MajesticSEO.com wprowadził parametry oceny jakości linków przychodzących. Należy do razu podkreślić, że są to ich wewnętrzne miary oceny stąd przynajmniej na chwilę obecną należy do tego podchodzić ostrożnie.
Citation Flow – jest to stary AC Rank – de facto jest tym lepszy (w skali od 0 do 100) im więcej linków prowadzi do danego adresu zwrotnego (domeny)
Trust Flow – poziom zaufania – de facto jest tym lepszy (w skali od 0 do 100) im więcej zaufanych witryn linkuje do danego adresu zwrotnego (domeny)
The lower quality site not only has LESS links, but the areas where the colour is darkest seems to be much lower on the TRUST axis and much closer to the origin.
Zgodnie z powyższym stwierdzeniem: strony słabe, z małym poziomem zaufania oraz słabym linkowaniem będą bardzo blisko osi X i lekko odsunięte od osi Y i poniżej linii ograniczającej (nachylonej pod kątem 45 stopni). Poniżej przykład dla całej domeny zgred.pl
1. Linki w odniesieniu do domen, z których pochodzą
2. Linki bezpośrednio
Jak widać linki przychodzące w odniesieniu do parametrów Trust i Citation tworzą duzo lepszy wiekszy obraz (sa bardziej rozciągnięte). Same linki przychodzące (drugi obrazek) są skupione blisko osi X i oddalone od osi Y – co pozwala stwierdzić, że jakość linków nie jest „powalająca”.
Dla porównania z rysunkiem nr 1 wykres rozkładu zaufania do domen, które linkuja do sprawnymarketing.pl😉
Oba parametry zostały wdrożone do raportów, dzięki czemu możemy od razu ocenic „siłę” oraz „jakość” witryny, na której znajdują się linki do naszej (badanej) witryny.
A na poniższym rysunku raport ( bez domen, żeby nie było 😛 ) dla jednej ze stron zapleczowych – jak widac „trust rank” (w skali 0-100) miażdży 😉
Na chwile obecną MS pokazuje podany wykres jedynie dla danych za ostatnie 30 dni (Fresh Index) – dla danych historycznych taki wykres będzie dostępny „niedługo”. Więcej w artykule „Flow Metrics”
Aktualizacja: 27-06-2012:
Oba parametry są już dostępne zarowno dla Fresh Index jak i History Index !!!
Porównanie zgred.pl do sprawnymarketing.pl jest miażdżące, jednak to chyba sprawka Twojego katalogu i wszystkich linków jakie do niego prowadzą.
Raczej odwrotnie 🙂 Ja przecież nie linkuję do SM 🙂
Miałem na mysli, że do Twojego katalogu przychodzi więcej linków. Przyjrzałem się lepiej, SM z mniejszą liczbą linków ma nową metrykę Trust wyższą od Twojej.
Artur: no własnie nie zrozumiałem. Tak racja – całe skupisko (czarna plama) jest w dole i odsunięta od osi Y bo własnie to jest skutek dopalania SWLami i XR/SB…
Na postawie swoich „przeciętnych” stron oraz jednej do której prowadzą bardzo wartościowe linki nie widzę dużej różnicy w link profile…
Bardzo ciekawie to wygląda. Wiadomo teraz jaki mamy rozkład linków prowadzących do naszej domeny. Warto wiedzieć ile spamu prowadzi do naszej strony biznesowej. Swoją drogą Rand Fishkin i seomoz też chcą wprowadzić narzędzie do pokazywania/ograniczania/usuwania linków, które wg. google’a są spamem (link: https://plus.google.com/111294201325870406922/posts/gbeKneoTDh8). Podoba mi się, że SEO idzie w dobrym kierunku – klienci zrozumieją, że liczy się jakość BL, a nie ilość.
semALB: klienci w Polsce tego nie rozumieją. Liczy się kasa a tanio nie zrobisz porządnego zaplecza 🙂
Skoro liczy się kasa to tym bardziej znaczenie ma profil linków – im gorsze zaplecze tym większe prawdopodobieństwo, że wyniki będą niestabilne… a przecież kasa liczy się także dla firm SEO 🙂
Czy nie wydaje wam się, że linki z katalogów nie są zaliczane przez googla jako Trust Linki? Jeśli odpowiedź jest twierdząca to co zrobić, żeby były TL?
Google od dawna nie lubi katalogów 🙂
Witam, nie lubi katalogów?? czyli jak podnosić swoja pozycje w wynikach?? precle??
Cóż … zodbywać linki – katalogi i precle to nie jest jedyne źródło pozyskiwania linków 🙂
Czy nie wydaje wam się, że linki z katalogów nie są zaliczane przez googla jako Trust Linki? Jeśli odpowiedź jest twierdząca to co zrobić, żeby były TL?
[Oj, zapomniałem o anchorze. Można usunąć poprzedzający wpis]
Panie Zgredzie mam dodatkowe pytanko. Czy linki komentujących mają także parametr „nofollow”? Bo nie wiem, czy powinienem tutaj zaglądać częściej 🙂 Pana kolega Krzysztof ma „nofollow” niestety.
mam NF i dodatkowo jak kogoś nie lubię usuwam mu linka 🙂
Szkoda, bo amatorzy, uczący się pozycjonerzy jak ja mogliby częściej zaglądać przy okazji czyniąc swoje obowiązki pozostawiając na pamiątkę linki z anchorami. 🙁
Panie Pawle… nawiązując jeszcze do katalogów stron i stosunek Googla do tychże… sugeruje pan, że katalogi nie pomagają w pozycjonowaniu?
Dostrzegam dodatnią korelację pomiędzy TF i dzisiejszymi spadkami. Dobrze gdyby to ktoś potwierdził.
To jednak był przypadek.
Witam,
Od niedawna korzystam z MajesticSeo i mam następujące pytanie: dlaczego Trust Flow i Citation Flow backlinka z pewnej strony do mojej domeny są równe 0, podczas gdy backlink z tej samej strony linkujący do domeny konkurencji ma Trust Flow i Citation Flow powyżej 20?
Pozdrawiam
Krzysiek
Może jeszcze nie przeliczył lub rzeczywista wartość tych linków jest … nijaka. Lub tez próbka (liczba serwisów na podstawie ktorych liczone są wskaźniki) jest zbyt mała.
Dziękuję za odzew. Pozostaje mi poczekać, może przeliczy. Co do liczby serwisów, które do mnie linkują to faktycznie jest ich jak dotąd niewiele.
A jeżeli ręczne linkowanie nie przynosi żadnych efektów to co wtedy?
To znaczy że trzeba zweryfikowac to co jest wykonywane
Pewnie za mało linków lub filtr. Ale lepiej dokładnie sprawdzić czy faktycznie coś robisz 😉
Pytanie – linkuję ręcznie swoją domenę ze stron o dość dobrych wskaźnik. A poziom Trust FLow mojej domeny nadal wynosi „2”
Czy to kwestia długiej indeksacji dodawanych linków? W jakim czasie aktualizuje się ta statystyka?
Linkuj dalej… Te parametry nie są aktualizowane online
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Pytanie – czy możliwe jest osiągnięcie wysokiej wartości parametru Trust Flow (np. 50) przy stosunkowo niewielkiej liczbie reffering domains (<100)? I generalnie jak to jest właśnie z tymi dwoma parametrami – najlepiej jeśli będą miały zbliżoną wartość np. 50:46?
Po co Ci TF ??? MOżesz go nabić SWlem statycznym uzupełniając dynamicznym… Wtedy Ref Domains nie ma wiele…
Artykuł z 2012 roku a dla mnie wciąż aktualny. Dzięki!
Teraz muszę zrobić wszystko, aby ten nieszczęsny trust flow wzrósł.
Od dłuższego czasu już korzystam z MS i nie tylko ja jak widzę. Strona MS powstała nawet w j. polskim co świadczy o sporej popularności usługi wśród Polaków. Mimo sporych zmian w algo Googla od czasu powstania majestic w dalszym ciągu jest on świetnym narzędziem do określania wartości linków prowadzących do naszych stron. Mam na myśli tu głównie TF, będący lepszym lub gorszym odzwierciedleniem mitycznego TR, który podobno nie istnieje 🙂 Dziwnym trafem jednak strony do, których prowadzą linki z wysokim TF nie mają problemów z karami w google i łatwiej się je pozycjonuje (pomijam tu takie oczywiste elementy jak optymalizacja strony, czy brak spamu).
Poleciłbyś jakiś program do sprawdzenia TF ?
Dość zawiły komentarz Grzegorza, ale… warty przeanalizowania …
Panie Zgred szkoda że Pan nie podaje sposobu(ów) jak skutecznie zwiększyć czynnik Trust Flow
Alez można go nabić skutecznie SWLem rotacyjnym 😉 Lub preclami … lub nawet kilkoma dobrymi linkami. A o Citation nie wspomnę 😀
Od publikacji artykułu już minęło kilka lat, ale jak widać nadal się przydaje ? dziękuje 🙂
Czy dla pingwina 4.0 jest to ważne?
Nie.