych działań.

    Przykład spadku widoczności w Google:

    Przykładowy spadek widoczności serwisu w wyszukiwarce Google
    spadek widoczności oraz ruchu organicznego

    Dlaczego powinniśmy jak najszybciej zdjąć bana lub usunąć filtr?

    Jeżeli po wpisaniu określonych słów w wyszukiwarce strona nie jest widoczna wysoko w pozycjach wyszukiwania bądź nie widnieje tam wcale (usunięto ją z indeksu), oznacza to, że nie ma z niej większego pożytku. Nowi użytkownicy nie mogą na nią trafić. W związku z czym nie dokonają potencjalnej transakcji. Ban lub filtr to ogromne ograniczenie dla rozwoju Twojej strony oraz zyskiwania potencjalnych klientów.

    Co jeszcze będzie niezbędne do przeprowadzenia prac dotyczących filtra na serwisie?

    Potrzebne są jeszcze następujące dane:

    • raporty związane ze zdobywaniem linków do serwisu
    • wszystkie informacje, co jesteś w stanie uzyskać od firm/osób zajmujących się pozycjonowaniem Twojej strony,
    • informacje opisujące krok po kroku proces pozycjonowania Twojego serwisu,
    • dostęp w trybie ograniczonym do panelu GSC i pobranie odnośników kierujących do serwisu
    • spis odnośników z serwisów takich jak Majestic, Ahrefs, Semrush, które podstawą są elementy znajdujące się w Panelu Google.

    Jeśli zaobserowałeś/aś spadek ruchu organicznego w swoim serwisie i nie wiesz dlaczego – napisz do Mnie, a wybierzemy i wdrożymy skuteczne metody. Zawsze możesz skorzystać z konsultacji SEO.

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.