Ostatnimi czasy Google położył bardzo duży nacisk na regionalizację wyników oraz bardzo znacząco podniósł ważność map, które wyświetlają się teraz zarówno w wynikach organicznych, jak również (co jest strasznie denerwujące) nad linkami sponsorowanymi (mapka podąża za przesuwanym ekranem i przykrywa wyniki sponsorowane).

Z punktu widzenia klienta takie podejście do przesuwającej się mapki jest dla niego bardzo krzywdzące – zmniejsza to liczbę potencjalnych klientów (co nota bene zgłosiłem w trakcie ankiety przeprowadzanej przez zewnętrzną firmę na potrzeby Google w zakresie Adwords – dzwonili do mnie 5 listopada).

Skoro Google wprowadza takie zmiany należy z nich skorzystać – no bo być na mapce to teraz będzie podstawa działalności i istnienia firmy. Przykład powyżej to fraza „odśnieżanie warszawa”.

Jeden z moich klientów posiadał od bardzo dawna swoją witrynę na mapce. W nagłówku stało (przykład z powietrza wzięty ponieważ nie podam dokładnej nazwy firmy – bo mi nie wolno): „Jan Nowak Sp.j. – usługi ogrodnicze”. Wszelkie dane podane – strona www, telefony, adres, kategorie, czym się firma zajmuje etc. Jak to się mówi – wzorcowa wizytówka ! A wejść … nie ma !!! No jak to ? Dlaczego ?

Powiem szczerze, że na pewne zmiany klienta przekonywałem bodajże pół roku … bez efektu. Dopiero jak pokazałem jak zrobiłem innego klienta posłuchał się. Problem cały polegał na tym, że nikt nie szukał „usług ogrodniczych” – jest to fraza ogólna, bardzo rzadko poszukiwana. Klient specjalizował się tak naprawdę w usługach ziemnych, kopaniu rowów, wywożeniu ziemi etc…

Wprowadzone zmiany:

– tytuł zmieniono na „Jan Nowak Sp.j. – Prace ziemnie – Warszawa”

– kategorie: wprowadzono dwie dodatkowe „wykopy warszawa”, „kopanie rowów warszawa”

Ponieważ klient nie chciał zrezygnować z kampanii Adwords więc dodatkowo wykorzystano opcję pokazania mapki – w tym celu dodano „rozszerzenia”. I tutaj znowu z premedytacją nie wpisano konkretnej nazwy firmy w całości a tylko jej część, najbardziej reprezentatywną. Durga część to … interesująca klienta fraza regionalna.

Dzięki temu zabiegowi jest … lepiej 🙂

W przypadku gdy klienci posiadają kilka witryn internetowych można w ten sposób okupować na raz kilka pozycji w Mapach na daną frazę regionalną – przetestowane na dwóch klientach. Obaj mają (pierwszy 2 witryny, drugi 3 witryny) na pierwszych miejscach w mapkach regionalnych. Obecnie wyciągam w ten sposób regionalnego klienta na frazy turystyczne – wzrost ruchu na witrynie ok 40% 🙂 – konwersji nie znam, nie chce mi zdradzić tylko lekko się uśmiecha …

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Oczywiście, że można pozycjonować w mapkach, ale jeszcze dokładnie nie wiem jak… Testy idą pełną parą… Macie już jakieś pomysły na to?

  2. Jeżeli chodzi o mapki… no to tak zbieramy wszystkie linki, które google pokazuje w profilach konkurencji na dane słowo kluczowe->.(Więcej informacji na temat tego miejsca). Dodajemy się wszędzie tam gdzie konkurencja. Gdy dodanie we wszystkie możliwe miejsca z Top 10-20 jest już ukończone musimy zadbać o zaindeksowanie naszych linków oraz o dołożenie do nich „trochę” mocy. Słowem kluczem jest tu właśnie troche..Ostatnio dla jednego klienta musiałem zbudować około 20-30 sensownych linków aby efekt był zadowalający. Jeżeli ktoś nie ma oporu przed BH to najłatwiejszym sposobem jest blast profilami tak po 200-300 na każdy stworzony link.

    • W jakim sensie nie ma adresu … jakiś na pewno jest 🙂 tylko trzeba dodać. Jak nie ma – wymyśl, żeby był poprawny i dobry i właściwie celujący w region.

  3. Po prostu są budowane nowe osiedla, dla których Google nie dodaje ulic na swoich mapach od ponad roku. A niektórzy klienci nie chcą mieć adresu w pobliżu (na innej ulicy odległej o kilkaset metrów), tylko swój własny…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły