O kategoriach już wielokrotnie pisałem – więc napiszę jeszcze raz krok po kroku. Spodnie męskie – bo kupuję raz na rok jakąś parę (niestety pasek się powiększa z wiekiem) a tutaj wpadło zapytanie o różne rzeczy … Dla ustalenia uwagi przeanalizuję sobie kategorię spod adresu:

spodnie-meskie

1. TITLE – Tytuł w chwili obecnej to „Slap-UP Chinos” – niby jest ale nie wiadomo do czego służy – proponowałbym (z racji obrazków w kategorii) postawić na „Spodnie męskie Slap-UP Chinos”.

2. Description i Keywords – ja bym pozostawił puste poniewaz w kategorii siedzi opis, z którego wyszukiwarka pobierze sobie, stosownie do skierowanego zapytania, opis

3. Frazę „Spodnie Chinos Slap-Up” należy wzbogacić o słowo „męskie”

4. W tekście należy wytłuścić za pomocą polecenia <strong> dwie, maksylanie trzy frazy (wielowyrazowe) – o ile jest to możliwe. Jeśli to nie jest możliwe trzeba sprawić aby takowe wyrazy pojawiły się w opisie.

 

spodnie

5. Optymalizujemy ALT we wszystkich obrazkach na stronie – dodając do każdego „Spodnie męskie”.

6. Linki wewnętrzne prowadzące do każdego produktu (A) pozostawić tak jak jest lub (B) zmienić na H3 – wykonałbym testy A/B i zobaczył jak wpłynie to na indeksację oraz ruch

7. Napisy typu „100% cotton mil” i tak dalej usunąć jako zbędne

8. Od strony graficznej wszystkie spodnie „zlewają się” – rozdzieliłbym wszystkie produkty przerywanymi liniami tak aby wiedzieć i widzieć, gdzie który produkt się kończy a gdzie zaczyna następny.

9. Najtrudniejszą rzeczą, która może być niewykonalna (z uwagi na własności skryptu) jest wstawienie do adresu URL frazy kluczowej „Spodnie męskie” np tak:

Uwaga: może to być niemożliwe do wykonania jeśli na stronach powyżej tej kategorii fraza ta spowoduje upychanie słów kluczowych… ale rozyko moż ebyć opłacalne 🙂

Krótko, zwięźle i w miarę treściwie 🙂 I teraz pewnie na tę frazę będę w TOPach 😉

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Zgred – od zawsze i na wszystkich (tego nie jestem pewien 😉 ) stronach stosujesz pusty description, to jedna z Twoich złotych zasad.

    Tylko zwróć uwagę na fakt, że dobrze wykonane meta description (nie po prostu kopia z tekstu strony) wpływa pozytywnie na indeksację i inne parametry. Zrób trochę testów, polecam.

    • W sklepach IMHO nie warto… lepiej dobrze opisać produkt. Poza tym descirption nie rankuje więc jest bezwartościowy. A łatwo o spamowanie w META więc … nie stosuje 🙂

  2. Pawle,
    a czy warto linkować z treści artykułu z wbudowanego w sklep w bloga do strony kategorii (link do niej już jest widoczny w pasku kategorie na stronie z artykułem) , czy bezpośrednio do strony opisywanego produktu ?

    Produkt pojawia się w sklepie na 2-3 miesiące po czy znika. Nie mamy możliwości ustawienia 301 dla każdego takiego produktu bo to sklep gotowy na RC

    • I tutaj dotykamy pewnego aspektu rotowania produktów w sklepie np sezonowym lub z krótkimi seriami produktowymi. MOżna zastososwać oczywiście 301 na stronę główną bądź produkt o zbliżonych parametrach. Można też wykonać stronę 404 z widgetami np pokazującymi najczęściej kupowane produkty lub ostatnio odwiedzane… Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi gdyż należałoby to po prostu przetestować A/B i zobaczyć jak zachowują się klienci na takich stronach.

  3. Powiedz mi, czy wytłuszczenie słów kluczowych w opisie kategorii ma jakiś sens i czy to działa na pozycje tej konkretnej podstrony w wynikach wyszukiwania?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły