Kilka dni temu całkowicie zmieniłem wygląd jednego ze swoich katalogów (chodzi o katalog stron Linksor). Postanowiłem zaimplementować (wzbogacić) katalog o snippety, które w wynikach Google pojawiają się jako „gwiazdki”, które odzwierciedlają poziom oceny danego produktu, towaru, usługi, artykułu.

Co to jest snippet? To część każdego wyniku wyszukania dla zadanej frazy znajdująca się między tytułem i adresem strony. Mogą tam znajdować się oprócz gwiazdek dodatkowe informacje np o autorze kto recenzował stronę i tak dalej. Po polsku mówiąc to są fragmenty rozszerzone.

W katalogu zaimplementowałem schema według wytycznych dla produktu typu „Article” – przykłady znalazłem na stronie w3resource.com. Dodatkowo posiłkowałem się zagregowanymi ocenami – całość Schema omówiona jest na stronie Schema.org/Article.

 

Rich Snippets można przetestować pod adresem: Rich Snippets Testing Tool. Oczywiście zastosowanie snippetów jest dużo większe. Gdzie warto zainstalować snippety ? Przede wszystkim w sklepach internetowych (sprzedaż i opiniowanie produktów) – opinie zaimplementowane poprzez snippety pojawiają sie również w wynikach wyszukania w Google i doskonale przyciągają wzrok klientów – co przekłada się na większa odpowiedzialność stron. Jest to też jedna z głównych rekomendacji jakie wydaję dla każdego sklepu 🙂

Ile czasu czeka się na pojawienie się takich wyników ? Ja czekałem 2 dni – dosłownie 🙂 A wcześniej nie mogłem się „doprosić”. Zgłaszanie wykonania snippetów do Google nie ma sensu (pomimo istniejącego formularza) – po prostu poprawna implementacja sprawia, że widać je bardzo szybko w wynikach wyszukania.

Narzędzie do testowania: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/

Implementacja menu okruszków: https://developers.google.com/search/docs/data-types/breadcrumbs

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Cześć!
    A przejdzie coś takiego, że wrzucę snipeta statycznego tzn. nie bedzie można głosować tylko wynik się będzie wyświetlał i zawsze to będą 5 gwiazdki?
    Co sądzisz o czymś takim?

  2. Jeśli chodzi o blogi to moim zdaniem też jakiś tam efekt przynosi, no chyba, że ocena będzie niska.
    Ja w sumie czekałem chyba 1 dzień, ale to zależy chyba tylko i wyłącznie od odwiedzin bota, jak wpadnie bot to i statystyki się aktualizują. Tyle wynika z moich obserwacji.

  3. Potwierdzam. Ładnie to wygląda, szczególnie przy pobieraczku 🙂

    Też będę to wprowadzał tam gdzie się da, ale bez przesady – nie będę znowu wciskał tam gdzie jest to nie potrzebne.

    M

    • A jeszcze lepiej RSy wyglądają przy niektórych stronach z programu partnerskiego pobieraczka, szczególnie regionalkach z mixem słów kluczowych zamiast treści:)

      IHMO powinno być jakieś kryterium jakościowe w przyznawaniu snipetów, bo z tego co widzę na chwile obecną wystarczy tylko prawidłowa implementacja snipetów na stronie i CTR rośnie:)

  4. Zgadzam się Zgredzie! Podstawa to poprawna implementacja Rich Snippets w kodzie strony i wyniki w organiku są w ciągu kilku dni. Wdrożyłem na kilku stronach i działa. Próbowałem kilka miesięcy wcześniej i bez większych rezultatów. Znakiem tego coś się ruszyło 🙂

  5. U mnie po dodaniu pojawiły się po 3-4 godzinach, pojawiały się w serpach przez 1,5 dnia po czym znikły na dobre. Ktoś spotkał się z czymś podobnym? Teraz testuje na innej witrynie, zobaczymy jak wujek G zareaguje tym razem.

  6. Niestety w sklepach nie będzie łatwo. Np .info sprzed kilku tygodni z IAI miałem takie, że raczej nie planują wprowadzenia. Ale to normalne bo są oni zawsze kilkanaście miesięcy wstecz za nowościami w SEO :/

    • o IAIku mam bardzo złe zdanie i nei zmieni tego nawet poprawa ich supportu. staram się nie dotykać sklepów na tym skrypcie.

  7. Wdrożyłam dla breadcrumbs /ścieżek powrotu/ – wygląda to ślicznie: zamiast paskudnego długiego linka w wynikach jest elegancka ścieżka 😉

  8. hmm, a czemu tych gwiazdek nie widzę z linksora w wynikach? Czy to tylko kilka fraz dostało?

  9. U nas iai GRS już wdrożone. Działa bardzo fajnie. Czekamy tylko aby Google pokazywało więcej informacji

  10. Od publikacji wpisu minęło już kilka lat, ale mam wrażenie, że temat przechodzi teraz swój renesans. Od Google często dostaję maile szkoleniowe o tym, że warto implementować te dane strukturalne, bo oni to tak fachowo nazywają.

    Po moich mini testach wynika, że one jakoś tam znacznie nie przekładają się na wyświetlenia, ale na niektórych projektach, mógłbym spróbować wysunąć taką hipotezę, że mają wpływ na decyzyjność klienta co do oczekiwanej akcji.

    Na przykład star ratesy, gdzie mamy dużą ilość dobrej punktacji, a średnia ocena to 4,8 / 5, oznacza że autor MA RACJĘ. Sam po sobie chyba też takie coś odczuwam, że mimo świadomości jak to się może odbywać, biorę pod uwagę bardziej opnie z miejsc w których jest dyskusja, dużo komentarzy, opinii, etc.

    A poza miniaturką twarzy, gwiazdkami, w niektórych miejscach mapką – jakie jeszcze można dodać snippety?

    • Dane strukturalne w postaci ocen wpływają na zachowanie się użytkowników. Jesli czesto klikają znaczy że artykuł/towar/wpis jest popularny i buduje to zaufanie.

      Breadcrumbs warto wdrożyć – zawsze 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły