Mam 1 stronę i ona obsługuje 3 sklepy stacjonarne. W 3 jest ten sam asortyment tylko lokalizacja jest inna (3 miejscowości).
Jak podejść do pozycjonowania lokalnego, tak by 1 stronę pozycjonować na 3 miejscowości?
W menu mogę dać:
- Sieradz,
- Błaszki,
- Zduńska Wola
jako osobne podstrony.
Na nich osobne zdjęcia + tytuł (fraza pod pozycjonowanie):
- „sklep rowerowy Błaszki”,
- „Sklep rowerowy Zduńska….”
ale co z opisem? W końcu 3 sklepy zajmują się tym samym.
Czy tekst opisujący poszczególne sklepy pisać 3 krotnie (np 3 copywriterów – każdy napisze to samo, ale w inny sposób)?
W sklepie projektujesz strony oosbne z polem kontakt:
- domena/kontakt/blaszki/
- domena/kontakt/zunska/
- domena/kontakt/sieradz/
Na każdą podstronę kontaktową wrzucasz osobny content plus kontakty, plus mapka i fotki. Formularz kontaktowy oraz telefony. Następnie pod tym wszystkim wrzucasz asortyment (kilka produktów, które się najlepiej sprzedają) – czyli zachęcasz użytkownika aby po kontakcie gdzieś przeszedł – dzięki temu obniżysz współczynnik odrzuceń.
Kazdą podstronę kontaktową pozycjonujesz na frazę „sklep + branża + miejscowość”.
I teraz ważne – jeśli masz sklepy stacjonarne w tych miastach to dla każdego sklepu wykonujesz osobną wizytówkę w Google Moja Firma iw . polu adresu URL wskazujesz w każej wizytówce domena/kontakt/miejscowosc – czyli wizytówka dla danej miejscowości wskazuje adres URL z miejscowością. Nigdy nie wskazujesz strony głównej.
Jeśli nei masz fizycznych sklepów – pozostaje Ci wariant powyższy bez wizytówek GMF czyli po prostu robisz dla każdej meijscoowści osobne Landing Page i pozycjonujesz jak napisałem powyżej.
Kurczę – może popełnię w tym temacie osobny wpis …
Z wpisem na blogu dobry pomysł, bo sporo jest firm i firemek, co mają po 2-3 punkty sprzedażowe.
Please login or Register to submit your answer