Jak pisać:
Title strony + description
H1 + Opis kategorii
by nie przeoptymalizować?
Niestety, ja przeoptymalizowałem i dostałem filtr, z pozycji 1-3, spadłem na 8-12 i teraz tu mnie trzyma.
Widzę, że dla innych fraz nie spadłem, tylko na 1 główną.
Testowałem na innych kategoriach i widzę, że przynajmniej u mnie, takie samo title strony jak i h1 daje efekt filtra od google.
Z drugiej strony masa CMS’ów ustawia taki sam Title jak i H1 z automatu (np. Twoja strona)
Czy możesz coś powiedzieć na ten temat?
P.S. Jak wyjść z filtra – opis + H1 zmienione na mniej optymalne, czekać i tyle czy coś robić?
Jeżeli spadłeś na dalsze pozycje i nie masz kary w GSC (powiadomienia) to nie dostałeś filtra – po prostu rekalkulacja wyników bo konkurencja zrobiła coś lepiej lub algorytm uznał, że Twoja strona nie jest dobra.
Standardową rzeczą w skórkach jest to, że H1 = TITLE więc za to filtra/kary nie odstaniesz. Za płytko patrzysz – pewnie problem jest bardziej złożony. Description – może ale nie musi byc uzupełniony.
Zasada związana ze słowami kluczowymi jest prosta: powinien być w H1 i TITLE oraz DESCRIPTION jeśli używasz. Raz wystarczy. W treści 1-3 razy na każde 1000zzs (w odmianach, synonimach etc…).
Jeśli spadłeś to po prostu trzeba usiąść i poszukac rozwiązania – przeanalizować konkurencję na offsite i onsite i porównać.
Za to co piszesz filtrów i kar nie rozdają chyba, że masz upchane słowa kluczowe – to jedyna rzecz, za którą można polecieć w wynikach.
Rekalkulacja w wynikach jakaś była, bo widzę 2 domeny rankujące na tą samą frazę, które spadły z dnia na dzień o 10 pozycji (w tym moja).
Przywróciłem stary opis, H1 itd. i witryna poszła w góre (jest na pozycji 8-12), ale nie jest już w top 3.
Ale widzę, że google b. szybko reaguje na przeoptymalizowanie słowami kluczowymi i tu chyba załapałem filtr automatyczny.
Testowałem upchanie słów kluczowych w opisie kategorii na innej frazie i reakcja jest natychmiastowa, 1-2 dni i lecę w dół.
Filtry, popularnie zwanymi algorytmicznymi, NIGDY nie pojawią się w GSC. Tylko kary ręczne pojawiają się w GSC jako powiadomienie.
Reakcja po 1-2 dniach? Musiałbyś mieć mega mocny i stary portal aby mieć takie reakcje lub działasz w bardzo niszowej branży. Podobnie Google nie reaguje szybko na przeoptymalizowanie – ostatnio znalazłem stronę i tam było 337 razy jedno słowo i to działa.
Co to znaczy wg Ciebie upchanie słów kluczowych? Bo jeśli 10 to nei jest to upchanie. Jeśli 60-70 to już tak. Kwestia tego jak mocno rozudowana jest treść na stronie.
Niestety ale gdybanie bez strony niewiele daje bo zmiennych jest stanowczo za dużo a opieram się tylko na Twoim opisie sytuacji, że coś się wydarzyło. Fluktuacje 1-2 dniowe sa normalną rzeczą.
Są dwie możliwości:
- powolny systematyczny spadek pozycji na daną frazę
- nagły odpływ ruchu na daną frazę – widać to w GSC dla danej podstrony
- może pojawic się kanibalizacja
Jak widać nie ma jednocznacznej odpowiedzi a objawy mogą byc bardzo różne.
Czy dobrym rozwiązaniem będzie na początku porobienie odmian np. zamiast rowery stosować w połowie wystąpień rower?
Stosowanie słowa bez odmian chyba też może być po polsku. Są takie słowa co się nie odmieniają szczególnie te zapożyczone z języka angielskiego np. studio.
Jeszcze mam pytanko takie dot. tytułu np. naprawa komputerów, laptopów.
i frazy naprawa laptopów, naprawa komputerów.
W Tym przypadku jak to powtarzać. Oddzielnie z odpowidnimi odstępami, ale zmiejszyć powtórzenia do 1 na 1000zzs?
Tobie byłoby pomocne surferseo – narzędzie, które bada content na stronach bodajże pierwszych 20 domen na daną frazę i porównuje do Twojej domeny – masz tam wystąpienia w h1, b, p, description, itd.
Ja teraz wziąłem się za opisywanie kategorii u mnie i dzieją się czasem cuda, bo wsadzenie do meta Title i H1 frazy skutkuje spadkiem pozycji czasem(!).
Więc robię inaczej, trochę bardziej zachowawczo.
Title ma frazę, a H1 jej odmiany lub synonimy. To samo w opisach, na 1 tys. zzs mam czasem 1 frazę (Paweł pisał o 3) + synonimy, albo coś co się kojarzy z frazą, np. rower to bicykl, ale też ma kierownicę, łańcuch, pedały, ramę. itd., a nie w kółko: rower, rowerów, rowerem, na rowerze…
Z tymi opisami to trochę tak jak mówią mechanicy „jeździć, obserwować” – pisz je i patrz co się dzieje.
Dzięki za odowiedź. Ale mam dwie frazy naprawa laptopów i naprawa komputerów. Jak Ty byś to powtarzał. Raz na tysiąc obydwie, czy może tak: naprawa komputerów, laptopów zmieniając za każdym razem kolejność i dodając jakiś łacznik np. raz naprawa komputerów, laptopów, innym razem naprawa laptopów i komputerów itp.
Naprawa laptopów i naprawa komputerów to dwie różne podstrony. Nie wolno tego mieszać na jednej podstronie bo to sa dwa różne typu grup docelowych więc:
- domena/naprawa-laptopow/
- domena/naprawa-komputerow/
teraz jak to wyraźnie napisałeś to już widze, że to trzeba po prostu rozdzielić.
Rozumiem, że jak prawie we wszystkich śródtytułach użyję frazy z odmianami to będzie ok. nawet gdy w tekście nie będzie powtarzana 2-3 razy? np. 1 śródtytuł na początku ma „naprawa laptopów” drugi „naprawy laptopów” 3 śródtytuł „naprawa laptopów” na końcu np. jak wygląda naprawa laptopów (ścisłe dopasowanie maks. 2 razy).
Ile słów, gdzie i czy w „h1” czy w „p” lub „b” nie da się precyzyjnie określić.
Wydaje się też, że nie ma takiej potrzeby, pisanie opisów to nie praca w aptece.
Surferseo, by Ci się przydał, tam możesz za 1$ używać go testowo przez tydzień – warto jeżeli aż tak bardzo zależy Ci na ilości słów/fraz w stosunku do ilości tekstu ich zagęszczeniu, długości, itd.
Podejrzysz konkurencję i napisz… 50% tekstu więcej.
Paweł Ci dobrze radzi, rozdziel to, opisz i czekaj, tak to niestety działa. Nie ma 1 algorytmu ile odmian fraz słów masz użyć:
naprawa, serwis, laptopów <- słowa kluczowe
notebooków, uszkodzenia, zalanie, ekran, nie działa, zreperować <- mniej kluczowe
itd.
A potem linki :/
Please login or Register to submit your answer