Interesuje mnie np. fraza „nowe składki zus 2019” i daję ją na początku tytułu.
Ta fraza jest dziwna, czy mogę w tytule ją zmodyfikować na np. nowe składki zus w 2019 roku. Czy nie osłabi taka modyfikacja frazy?
Czy jak nie użyje jej bez odmiany w treści to będzie źle dla pozycji na tą frazę?
Częste stosowanie tej frazy jest nienaturalne. Gdzie warto w treści użyć ją bez odmiany. Czy sródtytuł i poczatek artykułu to dobre miesca do jej użycia bez odmiany?
Ta fraza jest dziwna, czy mogę w tytule ją zmodyfikować na np. nowe składki zus w 2019 roku. Czy nie osłabi taka modyfikacja frazy?
Czy jak nie użyje jej bez odmiany w treści to będzie źle dla pozycji na tą frazę?
Częste stosowanie tej frazy jest nienaturalne. Gdzie warto w treści użyć ją bez odmiany. Czy sródtytuł i poczatek artykułu to dobre miesca do jej użycia bez odmiany?
36 odpowiedzi
Oczywiście, że możesz zmienić dowolnie. Ale spojrzałeś w Google Plannera jakie ma statystyki fraza pierwsza (1600) a jakie druga (0)? Już to daje odpowiedź, że zmiana jest bez sensu. Lepiej drugą frazę (tę zerową) dać w śródtytule w H2 lub H3 i użyć parę razy w treści.
Czy jak zmienię tytuł „nowe składki zus 2019” na „nowe składki zus w 2019 roku” (bo taki jest bardziej atrakcyjny) to osłabi się pozycja na frazę „nowe składki zus 2019”?
Fraza w tytule taka jest: ocieplenie domu dofinansowanie 2019 (wiem, że nie jest często wyszukiwana)
Czy istnieje taka zasada, że raz w ważnych miejscach (początek tekstu, śródtytuł) musi być fraza bez żadnych zmian (tu się chyba tak nie da) lub prawie taka sama w tekście żeby zrobić dobrze SEO np. „Dotacje na ocieplenie domu. Dofinansowanie w 2019 roku…”, lub „ocieplenie domu za pomocą dofinansowania w 2019 roku”. Czy gdybym pominął tą zasadę i stosował frazy mniej dopasowane typu dofinansowanie do ocieplenia domu w 2019 roku to byłaby gorsza optymalizacja?
Czy istnieje taka zasada, że raz w ważnych miejscach (początek tekstu, śródtytuł) musi być fraza bez żadnych zmian (tu się chyba tak nie da) lub prawie taka sama w tekście żeby zrobić dobrze SEO np. „Dotacje na ocieplenie domu. Dofinansowanie w 2019 roku…”, lub „ocieplenie domu za pomocą dofinansowania w 2019 roku”. Czy gdybym pominął tą zasadę i stosował frazy mniej dopasowane typu dofinansowanie do ocieplenia domu w 2019 roku to byłaby gorsza optymalizacja?
Mam taką podstronę gdzie pozycja skacze: wchodzi to top 20 i wypada do ok. 50 pozycji.
Nie mam w tekście nigdzie frazy dokładnie dopasowanej. Czy jest zasada taka, że chociaż raz w tekście ma być fraza bez odmiany lub z bardzo małą odmianą?
np.
fraza i tytuł: ocieplenie domu dofinansowanie 2019
i zamiast powtórzyć ją w pierwszym akapicie np. tak „dotacje na ocieplenie domu. Dofinansowanie w 2019 roku…” zastosuję „ocieplenie domu za pomocą dofinansowania w 2019 roku”. Czy takie małe dopasowanie gorsze będzie niż to pierwsze i może powodować skoki pozycji?
Nie mam w tekście nigdzie frazy dokładnie dopasowanej. Czy jest zasada taka, że chociaż raz w tekście ma być fraza bez odmiany lub z bardzo małą odmianą?
np.
fraza i tytuł: ocieplenie domu dofinansowanie 2019
i zamiast powtórzyć ją w pierwszym akapicie np. tak „dotacje na ocieplenie domu. Dofinansowanie w 2019 roku…” zastosuję „ocieplenie domu za pomocą dofinansowania w 2019 roku”. Czy takie małe dopasowanie gorsze będzie niż to pierwsze i może powodować skoki pozycji?
NIe ma żadnej zasady. Zobacz „wakacje nad morzem” – są witryny gdzie nie ma tej frazy a są wysoko.
Generalnie jak startujesz z artykułem to logiczne jest, że fraze wkładasz do tekstu w odmianach, przypadkach i tak dalej. Nie znam długości tekstu ale 2-3 wystąpienia w różnej formie na kazdy paragraf ok 1000zzs bym zrobił. A jakTy to zrobisz to potestuj.
Generalnie jak startujesz z artykułem to logiczne jest, że fraze wkładasz do tekstu w odmianach, przypadkach i tak dalej. Nie znam długości tekstu ale 2-3 wystąpienia w różnej formie na kazdy paragraf ok 1000zzs bym zrobił. A jakTy to zrobisz to potestuj.
Jak ma się długość tekstu do ilości wystąpień frazy np. w tekście na 6000 znaków tak samo powtarza się frazę (2-3 razy na każde 1000 znaków) jak w tekście o długości np. 2000 znaków?
Gdy fraza ma np. 5 słów to nie sprawdzi się zasada ta na 2-3 wystapienia na 1000 znaków – tekst bedzie dziwnie wyglądał, jak wtedy rozwiązać ten problem np. 1 wystapienie w pierwszym akapicie, 2 w śródtytule a 3 na końcu artykułu, ale czy to nie będzie za mało?
Gdy fraza ma np. 5 słów to nie sprawdzi się zasada ta na 2-3 wystapienia na 1000 znaków – tekst bedzie dziwnie wyglądał, jak wtedy rozwiązać ten problem np. 1 wystapienie w pierwszym akapicie, 2 w śródtytule a 3 na końcu artykułu, ale czy to nie będzie za mało?
Nie wiem – przetestuj. Takie rzeczy sie testuje na żywca. Też chciałbym znać algorytm Google. Zaproponowałem pewien punkt wyjścia w tej dyskusji – resztę musisz pociągnąć sam
Czy istnieje coś takiego jak większa ilość wystapień fraz w śródtytułach jest lepsza dla SEO np. tutaj 3 razy są one i czy to lepsze jest niż np. umieszczenie w jednym śródtytule frazy https://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne-12/
Czy długość akapitów ma znacznie. Jakie masz rady odnośnie ich długości bo widzę, że niektórzy stosują o długości 3 zdania, a inni np. 1500 znaków itp.
Tekst ma byc zrozumiały. Im dłuzsze akapity tym gorzej dla UX. Są dwa edytory: semstrom i surferseo – w nich analizator wskazuje, gdzie i które akapity są za długie.
Generalnie, im dłuższe akapity tym gorzej się to czyta i rozumie
Generalnie, im dłuższe akapity tym gorzej się to czyta i rozumie
Na niektórych stronach nie są stosowane znaczniki hx w śródtytułach np. zastępowane są one tagiem b. Czy to jest duży błąd w optymalizacji?
Czy na tej podstronie https://www.zgred.pl/pozycjonowane-long-tail/ jakbyś śródtytuł z wyrazem cennik zmienił na pozycjonowanie long tail cennik to lepsza byłaby optymalizacja (przyjmując, że nie byłbyś na pierwszym miejscu na tą frazę)?
Nie moge odpowiedzieć czemu tak jest zrobione Ale wynika to z moich testów i obserwacji użytkowników czego szukają. Czyli odpowiadając – przetestuj co jest dla Ciebie lepsze i odpowiednio zmodyfikuj title.
Jest wpis majacy np. taki tytuł: \”miód spadziowy liściasty\” i chcę wypozycjonować go na frazę: \”miód spadziowy liściasty cena\”
bez dodawania \”cena\” do tytułu. Czy dobrym rozwiązaniem będzie:
Umieszczenie w 100 pierwszych znakach: \”miód spadziowy liściasty. Cena…\”
Użycie w śródtytule: \”miód spadziowy liściasty – cena….\”
Użycie parę razy fraz majacych takie same znaczenie jak \”miód spadziowy liściasty cena\” np. Cena miodu spadziowego liściastego, miód spadziowy liściasty ma cenę itp.
bez dodawania \”cena\” do tytułu. Czy dobrym rozwiązaniem będzie:
Umieszczenie w 100 pierwszych znakach: \”miód spadziowy liściasty. Cena…\”
Użycie w śródtytule: \”miód spadziowy liściasty – cena….\”
Użycie parę razy fraz majacych takie same znaczenie jak \”miód spadziowy liściasty cena\” np. Cena miodu spadziowego liściastego, miód spadziowy liściasty ma cenę itp.
Pytasz o rzecz optymalizacyjną. Jak nie chcesz mieć czegoś w TITLE musisz to uwzględnić w treści. Proste.
Jak uwzgędnić w treści, np. czy dobrze będzie w elementach ważnych – w lead miód spadziowy liściasty. Cena i użycie w śródtytule: miód spadziowy liściasty – cena oraz same słowo cena kilka razy w tekście?
Mam produkt, który jest rzadko wyszukiwany lub wcale np. rower energooszczędny, nie chcę zmieniać jego nazwy na stronie główej na rower elektryczny i optymalizować strony głównej one-page na jakąś frazę często wyszukiwaną. Sklepu też nie chcę zakładać. Czy dobrze jest taki produkt promować za pośrednictwem bloga, pozycjonując wpisy na frazy o mniejszej konkurencji np. jaki rower elektryczny, rower elektryczny. Czy warto?, rower elektryczny 500w, rower elektryczny zasięg 100km i w kązdym wpisie call to action do odpowiedniej sekcji na stronie główej?
Gdy domena nie była nigdy pozycjonowania to jak najlepiej linkować:
Tylko do domena.pl/blog i bezpośrednio do wpisów żeby juice nie marnować?
Czy lepiej na początku linkować do strony głównej żeby wyglądało to naturalnie (pomimo że nie ona będzie zoptymalizowana) bo link z niej będzie do bloga i trochę juice też przejdzie?
Tylko do domena.pl/blog i bezpośrednio do wpisów żeby juice nie marnować?
Czy lepiej na początku linkować do strony głównej żeby wyglądało to naturalnie (pomimo że nie ona będzie zoptymalizowana) bo link z niej będzie do bloga i trochę juice też przejdzie?
Nie podam Ci strategii. Możesz zrobić jak piszesz i obserwować reakcję serwisu i Google.
Nie ma czegoś takiego jak linkowanie naturalne. Juice marnować? Nie wiem o czym piszesz. Linkuje się cały serwis a juicy steruje się na stronie. Juicy przechodzi po każdym linku dofollow. A gdzie bedzie mniej a gdzie więcej to zależy od wysterowania na serwisie.
Nie ma czegoś takiego jak linkowanie naturalne. Juice marnować? Nie wiem o czym piszesz. Linkuje się cały serwis a juicy steruje się na stronie. Juicy przechodzi po każdym linku dofollow. A gdzie bedzie mniej a gdzie więcej to zależy od wysterowania na serwisie.
Chodzi mi o to, że gdy linka dam do głównej strony a nie np. na domena.pl/blog to juice zostanie podzielony, ale nie mocno bo strona główna jest one-page.
Na początku mało będzie podstron więc jeśli chodzi o juice chyba małe pole do popisu będzie.
Część linków będzie z katalogów więc nie mam wyjścia, ale te najlepsze bedą z komentarzy zagranicznych stron, profili z domen DA 80 itp. i odrazu mogę je skierować na domena.pl/blog lub wpisów wiem, że to dla google może być jakiś zły sygnał bo do podstrony linkuje, ale gdy kilkanaście dam takich linków to nic się chyba nie stanie?.
Na początku mało będzie podstron więc jeśli chodzi o juice chyba małe pole do popisu będzie.
Część linków będzie z katalogów więc nie mam wyjścia, ale te najlepsze bedą z komentarzy zagranicznych stron, profili z domen DA 80 itp. i odrazu mogę je skierować na domena.pl/blog lub wpisów wiem, że to dla google może być jakiś zły sygnał bo do podstrony linkuje, ale gdy kilkanaście dam takich linków to nic się chyba nie stanie?.
Poczytaj o linkach, juicy i tak dalej. Bo zadajesz pytania, na które masz odpowiedzi pod nosem. Nie wiem po co CI DA 80 bo to nici nei znaczy. Mozesz miec DA 80 i zerowy wpływ na SEO.
Lektura: https://www.searchmetrics.com/glossary/link-juice/ oraz inne podobne artykuły.
Lektura: https://www.searchmetrics.com/glossary/link-juice/ oraz inne podobne artykuły.
Po widoczności w senuto można sprawdzić czy domena z DA 80 będzie kopać?
Czy można strone wypozycjonować bez tworzenia zaplecz – samymi komentarzami, profilami z mocnych w 90% zagranicznych domen?
Czy można strone wypozycjonować bez tworzenia zaplecz – samymi komentarzami, profilami z mocnych w 90% zagranicznych domen?
Z jakim narzędziem związane jest DA? Z Google czy jakim innym?
Tak można . – nie mam zaplecz.
Tak można . – nie mam zaplecz.
Chodzi mi o parametr DA/PA firmy Moz. Masz jakieś metody na wykrycie tego, że siła kopania będzie niska lub wcale jej będzie będzie mimo dużego DA/PA?
Czy linki z zagranicznych komentarzy, profili do podstrony są w dużych ilościach niebezpieczne, jak najlepiej dywersyfikować je żeby nie podpaść google np. 70% powinny stanowić nofollow, 15% dofollow z zagranicznych, 15% dofollow z poskich?
Czy linki z zagranicznych komentarzy, profili do podstrony są w dużych ilościach niebezpieczne, jak najlepiej dywersyfikować je żeby nie podpaść google np. 70% powinny stanowić nofollow, 15% dofollow z zagranicznych, 15% dofollow z poskich?
Szkoda mi czasu na te parametry.
Linki z komentarzy – sam używam. Nie keiruje się podziałem, statystyką – po prostu ich używam.
Linki z komentarzy – sam używam. Nie keiruje się podziałem, statystyką – po prostu ich używam.
Przykładowo chcę zoptymalizować stronę na frazę projekt ogrodu olsztyn. Czy użycie w tytule projektowanie ogrodu olsztyn będzie gorsze dla frazy projekt ogrodu olsztyn?
Chcę użyć projekt ogrodu olsztyn i się zastanawiam czy gdy w tytule będzie projektowanie ogrodu olsztyn to wpłynie niekorzystnie na projekt ogrodu olsztyn. Czy lepiej dać w tytule projektowanie ogrodu olsztyn bo nieznacznie osłabi to frazę projekt ogrodu olsztyn a zyskam widoczność na projektowanie?
Sprawdź co ma większy potencjał w plannerze – przecież odpowiedziałem jasno. Robisz SEO pod to co ma większy potencjał a resztę w tręsci. Jesli chcesz mieć dwie frazy w TITLE to też to możesz zrobić – nikt Ci nie zabroni.. Z drugiej strony zawsze możesz zapytać użytkowników jak Cię znaleźli i tez będziesz mieć odpowiedź. Natomiast czy osłabi – nie wiem – nie jestem algorytmem – przetestuj i zobacz.
Przyjmując że większy potencjał ma projekt ogrodu olsztyn i gdy w tytule będzie: projektowanie ogrodu olsztyn (też chcę mieć widoczność na tą frazę) oraz w treści też będę używać tylko projektowanie ogrodu olsztyn to będzie właściwe działanie bo zawiera ona projekt w sobie? Czy może lepiej też warto użyć parę razy projekt ogrodu olsztyn w treści?
Please login or Register to submit your answer