Case study jaki tutaj (wyrywkowo) jest przedstawiony dotyczy najważniejszych, moim zdaniem, rzeczy, które nalezy zmodyfikowac aby sklep i produkty w nim zawarte, przynosiły korzyść dla klienta.
1. Adres URL powinien być postaci: domena.pl/nazwa-produktu-jakieszmienne – opcjonalnie rozszerzenie (html/php). Należy zawsze pamiętac i dokładać staranność aby fraza/słowo kluczowe zwiazane z nazwą produktu było pierwsze w kolejności zaraz po nazwie domeny. W tym przykłądzie adres URL nie dośc, że jest mało przyjazny, zniechęcający to jeszcze produkt jest na końcu.
2. Autor – ponieważ książek tego autora zapewne teraz lub w przyszłości będzie więcej należy zrobić go „klikalnym” i dać możliwość użytkownikowi w bardzo szybki sposób dotarcie do pozycji tegoż autora. Oczywiście jasne jest, że jak kliknie tam wyszukiwarka to szybciej zaindeksuje pozostałe pozycje, jak również lepiej wpłynie to na linkowanie wewnętrzne. Znacznik do użycia – najlepiej H2 lub H3.
3. Produkt – nazwa produktu bezwzględnie w H1 – pozostałe wyrazy nie będące składową kluczową np słowo „tom 1” powinny być poza H1 : mogą zostać wyboldowane w celu podkreślenia numeru tomu etc…
4. Kategorie w jakich występuje produkt – tutaj są aż dwie – kierujemy się w tym przypadku rozwiązaniami z katalogów stron. Czcionka do użycia: zwykła, linki dają możliwość przeklikania kategorii i podkategorii.
5. Opis – tutaj bezwzględnie nalezy przestrzegać dwóch rzeczy:
a). opis musi być, istnieć i posiadać formę umożliwiającą jego zaindeksowanie – to ma być kilka zdań a nie kilka wyrazów. Nie może to być np spis tytułów z okładki książki, który można łatwo powielić w tysiącach egzemplarzy na innych stronach
b). opis NIE MOŻE być podawany do porównywarek cenowych – skrypt powinien dawać możliwość przygotowania dwóch opisów, z których jeden będzie znajdował się na Naszej witrynie, a drugi będzie podawany do porównywarek. Jest to istotne dla sklepów bardzo młodych, kiedy Google rozpozna setki opisów identycznych i na takowy sklep nakłada kary w postaci filtrów za DC.
Co warto aby znalazło się na stronie:
– menu breadcrumbs’owe
– obrazki z ALTami (title można sobie darować, nie jestem zwolennikiem upychania słów kluczowych zarówno w title jak i alt’ach)
– nazwy obrazków – wskazane aby były takie jak nazwa produktu
– recenzje – jeśli jest do nich dostęp dla użytkownika należy o nie zadbać gdyż ułatwiają pozycjonowanie produktów. Jednocześnie należy zaimplementować np ruch snippets.
– cena – nie może być „klikalna”
– nie indeksujemy „koszyka”
– znaczniki META dynamicznie generowane, zgodne z kartą produktów – do „description” należy wygenerować pewien wycinek opisu lub tez napisać oddzielny.
Uwaga: każdy sklep wymaga oddzielnego, indywidualnego podejścia – pewne rzeczy są wspólne, jednakże ze względu na różnorodność skryptów, wykonań, grafik oraz potrzeb klienta – optymalizację każdego z nich należy wykonać oddzielnie.
Cześć,
dzięki za ciekawy poradnik. Jednak do adresu url zamiast domena.pl/nazwa-produktu-jakieszmienne dodałbym szersze i bardziej uniwersalne – rodzaj produktu domena.pl/rodzaj-produktu-nazwa-produktu-jakieszmienne
I bedziesz miec upychanie słów kluczowych w URlach. Fajnie 😉
Cześć,
czy mógłbyś rozwinąć temat:
4. Kategorie w jakich występuje produkt – tutaj są aż dwie – kierujemy się w tym przypadku rozwiązaniami z katalogów stron.
jak budować ścieżkę gdy produkt należy do dwóch kategorii ? jeżeli menu to także ścieżka to podawanie dwóch ścieżek odpada.
Pozdrawiam
Produkt nie powinien posiadać w adresie URL nazw kategorii.
Dzięi za odpowiedź tu nie chodzi mi o ścieżkę w URL’u ale o ścieżkę nawigacyjną na stronie: Strona główna | kategoria główna | podkategoria | produkt
Jeżeli do produktu mam jeden adres url a produkt nalezy do dwóch podkategorii to co wtedy – przyjąć jedną z podkategorii jako ważniejszą i pod nią budować tą ścieżkę ?
A o breadcrumbsy 🙂 Musisz się zdecydować na jedną ścieżkę. WYbrać, która bedzie tą główną ścieżką.