Czynniki ON Site SEO to czynniki związane ze stroną www, które podlegają optymalizacji przy procesach SEO. Są to, w moim odczuciu, cechy, które sprawdzam na stronie w różnych konfiguracjach i wariantach przy optymalizacji. Wiadomo, że nie zawsze da się wszystko wdrożyć, zaplanować, rozplanować na stronie – ale czasem się o tym czy owym zapomni. Więc tak:

Czynniki On-Page związane ze słowami kluczowymi:

  1. Obecność słowa kluczowego w TITLE – najlepiej jak jest na początku
  2. Obecność słów kluczowych w nazwie domeny – niby się od tego odchodzi ale nadal jest to czynnik jakoś ważący
  3. Obecność słowa/częstotliwość występowania słowa kluczowego w tekście – im wyżej tym lepiej – tutaj trzeba uważać, aby nie „przyspamować”
  4. Słowa kluczowe w tagach H1-H6 w tytułach (wychodze z koncepcji wordpressa)
  5. Nacisk na wytłuszczanie słów kluczowych
  6. Słowa kluczowe w anchorach linków przychodzących do danej strony
  7. Słowa kluczowe w anchorach linków wewnętrznych
  8. Słowa kluczowe w linkach wychodzących z danej strony
  9. Słowa kluczowe w nazwach subdomen
  10. Słowa kluczowe w nazwach kategorii adresów URL – ważne z punktu widzenia SEO dla długiego ogona
  11. Słowa kluczowe w nazwach stron
  12. Atrybuty ALT w obrazkach uzupełnione o stosowne słow akluczowe
  13. Słowa kluczowe w nazwach obrazków

Czynniki On-Page/Site-Wide – INNE rzeczy:

  1. Dobry, unikalny content
  2. Dodawanie nowych artykułów/opisów w miarę często aby stwarzać pozory życia strony
  3. Page Rank strony/podstrony/kategorii/podkategorii etc…
  4. Wiarygodność/Trustrank domeny/serwisu
  5. Czy witryna posiada sensownie zbudowaną hierarchię/strukturę kategorii, produktów etc…
  6. Strona musi być zbudowana poprawnie technicznie
  7. Lokalizacja strony musi być logicznie powiązana z budową strony – uwaga dotyczy w szczególności katalogów stron lokalnych i dodawania witryn do złych kategorii
  8. Wiek domeny i jej historia
  9. Prędkość ładowania strony, wiarygodność dostawcy hostingu (wiadomo, iz coraz częściej Google dobiera się do skóry spamerskim hostingodawcom)
  10. Wpływ hostowanych stron na inne strony (złe sąsiedztwo)
  11. Jakość wychodzących stron – tutaj pokusze się o stwierdzenie, że link wychodzący do strony o dobrej reputacji może nie zaszkodzić stronie z linkiem wychodzacym a nawet go podnieść
  12. Tym domeny .com/pl/info/com.pl – odnoszę wrażenie, że Google lepiej traktuje niektóre końcówki domen – chociaż to nie ma znaczenia bo można każdą domenę wypozycjonować jednak mam wrażenie, że jest „ale…”
  13. Powiązanie domen według krajów tzn – domeny .pl dla stron polskojęzycznych
  14. Lokalizacja serwera – choć to jest cienka linia ale sprawdzam
  15. Współczynnik odrzuceń – jeśli jest to możliwe dążymy do jego obniżenia

Z powyższymi punktami możecie się nie zgodzić i uznać, że częśc dotyczy strice „off page seo” jednak zwracam uwagę, że analizuję to z punktu widzenia strony pozycjonowanej a nie klasyfikacji strice „off page” versus „on page”. Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron to proces długotrwały ale i zajmuje dość dużo czasu – na wyniki trzeba poczekać kilka miesięcy.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. 12. Tym domeny .com/pl/info/com.pl – odnoszę wrażenie, że Google lepiej traktuje niektóre końcówki domen

    Które wg Ciebie lepiej?

    • org/net nie mam i nie uzywam. Ogólnie mam alergie na domeny info, net.pl i kilka innych z uwagi na spam jaki tam stoi i co ludziska dodają do katalogów. Ale na co dokładni eG ma alergię to kwestia sprawdzenia. Skoro co.cc zbanowali to kwestia czasu jak zaczna brac się za następne .tk czy bloxy 🙂

  2. Też nie przepadam i nie używam info, net.pl, info.pl, biz.pl etc. A co do tk też czekam na ten moment, bo ogromny syf choćby nawet na liście Mara.

  3. Bardzo ciekawa notka Zgred, a czy mógłbyś powiedzieć trochę więcej o truskranku, na jakiej podstawie jest on wyznaczany?

  4. tk nie zostanie zbanowane, co.cc zbanowali za subdomeny, nie zbanowali całych Wysp Kokosowych. Poza tym .tk to również płatne domeny. Spodziewałbym się prędzej zmiany polityki rozdawania domen na tk.

  5. Fajnie tylko:
    TrustRank – to technologia Yahoo a Google jedynie zarejestrowało tą nazwę (zapewne czysta złośliwość). Matt Cuts potwierdził ,że Google nie korzysta z TrustRank ponieważ jest to technologia Yahoo. Oczywiście zaufanie (jakkolwiek rozumiane) jest jednym z czynników branych pod uwagę przez Googla ale nazywanie tego mianem TrustRank to pewne pomieszanie pojęć.

    Lokalizacja serwera jest CZASAMI brana pod uwagę ale i tak jej znaczenie jest niewielkie.

    H1-H6 i wytłuszczenia – zdaniem wielu od kilku lat już praktycznie bez znaczenia.

    Złe sąsiedztwo IP i „zły hosting” – uważam, że warto na to zwrócić uwagę ale też nie należy wariować. Moim zdaniem nie jest to w żaden sposób uwzględnione w algorytmie – może mieć jedynie znaczenie przy ręcznej moderacji.

    Oczywiście możecie się ze mną nie zgodzić 🙂

  6. To ja mam pytanie związane z linkowanie wewnętrznym:
    Czy uważasz, że dobrze jest linkować do jednej podstrony kilkukrotnie z innej strony (np. strony głównej) pod innymi anchorami, czy może lepiej jest ograniczyć się do jednego linka (który znajduje się np. w menu)

  7. @matrus: jestem zwolennikiem JEDNEJ ścieżki w JEDNO miejsce z JEDNEGO miejsca. Pozyxjonujesz np kategorię na jeden-dwa anchory (to przykład) ale któryś zawsze jest „ten ważniejszy” więc do wewnątrz linkuję tym ważniejszym, a SEO robię już dla obu anchorów.

    Ale to moje podejście. To jest tak jak w katalogu stron – niby masz kilka ścieżek do produktu a i tak pozycjonujesz jeden główny anchor i linkujesz do wewnątrz na ten najważniejszy.

  8. Pawle,

    Piszesz o PR strony itp, a samo google mówi, żeby nie patrzeć na PR 🙂

    Ja wiem, że oni kłamią :D, ale jak możesz wyjaśnić, czemu patrzysz na PR to będę szczęśliwy 😉

    • Bo jak każdy pozycjoner lubię tę zieloną trawkę na ekranie 🙂 Tak czy siak jest o kawałek elementu, który układa się w jakąś całość.

  9. Jeśli chodzi o punkt lokalizację serwera, to zaplecze trzymam w linuxpl, gdzie serwery są w Niemczech. Mimo tego że to polskie strony, to kopa dają 😉
    P.S. Bardzo fajnie zebrałeś wszystkie czynniki! Daje do myślenia. Dzięki

  10. H1-H6 i wytłuszczenia mają znaczenie. Co do domen net i net.pl to wiadomo są gorsze od pl ale też da się z nich coś zrobić :), jak zwykle duży wpływa ma to co się na nich znajduje.

  11. A ja dziś przeglądam serpy i zauważyłm, że w góre mocno poszły domeny z polskimi ogonkami mimo prawie zerowego linkowania.
    Chyba zaraz pykne mały test.

  12. „7. Słowa kluczowe w anchorach linków wewnętrznych”

    Jakie powinny być adresy w linkach?
    a) domena.pl/sciezka_podstrony
    b) /sciezka_podstrony

    Czy roboty wyszukiwarek traktują oba typy odnośników na równi?

  13. A co w momencie kiedy brak base href?
    Od strony usera wszystko działa poprawnie ale czy roboty wyszukiwarek też będą na to obojętne?

  14. Pawle jak mam to rozumieć? Użytkownik zobaczy 404 czy roboty zarejestruja odnośnik jako błędny?
    Bez base href linki postaci „/jakas/podstrona.html” funkcjonują normalnie więc wydaje mi się że masz na myśli opcje drugą. Popraw mnie jeżeli się mylę.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły