Mam menu 3 poziomowe:
Rowery:
- Rowery dla dzieci:
– Rowery dla chłopców
– Rowery dla dziewczynek - …
Każdy poziom to kategoria i jak widać łatwo tu o kanibalizację lub duplicat content w obrębie domeny.
Kategoria „Rowery dla dzieci” to w zasadzie to samo co „Rowery dla chłopców” i „Rowery dla dziewczynek”.
Content tych kategorii (nadrzędnej i podrzędnej) jest bardzo podobny. O ile sam opis można dać unikalny to już lista produktów i ich opis jest w zasadzie na tych stronach taka sama.
Z moich dłuższych obserwacji wynika, że próba pozycjonowania na „rowery dla dzieci” i „rowery dla chłopców” jest problematyczna. Jeżeli rankuje pierwsza fraza ta druga leci w dół i odwrotnie.
Wysnuwam wniosek, że słowa kluczowe są kanibalizowane i google deprecjonuje jedną z fraz, bo content/frazy/title/produkty obu stron jest zbyt podobny.
Jak to rozwiązać? Skupić się na wybranej kategorii, a drugą odpuścić?
Google może różnie interpretowac intencję użytkownika bo wpisując „rowery dla chłopców” może miec podstawiana kategorię nadrzędną bo w kodzie jest „dla dzieci” oraz poprzez analogię – skoro szukasz dla dziecka to jednak dla dziecka.
Szkopuł w tym, ze dotykamy juicy seo – kwestia jak masz linkowanie wewnętrzne zrobione. Nie martwiłym się tym tylko za pomoca linków zewnetrznych i wewnetrznych stabilizował wszystkie te frazy. Więcej linków przykładałbym do „rowery dla dzieci’ a mniej do pozostałych. Dotyczy to zarówno onsite jak i offsite.
To się ustabilizuje. Projekty domów stabilizowałem blisko rok
Może źle ująłem temat, nie kanibalizacja, a duplikacja contentu. No bo w zasadzie treść kategorii:
– Rowery dla dzieci
jest tym samym co
– Rowery dla chłopców
– Rowery dla dziewczynek
Treść tych 3 kategorii składa się z listy ofert, a ta powielana jest w dół i niewiele te 3 strony rozróżnia.
Oczywiście można dodać opis, on będzie wyróżniał daną kategorię, ale będzie krótki w stosunku do tekstu z listy ofert.
Czy google nie potraktuje 3 kategorii jako zduplikowaną treść, która chce rankować na 3 różne słowa kluczowe?
Co innego byłoby z takimi kategoriami:
- Ciuchy damskie:
– Buty
– Kapelusze
– Rajstopy
Tu kategorie są wyraźnie różne, w ww. rowerach jest w kółko to samo :/
Nie do końca rozumiesz moje pytanie
Opisy mam różne, to nie jest problem stworzyć opis kategorii na 2000-3000zzs.
Chodzi o to, że produkty w każdej kategorii (rowery) generalnie są takie same.
Czyli jest foto (roweru) i opis tego roweru.
Rowerów na stronie jest 30 i te roweru powtarzają się w kategorii głównej:
Rowery dla dzieci
i powtarzają się w podkategoriach:
– rowery dla chłopców
– rowery dla dziewczynek
Czyli kategorie różnią się praktycznie tylko OPISEM kategorii, a produkty którymi handluję (rowery) w kółko się powtarzają w każdym miejscu.
Czyli następuje duplicat content w produktach, a opis jest unikalny.
I teraz pytanie czy sam unikalny dla kategorii opis wystarczy, by Google widziało kategorie z tymi samymi produktami w inny sposób?
Nadal nie rozumiem Twojego problemu – być może pytasz o coś co jest normalne wszędzie a Ty szukasz dziury w całym.
Reasumując:
- każda kategoria ma swój opis – super
- każda kategoria ma te same produkty – normalna sprawa – tak ma być
- każda kategoria mając różny opis i te same produkty – NIE MA duplikacji contentu
- problemem może być kanibalizacja jeśli na podkategorii użyjesz słów kluczowych z kategorii nadrzędnej – to też normalne
Więc jaki jest dokładnie Twój problem bo ja go nie widzę. NIe ma duplikacji. A kanibalizacja owszem – może się pojawić.
Please login or Register to submit your answer