W jednym z komentarzy zasugerowano bym wypowiedział się w temacie ostatniego artykułu o czynnikach, jakie mają wpływa na pozycjonowanie.

1. Wzrost „użyteczności” dla przeciętnego użytkownika – tak, tworzenie artykułów powiązanych ze sobą i jednocześnie mających wartość dla użytkownika wzrosła niepomiernie. Zauważcie, że nawet jak na spamy coraz więcej stron z porządną treścią ląduje wysoko w TOPach, treści te poza tym co niosą dają możliwość ich skomentowania – dlatego niejednokrotnie można spotkać statyczną stronę wzbogaconą komentarzami odwiedzających ich użytkowników. Na frazy ciężkie i oblegane forum już tak łatwo się nie przebije.

2. Społecznościówka – w sumie nawet bezwiednie podąrzamy najnowszymi trendami i publikujemy jakieś wycinki Naszych własnych artykułów na „fejsie”, „ćwierklandzie” czy niedługo zapewne na „plusiaku” – portale społecznościowe dają nam nowy, świezy zastrzyk klientów, których nie będziemy mieli z wyników organicznych. W Polsce „społecznościówka” jeszcze raczkuje ale może z czasem będzie miała równie wielki potencjał co na Zachodzi.

Rozróżniać możemy dwa modele (wg opisanych na SEOMOZie):

Model 1: lubisie na konkretnej stronie – można rekomendowac odwiedzenie konkretnego artykułu

Model 2: lubisiowanie całej strony / domeny

3. Czy patrzycie na CTR reklamy ? Sprawdzacie „współczynnik odrzuceń” ? Ja też 🙂 zwłaszcza na czynniki, które powodują, że traci się klienta. Katalogi stron BR mają nawet 80%, ale jak sklep internetowy tyle ma to już bym się naprawdę dobrze zastanowił nad jego optymalizacją.

4. Czynnik „content readability/usability/design” –  w sumie wielu pozycjonerów „produkuje” MFA, w których dezajn jest nieważny – ważnym czynnikiem jest dezajn i usability aby odwiedzający kliknął w reklamę. Dla mnie w takim ukladzie za „usability” robi rozstawienie reklam… Jednakże wiadomo, że dla przeciętnego człowieka liczy się grafika (przyjemna dla oka ale o gustach się nie dyskutuje); funkcjonalność – o tym użyszkodnik nie wie, że się go wodzi za nos a właściwie za myszkę, aby kliknął tam gdzie My chcemy; no i czytelność – chociaż bardziej nazwałbym to przydatnością.

5. Efektywność linków płatnych – w zasadzie ciężko mi się odnieść do tej kwestii ponieważ nie wymieniam się i nie kupuję linków. Pierwsze – bo nie widzę potrzeby i zasadności wymieniać się linkami, drugie – bo kupiłem kilka linków i nie przyniosło mi to rezultatów.

6. Słowo kluczowe w nazwie domeny – niby naokoło się trąbi, że to już nie ma wpływu na SEO. To odpowiedzcie mi na pytanie: czemu NADAL wszyscy włącznie z pozycjonerami chcą mieć słowa kluczowe w domenie i czemu nadal o wiele łatwiej wypozycjonować domenę posiadającą jeden w jeden słowo kluczowe w domenie ??? Czy to nie hipokryzja ze strony Google, że z jednej strony pada hasło „nie wierzcie w słowo kluczowe w domenie” a z drugiej mamy hasło „nie wierzcie w te bzdury” ??? A czy wy sami bezwiednie nie sprawdzacie, czy domena ma słowa kluczowe ??? Bo ja sprawdzam i jest to dla mnie nadal istotny czynnik ułatwiający SEO.

Jest to krótki wycinek dywagacji. Większą, pełniejszą analizę zawsze wykonuje się podczas optymalizacji strony. Dużo z czynników poruszonych w raporcie SEOMOZa uwidacznia się w dużych serwisach np sklepach internetowych, gdzie każda nawet najdrobniejsza poprawka optymalizacyjna może przynieść bardzo duże korzyści w postaci konwersji sprzedażowej…

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Ja również uważam, że słowa kluczowe w url domeny mają duże znaczenie. Przetestowałem i potwierdzam, że dużo łatwiej się taką domenę pozycjonuje.

  2. Z jednym się tylko zgadzam, pozycjonowanie za pomocą serwisów społecznościowych w Polsce dopiero raczkuje, właściwie to jesteśmy 2 lata do tyłu, większość pozycjonuje u nas tylko za pomocą linków z blastów, precli i katalogów co jest nieskuteczne; od czasu do czasu wrzucając coś na tweetera czy facebooka, pingera – flakera, a tak naprawdę pozycjonowanie to ping.fm, pixelpipe i onlywire, o czym większość nie ma pojęcia…social media, częste aktualizacje serwisu i wartościowy kontent (w tym dokumenty, wideo, zdjęcia) to najistotniejsze parametry przy pozycjonowaniu, takie moje zdanie, reszta to tylko ułamek algorytmu:)

  3. „…reszta to tylko ułamek algorytmu.”

    Śmiem się nie zgodzić. Mało konkurencyjne frazy można wbić tekstami z mieszarek dodawanymi do precelków niemoderowanych do top 10. Ostatnio moja spamerska test-stronka wyprzedziła serwis, który miał 700 lajków na fejszbuku. I gdzie ten wpływ socjal media? W Polandzie chyba go nie ma.

  4. Co to jest „mało konkurencyjna fraza” ? Bo dla niektórych może to być opony dla innych odloty a dla innych „cztery różowe słonie” … zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie niestety jest na krótką metę – zgodnie z algorytmem po jakimś czasie G odetnie Ci te linki jako słabej jakości.

  5. @ „a tak naprawdę pozycjonowanie to ping.fm, pixelpipe i onlywire”

    Wypozycjonuj moją stronę na słowo kluczowe „kredyty” przy pomocy TYLKO I WYŁĄCZNIE social media a zostaniesz moim nowym bogiem (a zaznaczam, że jestem ateistą więc będzie to niezły zaszczyt) :D.

  6. @Robbieriviera
    Tylko jedną? To coś kiepsko skoro jesteś 2 lata przed resztą polskich seowców 😉

    A tak szczerze to jak mówię wypozycjonować to w większości przypadków mam na myśli pozycję minimum 5+ i chodziło mi o słowo „kredyty” a nie „kredyty częstochowa” 😛

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły