21 i 22 kwietnia 2016 Edisonda zorganizowała dwudniowe szkolenie z Badań User Experience w Krakowie. Podczas szkolenia pady odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym jest User Experience?
- Po co realizować badania użyteczności?
- Jak zaprojektować takie badanie?
- Kim są respondenci i jak ich rekrutować?
- Jakie metody badawcze można wykorzystać w trakcie badań?
- Co wyróżnia metody eksperckie?
- Czym charakteryzują się testy z użytkownikami i w jaki sposób powinny być moderowane?
- Jak testować rozwiązania mobilne (serwisy, aplikacje)? Jak zebrać odpowiedni setup?
- Jak dobrać odpowiedni do potrzeb proces badawczy?
- Kiedy warto stosować eye-tracking?
- Jak analizować zebrane informacje oraz w jaki sposób wyniki badań wcielać w życie?
Szkolenie UX prowadzone było przez Darię Plutecką 🙂 Duży nacisk został położony na praktyczny wymiar zajęć. Aczkolwiek pierwszy dzień szkolenia był czysto teoretyczny. Daria omówiła to co powyżej. Ważną rolę odegrali uczestnicy, którzy dzielili się również swoimi uwagami i spostrzeżeniami oraz, jakże bardzo cennym, dotychczasowym doświadczeniem.
Bardzo ciekawe było:
- omówienie przypadku, w którym pracownicy Edisondy wcielili się w praktykantów w jednej z firm w Polsce
- case związany z personalizacją / animilizacją marki – bardzo intrygujące. Jeśli pytasz koleżanki/kolegi z pracy jaki jest Twój szef to zapewne albo będzie kłamać albo nie powie prawdy. Tymczasem wystarczy zapytać do jakiego zwierzęcia porównasz daną osobę – i już masz odpowiedź co o niej sądzi – Ha !
- pokazano Nam realny case związany z badaniami z wykorzystaniem eyetrackingu – bardzo interesujące. My także mieliśmy przy okazji wiele uwag związanych z testowanym urządzeniem – poruszono kwestie językowe 🙂 Okazało się, że chętnie usłyszelibyśmy gdyby testowane maszyny używały głosu charakterystycznego dla danego regionu (obszaru), w którym są zainstalowane… Sami także mogliśmy testować urządzenie na witrynie jednego pokazanej przez jednego z uczestników – od razu było można zaobserwować ruch oczu, myszki, sposób zachowania użytkownika na stronie, gdzie patrzy, co przykuwa jego wzrok (duże bąbelki hihihi)
- pracowaliśmy też w parach – każde z Nas testowało witrynę drugiej osoby. To jest dokładnie taki sam przypadek gdy na studiach UXD Nasze projekty testowała inna grupa – ogromny feedback tego co się podobało, co nie, gdzie użytkownik się blokował i tak dalej …
Szkolenie jest podstawowe i:
- pozwala na zrozumienie gdzie, kiedy i jak stosować poszczególne techniki badawcze
- jak do nich się przygotować i na co zwrócić uwagę
- pokazano kilka rzeczywistych case’ów z badań Edisondy – ciekawa część praktyczna
- jest przeznaczone dla każdego kto chce poznać podstawy oraz zrozumieć czym są badania UX
Kilka ciekawych rzeczy wyniosłem zwłaszcza pod kątem SEO – dotyczy wiedzy a nie sprzętu 😛 Poza tym przyjazd do Krakowa zawsze jest udany 🙂
Zdjęcia we wpisie zaczernięte z prezentacji – własność Edisonda
Jakie inne szkolenia/konferencje z zakresu UX możesz polecić? Z góry dzięki.
uxstarter.pl 🙂
W Polsce mało kto prowadzi szkolenia. Jeśli UX to albo WUDy albo szukanie czegoś poza PL.