Dla sklepu internetowego audyt jest weryfikacją dostosowania do wymogów SEO pod kątem m.in. technicznym, treści jak i linkbuidlingu. Audyt pokazuje mocne i słabe strony serwisu, pokazuje gdzie konkurencja posiada przewagę oraz przedstawia rekomendację na poprawienie sytuacji sklepu w wynikach organicznych – czyli jest swoistą strategią dla sklepu e-commerce.
Co jest wynikiem przeprowadzonego audytu sklepu internetowego? Audyt taki odpowiada na m.in. następujące zagadnienia:
czy serwis poprawnie indeksuje się w wynikach organicznych
jak serwis zbudowany jest od strony architektury informacji
na jakie słowa kluczowe jest wypozycjonowany oraz na jakie słowa można jeszcze pozyskać dodatkowy ruch organiczny
jak szybko ładuje się serwis i czy są obszary do usprawnienia
jak zbudowane są nagłówki Hx
jak skonstruowane są treści w sklepie internetowym
i wiele innych zagadnień
Kiedy audyt sklepu internetowego jest potrzebny?
Na audyt należy zdecydować się, jeśli zachodzi jeden z trzech przypadków:
uruchamiamy nowy serwis i chcemy sprawdzić jak jest wykonany pod kątem SEO
mamy już działający serwis i chcemy go zweryfikować bo wydarzyło się coś co nas niepokoi
Trzeci przypadek to przebudowa serwisu i tutaj bezwzględnie należy zweryfikować wszystkie aspekty przebudowy ze specjalistą SEO.
Jakie są rodzaje audytów dla sklepów internetowych?
Z punktu widzenia SEO można przeprowadzić nastepujące audyty sklepu:
techniczny, do którego wymagane jest posiadanie dostępów do GSC
treści (contentu), do którego wymagany jest dostęp do GA
Co należy sprawdzić podczas przeprowadzania audytu sklepu internetowego?
Poniżej prezentuję przykładowe punkty, które są analizowane podczas przygotowywania rekomendacji dla audytowanego sklepu e-commerce:
struktura i architektura serwisu (typy dokumentów – podział na kategorie, podkategorie itd.)
linkowanie wewnętrzne (połączenie poszczególnych typów podstron)
nawigacja w obrębie witryny
wypełnienie kluczowych meta tagów
użycie i wypełnienie nagłówków (h1-h6)
nasycenie treścią, sposób jej publikacji, charakter i rozmieszczenie w obrębie witryny, użycie słów kluczowych
optymalizacja grafiki
sposób prezentacji i filtrowania informacji
sposób generowania adresów URL i ich struktura
dostosowanie do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych
elementy odnoszące się wspomagania i zarządzania indeksacją stron (mapy, deklaracje w robots.txt itd.)
elementy wpływające na konwersję i komunikacje
inne elementy odnoszące się do użyteczności i komunikacji
czas ładowania stron i optymalizacja w tym zakresie
linkbudiling wykonany do serwisu
inne zalecenia, które zostaną przygotowane na bazie analizy linków prowadzących do podstron oraz danych w narzędziu Google Search Console
analiza wskazanej konkurencji uwzględnia:
czynniki onsite czyli: treści w serwisie, linkowanie wewnętrzne, architektura serwisu, słowa kluczowe, nagłówki H1-H6 i inne
czynniki offsite czyli: linkbudiling, widoczność serwisu w wyszukiwarce i inne
Co jest potrzebne do przeprowadzenia audytu sklepu?
Do przeprowadzenia audytu sklepu pod kątem SEO niezbędne są:
narzędzia SEO po stronie agencji i specjalisty wykonującego audyt
dostęp do Google Search Console – jest to element, bez którego audyt nie będzie skuteczny. Taki audyt odpowie jedynie na część problemów, na które cierpi sklep. GSC jest niezbędne do przeprowadzenia technicznego audytu
Google Analytics
Ile kosztuje audyt sklepu internetowego? Jaka jest cena takiego audytu?
Zwykle koszt przeprowadzenia audytu dla średniej wielkości sklepu internetowego to minimum 2900 zł netto.
Cena uzależniona jest od wielu czynników i najlepiej jest wypełnić formularz i zapytać o bezpłatną wycenę.
Jeżeli chcesz przeprowadzić audyt SEO swojego sklepu internetowego pod kątem SEO zapraszam do kontaktu – zapytaj o audyt albo skonsultuj potrzebę jego przeprowadzenia.
Zainteresowany? Skontaktuj się ze Mną!
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.