O kategoriach już wielokrotnie pisałem – więc napiszę jeszcze raz krok po kroku. Spodnie męskie – bo kupuję raz na rok jakąś parę (niestety pasek się powiększa z wiekiem) a tutaj wpadło zapytanie o różne rzeczy … Dla ustalenia uwagi przeanalizuję sobie kategorię spod adresu:
1. TITLE – Tytuł w chwili obecnej to „Slap-UP Chinos” – niby jest ale nie wiadomo do czego służy – proponowałbym (z racji obrazków w kategorii) postawić na „Spodnie męskie Slap-UP Chinos”.
2. Description i Keywords – ja bym pozostawił puste poniewaz w kategorii siedzi opis, z którego wyszukiwarka pobierze sobie, stosownie do skierowanego zapytania, opis
3. Frazę „Spodnie Chinos Slap-Up” należy wzbogacić o słowo „męskie”
4. W tekście należy wytłuścić za pomocą polecenia <strong> dwie, maksylanie trzy frazy (wielowyrazowe) – o ile jest to możliwe. Jeśli to nie jest możliwe trzeba sprawić aby takowe wyrazy pojawiły się w opisie.
5. Optymalizujemy ALT we wszystkich obrazkach na stronie – dodając do każdego „Spodnie męskie”.
6. Linki wewnętrzne prowadzące do każdego produktu (A) pozostawić tak jak jest lub (B) zmienić na H3 – wykonałbym testy A/B i zobaczył jak wpłynie to na indeksację oraz ruch
7. Napisy typu „100% cotton mil” i tak dalej usunąć jako zbędne
8. Od strony graficznej wszystkie spodnie „zlewają się” – rozdzieliłbym wszystkie produkty przerywanymi liniami tak aby wiedzieć i widzieć, gdzie który produkt się kończy a gdzie zaczyna następny.
9. Najtrudniejszą rzeczą, która może być niewykonalna (z uwagi na własności skryptu) jest wstawienie do adresu URL frazy kluczowej „Spodnie męskie” np tak:
Uwaga: może to być niemożliwe do wykonania jeśli na stronach powyżej tej kategorii fraza ta spowoduje upychanie słów kluczowych… ale rozyko moż ebyć opłacalne 🙂
Krótko, zwięźle i w miarę treściwie 🙂 I teraz pewnie na tę frazę będę w TOPach 😉
http://benevento.pl/blog/spodnie-meskie-chinosy/
Tutaj jeszcze należy wspomnieć, że linkowanie wewnetrzne do produktów nie musi być wykonane skracaczami linków – naprawdę nie zaszkodzi anchorowanie wewnętrzne 🙂
Tutaj od razu nadmienię, że blog na to zapytanie może być wyżej niż kategoria 🙂
Zgred – od zawsze i na wszystkich (tego nie jestem pewien 😉 ) stronach stosujesz pusty description, to jedna z Twoich złotych zasad.
Tylko zwróć uwagę na fakt, że dobrze wykonane meta description (nie po prostu kopia z tekstu strony) wpływa pozytywnie na indeksację i inne parametry. Zrób trochę testów, polecam.
W sklepach IMHO nie warto… lepiej dobrze opisać produkt. Poza tym descirption nie rankuje więc jest bezwartościowy. A łatwo o spamowanie w META więc … nie stosuje 🙂
Pawle,
a czy warto linkować z treści artykułu z wbudowanego w sklep w bloga do strony kategorii (link do niej już jest widoczny w pasku kategorie na stronie z artykułem) , czy bezpośrednio do strony opisywanego produktu ?
Produkt pojawia się w sklepie na 2-3 miesiące po czy znika. Nie mamy możliwości ustawienia 301 dla każdego takiego produktu bo to sklep gotowy na RC
I tutaj dotykamy pewnego aspektu rotowania produktów w sklepie np sezonowym lub z krótkimi seriami produktowymi. MOżna zastososwać oczywiście 301 na stronę główną bądź produkt o zbliżonych parametrach. Można też wykonać stronę 404 z widgetami np pokazującymi najczęściej kupowane produkty lub ostatnio odwiedzane… Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi gdyż należałoby to po prostu przetestować A/B i zobaczyć jak zachowują się klienci na takich stronach.
Powiedz mi, czy wytłuszczenie słów kluczowych w opisie kategorii ma jakiś sens i czy to działa na pozycje tej konkretnej podstrony w wynikach wyszukiwania?
Ma. Nie zmacniasz te słowa i dajesz wyszukiwarce do zrozumienia że są to ważne słowa.
No, ok.
Ale jak pogodzić SEO z treściami dla czytającego/klienta?
http://mierzymy.pl/dalmierze-laserowe,38.html
Chcę wytłuścić najważniejsze rzeczy, ale czy nie jest tego za dużo? Jest , ale czy nagłówek H1 ze słowem kluczowym wystarczy bez frazy wielowyrazowej ze ?
Nie będzie za dużo 🙂