To mój następny artykuł opisujący możliwości narzędzi online zbierających dane o linkach zwrotnych. Po Ahrefs.com przyszła pora na MajesticSEO.com, który jest chyba ulubionym narzędziem SEOfców z uwagi na ogrom danych jakie posiada (o ile robot MS nie został zablokowany). Analizować będziemy mojego bloga, dając możliwość porównania sobie tych danych z wcześniejszym artykułem o ahrefs.

Uwaga: załączone ekrany są bardzo duże – po rozwinięciu obrazka proszę używać przycisków pojawiających się na dole po prawej stronie…

1. Standardowo ekran w wersji podstawowej (Silver) niczym nie różni się od wersji FREE – no chyba, że zachętą w wersji free do zakupu wyższego pakietu 😉 Wybrano opcję zbadania stricte adresu https://www.zgred.pl oraz wyświetlenia wszystkich historycznie zebranych linków zwrotnych. Istnieje też możliwość obejrzenia ostatnich 30 dni – co pozwala sprawdzić, czy jest jakikolwiek przyrost linków zwrotnych.

 

2. Zakładka TOP BACKLINKS pozwala obejrzeć linki zwrotne (ich liczba jest uzależniona od wybranego pakietu). Poniższy ekran przedstawia całą jedną stronę – od razu można dojść do pewnych wniosków i konkluzji co do link-buildingu wykonanego niekoniecznie przez właściciela bloga.

 

3. Zakładka REFERRING DOMAINS pozwala obejrzeć domeny, z jakich przychodzą linki do bloga. Jednocześnie mamy do wyboru szereg opcji sortujących – na ekranie dla przykładu wybrałem pokazanie ile linków zwrotnych jest do domeny, która linkuje do mojego bloga – to bardzo ciekawe rozwiązanie umożliwiające spojrzenie wgłąb linkowania (drugi poziom).

4. Istnieje możliwość porównania 150 serwisów (adresów URL) w celu sprawdzenia ich kilku (chyba) najważniejszych parametrów.

 

5. Generowanie raportów jest ograniczone do 60 sztuk w miesiącu. Poniżej krótki raport odnośnie bloga. Widać na nim zarówno słowa kluczowe, na jakie był pozycjonowany, jak również domeny na jakich istnieje (lub istniał) link do bloga. Wszystkie wartości są klikalne czyli po najechaniu myszką i kliknięciu np w anchor „audyt stron www” dostaniemy informację o linkach prowadzących do bloga.

 

Tak krótka analiza pozwala mi stwierdzić skąd są linki prowadzące do witryny, co sobą reprezentują, czy w ostatnich dniach ktoś to pozycjonował.

W stosunku do Ahrefs nawet podstawowy plan w MajesticSEO daje więcej danych do analizy. Sam Majestic zaimplementowany jest choćby w narzędziu Market Samurai, którego nadal z powodzeniem używam do szybkiej analizy konkurencji.

Cenowo: Ahrefs.com – plan podstawowy 49USD co daje ok 170 zł, MajesticSEO.com – plan podstawowy 47 Funtów (doliczyli VAT niestety) co daje ok 200 zł

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

    • więcej się nie da zmieścić 🙂 ale w porównaniu do AHREFSa wygląda bogato 😉

      Tak na pewno nie omieszkam pokazać coś więcej ale Majestic w połączeniu z Market Samurajem daje super efekty 🙂

  1. Market Samuraj to konkretny pieniądz, a Majestic chociaż okrojony jest za free. Jego darmowa wersja też sporo oferuje, choć obserwując to narzędzie od wielu miesięcy mam mieszane uczucia względem obrazowania linków zwrotnych.

  2. MajesticSEO wprowadziło teraz citation flow itd. czy będzie nowy art. z uwzględnieniem nowego wskaźnika?

    mogłbyś też przybliżyć na jakiej zasadzie kategoryzujesz linki na dobre i złe, wykorzystując majesticseo lub ahrefs ?

    • rzeczywiście, umknęło mi to ponieważ podłączyłem Twój RSS po emisji tego art. – dzięki za link;

      i dalej liczę że będziesz miał czas na jakimś przypadku omówić jak analizować dobre linki, które wg ciebie usuwać itd. jeżeli nie jest to tajemnicą, bo każdy swoje ma 😉

  3. Zapraszam do dołączania linków: trywialne.pl.
    Strona dopiero startuje, ale mam zamiar dodawać kolejne narzędzia.

  4. Majestic jest bardzo fajnym narzędziem, korzystam z niego czasem – jedynie do darmowego limitu bodajże 5 wejść by sprawdzić poziom citation flow ;). Mogę polecić jeszcze Spy seo glass- program który ściągamy na komputer i analizujemy stronkę. Są pokazane linki i ładnie wydzielone nawet na te które znajdują sie na stronach głównych- można korzystać z wersji darmowej/testowej jeśli ktoś chciałby przetestować przed kupnem licencji.

  5. A jest jakieś narzędzie, które pozwoli wyłuskać najlepiej pracujące wpisy „konkurencji” w Google? (konkurencja w cudzysłowie, ponieważ wszystkim równie mocno kibicuję)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły