Bez wątpienia nadeszły czasy, gdzie content marketing odgrywa dużą rolę przy promocji firmy w Internecie. Dobrze zoptymalizowany i regularnie prowadzony, potrafi wygenerować duży i konstruktywny ruch na naszej stronie, a to z kolei przekłada się na rosnącą liczbę Klientów.

 

1. Blog buduje długi ogon

Jedną z najważniejszych zalet prowadzenia bloga jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Dzieje się tak, gdyż wyszukiwarka wyświetla poszczególne artykuły na pierwszej stronie wynikowej na frazy kluczowe, które najczęściej składają się z kilku składowych. Jeśli, np. ktoś posiada sklep z laptopami, to może opublikować artykuł w stylu: ?Jaki laptop kupić do biura??. Dzięki temu taki artykuł może trafić na pierwszą stronę wyszukiwarki Google. Będzie pełnił formę doradztwa i pozyska dla sklepu nowych użytkowników, potencjalnie zainteresowanych zakupem laptopa.

a) jako przykład przedstawiam naturalnyblog.pl, który ma na pierwszej stronie Google 871 fraz kluczowych. Domena została utworzona w 06.5.2016r czyli nie tak dawno.

Semstorm:

naturalny-blog-analiza-semstorm

 

Senuto:

naturalnyblog-pl-senuto

Majestic:

 

naturalny-blog-analiza-majestic

Co ciekawe, do tego konkretnego bloga linkuje tylko 25 unikalnych domen. Ciekawe, ile fraz miałby w TOP 10, gdyby był dodatkowo pozycjonowany 🙂

 

2. Blog pomaga w pozycjonowaniu

Wyszukiwarka Google lubi, kiedy na stronie pojawiają się często nowe informacje. Algorytm Google z założenia jest tak konstruowany i rozwijany, aby promować wartościowe treści. Jeśli takowe są regularnie publikowane na blogu, wówczas strona ma szansę na lepsze pozycje fraz docelowych.

sklep-naturalny-blog-analiza-majestic

Jak widać link z naturalnego bloga ma CF 37 ale TF tylko 5. Blog może bardzo dobrze wspierać pozycjonowanie domeny głównej, a zwłaszcza long tail, który można linkować z artykułów.

 

3. Prowadząc bloga zdobędziesz jakościowe linki

Jeśli Twój blog ma jakościowe treści, to z dużym prawdopodobieństwem linki do Twoich artykułów, będą publikowane na innych blogach czy forach dyskusyjnych (jako przykład czy wzór na dobrze napisaną treść).

a) jakoszczedzacpieniadze.pl ? przykład trochę skrajny, bo wszyscy wiedzą, że jest to bardzo popularny blog. Nie mniej podobny efekt, choć na mniejszą skalę, może uzyskać każdy bloger czy właściciel portalu. Przedstawiam kilka naturalnych linków, jakie prowadzą do tego bloga:

 

https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/139/zarobki-polskich-blogerow-i-wydawcow-portali-wyniki-ankiety

whitepress

 

http://andrzejtucholski.pl/2016/najchetniej-polecane-blogi-w-polsce-2016-wyniki-share-week/

andrzejtucholski

 

marketerplus.pl/teksty/cykle/sposoby-zarabiania-na-wlasnej-stronie-internetowej-czesc-3-jak-zarabiac-na-contencie-porcja-wskazowek/

marketer-plus

 

www.loswiaheros.pl/prywatnie-o/poltora-roku-po-powrocie-do-polski

loswiecheros

 

dobrastronainternetu.pl/9-zasad-budowania-spolecznosci-na-facebooku/

dobrastronainternetu

 

Przykładów jest znacznie więcej. Jak widać, prowadząc blog, można mieć takie linki, jakich normalnie nie da się kupić.

 

4. Aktualizowany blog generuje więcej leadów

Konstruktywny ruch na blogu firmowym to przede wszystkim zapytania, które przekładają się na realnych klientów. Jak donosi badanie agencji HubSpot – firmy, których witryny www składają się z 401 do 1000 podstron, zdobywają 6 razy więcej leadów niż firmy z witrynami 51-100 podstron.

badanie-agencji-hug-spot

5. Pozytywny wizerunek

Blog stanowi przestrzeń, w której firma może stawiać swoje produkty czy usługi w pozytywnym świetle. Jest miejscem, gdzie powinna zamieszczać przydatne informacje dla przyszłych nabywców. W ten sposób stwarza wizerunek kompetentnej organizacji, której zależy na dobrej komunikacji ze swoimi Klientami. Dobry merytoryczny content sprawdzi się w każdym rodzaju biznesu.

Jak pokazuje poniższa statystyka, prowadzenie bloga buduje wizerunek firmy, zwiększa jej wiarygodność, edukuje rynek, poprawia seo i inne.

jakie-cele-realizuje-blog-blogifirmowe-com

Źródło: http://www.slideshare.net/blogifirmowe/badanie-polskiej-blogosfery-firmowej-2014

 

6. Prowadzenie bloga buduje relacje z klientem

Prowadzenie bloga buduje pozytywną relację z Klientem i potencjalnym Klientem. Dzięki temu możemy komunikować się z Klientem nieco bardziej ?na luzie?, a Klient bardzo często w komentarzach udzieli nam feedbacku, który wskaże nam pewien tok jego myślenia.

 

7. Zbudujesz bazę e-mailingową

Prowadząc własny blog, masz możliwość zbudowania własnej bazy e-mail. Osoby, które zapisują się do bloga w sposób naturalny, chętnie czytają Twój newsletter i są potencjalnie zainteresowane danym produktem lub usługą

 

8. Szkolenia dla potencjalnych Klientów.

Prowadząc blog poradnikowy, masz możliwość zebrania całego materiału i wykonanie z niego dobrej jakości szkolenia, które w dalszym etapie można sprzedawać i traktować jak produkt. Można też napisać książkę:) posiadając gotowy szkic jakim jest blog, jest zdecydowanie łatwiej i szybciej.

 

Podsumowując:
Prowadzenie bloga firmowego czy produktowego, może mieć wiele wartości dodanych. W połączeniu z pozycjonowaniem może zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt a może nawet o kilkaset procent.

Blogi firmowe tworzy wiele firm m.in.  http://www.the-first.sklep.pl/ruch-na-stronie/46-blog-produktowy.html 🙂

Od Zgreda: Artykuł sponsorowany uzupełniony Zgredkowym komentarzem 😉

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły