21 i 22 kwietnia 2016 Edisonda zorganizowała dwudniowe szkolenie z Badań User Experience w Krakowie. Podczas szkolenia pady odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czym jest User Experience?
  • Po co realizować badania użyteczności?
  • Jak zaprojektować takie badanie?
  • Kim są respondenci i jak ich rekrutować?
  • Jakie metody badawcze można wykorzystać w trakcie badań?
  • Co wyróżnia metody eksperckie?
  • Czym charakteryzują się testy z użytkownikami i w jaki sposób powinny być moderowane?
  • Jak testować rozwiązania mobilne (serwisy, aplikacje)? Jak zebrać odpowiedni setup?
  • Jak dobrać odpowiedni do potrzeb proces badawczy?
  • Kiedy warto stosować eye-tracking?
  • Jak analizować zebrane informacje oraz w jaki sposób wyniki badań wcielać w życie?

ux-edisonda-szkolenie-podstawowe

Szkolenie UX prowadzone było przez Darię Plutecką 🙂 Duży nacisk został położony na praktyczny wymiar zajęć. Aczkolwiek pierwszy dzień szkolenia był czysto teoretyczny. Daria omówiła to co powyżej. Ważną rolę odegrali uczestnicy, którzy dzielili się również swoimi uwagami i spostrzeżeniami oraz, jakże bardzo cennym, dotychczasowym doświadczeniem.

Bardzo ciekawe było:

  • omówienie przypadku, w którym pracownicy Edisondy wcielili się w praktykantów w jednej z firm w Polsce
  • case związany z personalizacją / animilizacją marki – bardzo intrygujące. Jeśli pytasz koleżanki/kolegi z pracy jaki jest Twój szef to zapewne albo będzie kłamać albo nie powie prawdy. Tymczasem wystarczy zapytać do jakiego zwierzęcia porównasz daną osobę – i już masz odpowiedź co o niej sądzi – Ha !
  • pokazano Nam realny case związany z badaniami z wykorzystaniem eyetrackingu – bardzo interesujące. My także mieliśmy przy okazji wiele uwag związanych z testowanym urządzeniem – poruszono kwestie językowe 🙂 Okazało się, że chętnie usłyszelibyśmy gdyby testowane maszyny używały głosu charakterystycznego dla danego regionu (obszaru), w którym są zainstalowane… Sami także mogliśmy testować urządzenie na witrynie jednego pokazanej przez jednego z uczestników – od razu było można zaobserwować ruch oczu, myszki, sposób zachowania użytkownika na stronie, gdzie patrzy, co przykuwa jego wzrok (duże bąbelki hihihi)
  • pracowaliśmy też w parach – każde z Nas testowało witrynę drugiej osoby. To jest dokładnie taki sam przypadek gdy na studiach UXD Nasze projekty testowała inna grupa – ogromny feedback tego co się podobało, co nie, gdzie użytkownik się blokował i tak dalej …

Szkolenie jest podstawowe i:

  • pozwala na zrozumienie gdzie, kiedy i jak stosować poszczególne techniki badawcze
  • jak do nich się przygotować i na co zwrócić uwagę
  • pokazano kilka rzeczywistych case’ów z badań Edisondy – ciekawa część praktyczna
  • jest przeznaczone dla każdego kto chce poznać podstawy oraz zrozumieć czym są badania UX

ux-testkonczeniazdan

Kilka ciekawych rzeczy wyniosłem zwłaszcza pod kątem SEO – dotyczy wiedzy a nie sprzętu 😛 Poza tym przyjazd do Krakowa zawsze jest udany 🙂

Zdjęcia we wpisie zaczernięte z prezentacji – własność Edisonda

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

    • uxstarter.pl 🙂

      W Polsce mało kto prowadzi szkolenia. Jeśli UX to albo WUDy albo szukanie czegoś poza PL.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły