Dzisiaj troszkę Mnie ogarnął smuteczek. Google uszczelniło kolejną rzecz – nie da się manipulować ALT”em ani TITLE’m w odnośnikach kierujących do ukaranego filtrem ręcznym serwisu.
W powiadomieniu u klienta znalazł się link z katalogu GERY. Przyjrzyjmy się sprawie:
http://katalog.gery.pl/strona36922_935__:_INFERNO_:_Pokazy_ogniowe:_Plucie_ogniem_polyk.html
Aby nie dać Wam na tacy klienta, którego właśnie odfiltrowywuję, wziąłem inny wpis… Jak widać aktywny jest:
- link – adres URL
- link w obrazku – adres URL wraz z TITLE
Nie tak dawno pomagałem koledze (pozdro Michał) odfiltrować stronę z zegarkami… Też przyszło powiadomienie wskazujące, że nie wolno linkować z obrazków na podstrony wraz z altem i title… Wtedy wydawało mi się to incydentem przy pracy ze strony G – bardziej sugerowałem się jakością strony (quasiprecel)… Czyli „wydawało mi się”…
I tutaj nawiążę do jeszcze jednej rzeczy, którą wykorzystują autorzy skryptów sklepów internetowych. Jak sami wiecie jest ich trochę ale niewiele linkuje do swojej strony za pomocą obrazka wykorzystując do manipulacji ALT i TITLE. Poniżej przykład 🙂
Wiem, że kilka firm wykorzystuje pole ALT i TITLE na stronach klientów jako swój własny SWL statyczny oraz w niektórych przypadkach jako SWL dynamiczny – tak więc, to się skończyło – proponuję wymyśleć coś innego aby na frazę „sklep internetowy” być w TOP#10.
Takie pytanie. Czy do img dawać title? Czy wystarczy samo alt?
Jak to ma się do sytuacji kiedy linkujemy obrazek, a kiedy jest to po prostu obrazek?
Powinno się i ALT i TITLE 🙂
Paweł a ty sobie zdajesz sprawę ile w IAI będzie trwała taka zmiana :). Jak oni ustawienie linkowanie wewnętrzne na nofollow robią 2 miesiące
Wybacz Pawle ale się pomyliłeś 😉 Sprostowanie dałem na Facebooku.
No tak… rzeczywisćie na GERY jest anchor w menu okruszkowym … nie podejrzewałem że tam go wsadzą 🙂
To temat będzi ena przyszłość 😉
Co do tego drugiego przypadku.. Tu chyba nie chodziło o alt tylko o link z widgetów.
Tam nie było widgetów… rylli 🙂
Jak dla mnie to to jest widget, który pewnie jest też na innych sklepach. 😉
http://gyazo.com/2936ec4715132a34a27be9c6825ebbab
Tego typu rzeczy jest w ciul … Już kiedyś Kaspar mówił, że za to można zdrowo oberwać.
Ale IMHO widgetem tego bym nei nazwał 🙂
No dokładnie, nawet jest w wytycznych dla tego piszę. Moim zdaniem mogło im chodzić właśnie o to ale nie znam przypadku i nie widziałem reszty linków więc..
Ale wpis zostawiam jako ostrzeżenie… niby o pomyłkę łatwo ale lepiej nei manipulować…
Pawel a czy w takim wypadku alt i title moze byc takie same czy trzeba (lepiej) zmienic je?
W LAT i TITLE nie powinny być anchory 🙂
@Łukasz usunięcie tego bannerka/widgetu/syfu etc kosztuje w IAI 200pln miesięcznie
Ja tylko czekam kiedy za to dostaną po dupie i sami to pokasują
Jeśli chodzi o ALT, to od dawna traktuje go jako normalny anchor. Linkuje tylko z użyciem brendu, tym bardziej jeśli mówimy o linkach sidewide 🙂
Pozdrawiam,
Jak dobrze zrozumiałem, nie powinna być ta sama treść w tiitle linku i alt obrazka?
Może być ta sama – kwestia czy ta treść rankuje 🙂
A najgorzej że to sa rady na teraz, a jak będzie za pół roku to już nie wiadomo, czyli wróżymy z fusów w czasie rzeczywistym ?
Rozmawialem z iai jak home.pl kombinowal w podobny sposob i omawiali to na spotkaniu. I nic 🙂 oni maja udzialy w traffic trends specjalistow od tzw. Pozycjonowania i nie trzeba im dawac wskazowek. Wiedza wszytko najlepiej.
Ja swego czasu zajmowałem się linkowaniem dla click shopa 🙂 w sensie analizy na ile i czy to szkodzi.
Tomaszu, banner niech sobie będzie, byleby miał link nofollow. Było już o tym jasno wiele razy mówione nawet przez Matta. A co do tego co i za ile oferują sobą sklepy, cóż.. po poprawieniu tylu z nich mogę śmiało powiedzieć, że w standardzie to z seo nie mają one nic wspólnego.
W zasadzie jeszcze nigdy nie spotkałem się z przypadkiem ręcznej kary za alt lub title, czy też wskazywanie na te linki przed google jako szkodliwe. Miałem styczność z kilkoma projektami gdzie w 80% linki były z obrazków na różne alty i title i w tym przypadku usuwane były tylko linki ze słowami kluczowymi, a wszystkie obrazki zostawały i filtr bez problemu został zdjęty. Może to przypadek, a może jeszcze nie zwracają na to uwagi.
Ja już się spotkałem …
Ja również kary za alt czy title nie dostałem 🙂 Jesteś zgredzie po prostu na celowniku 🙂
Czyli muszę czuć się wyróżnionym 🙂
Nienaturalny ALT czy TITLE/ MIEWAM kurcze takie stronki klientow że noż w kieszeni się otwiera, zamiast title jest napisane strona głowna i t.d. az w ogole to przesada. chodzi pewnie o … sume parametrów podejrzanych. jeżeli reszta jest przypal – taki oto Nienaturalny ALT czy TITLE może stac sie ostatnią kroplą i wtedy – filtr. 🙂
No dobra, a co jeśli jest sklep internetowy z puzzlami i na stronie głównej ma kilkadziesiąt zdjęć z produktami i każdy ma ALT =”puzzle + typ + ilość części” ? W teorii nie jest to upychanie słów kluczowych, bo ALT oddaje to co zdjęcie przedstawia, a Google może uznać to za próbę podbijania na frazę puzzle.
Takich przypadków pewnie będzie wiele i pytanie…co wtedy 😛
Wtedy buduje się stronę dla ludzi a nie pod Google 🙂 Sądzę, że nie będzie z tym rpoblemu. Poza tym na stronie głónej nie upycha się 100-200 produktów bo wtedy to nie jest strona głowna tylko spam.