Od kilku dni obserwuję wzmożone działania wielkiego wujaszka Google, który wszędzie gdzie tylko może, wstawia swoje mapki. Praktycznie we wszystkich aglomeracjach miejskich na terenie Polski wygląda to już podobnie jak tutaj:
– 3 wyniki sponsorowane
– czasem pod wynikami pojawią się 1, 2 lub 3 wyniki organiczne
– potem BYCZA mapka
– a potem już nie brakujące 8 do organicznych tylko dość często jest to max 6 wyników
– jeśli dana firma jest z Warszawy to jej wynik widoczny jest tylko w mapce a nie jest widoczny w wynikach organicznych (ale mam przypadki, które są odstępstwami od tej reguł).
– dodatkowa mała mapka po prawej nad linkami sponsorowanymi
– linki sponsorowane po prawej
Powstaje dla mnie, jako pozycjonera, dylemat:
– jak skonstruować umowę aby klient nie miał pretensji o to, ze jego wynik jest NIBY teoretycznie na #1 miejscu ale tak naprawdę
– jak oświecić klienta, że Google tak zmieniło algo i wyświetlanie wyników, że jego strona „prawie” nigdy nie będzie ponad wynikami mapki ?
Ja rozumiem, że G idzie w stronę „wyzysku” klientów ale psują mi rynek 😉
Ja sobie radzicie z problemem mapek ???
Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.