Jak zdobyć mocne linki do strony?

Linki przychodzące (backlinks) to odnośniki na portalach zewnętrznych, posiadające kotwicę (anchor) i kierujące do serwisu pozycjonowanego. Link zwrotny (backlink) może:

  • kierować do dowolnej podstrony w serwisie
  • zawierać atrybut nofollow, dofollow, ugc, sponsored (lub inny)
  • posiadać kotwicę wykonaną jako: EMA (exact Match Anchor), Brand (nazwa firmy lub domeny), słowa „Tutaj, kliknij, wejdź, zajrzyj, skocz”, zwykły adres URL; Mix (brand + fraza); Zbliżony (część zdania ze słowem) – lub inne zależnie od potrzeb.

1. Określ typy odnośników jakie chcesz pozyskiwać i jaki profil zbudować

Tworząc strategię SEO do pozyskiwania odnośników musimy się zastanowić i określić jakiego typu odnośniki będziemy pozyskiwać: tylko EMA, tylko BRAND czy jakkolwiek inaczej.

Ważnym elementem jest też skąd je pozyskamy, jak oraz gdzie umieścimy. Rozkład tych odnośników będzie tworzył profil linków, który może wyglądać następująco.

mocne linki i zbudowany profil linków - wykres z majestica

Zielonym kolorem oznaczyłem cel, do którego należy dążyć – czyli nagromadzenie nazwy firmy czy nazwy domeny (brandu) w całym profilu linków. Cel ten można osiągnąć po minimum 2-3 latach pozycjonowania.

2. Wybierz narzędzia SEO z jakich chcesz skorzystać

Aby przeanalizować profil linków można skorzystać z następujących narzędzi:

  • Majestic.com
  • Ahrefs.com
  • Clusteric.com

I pewnie kilka innych ale te powyżej są wystarczające.

linki zwrotne weryfikacja za pomoca ahrefs

3. Przeanalizuj domeny linkujące do serwisu

W pierwszym podejściu nie analizuj linków swoich czy konkurencji link po linku bo to nie ma sensu. Najpierw zorientuj się z jakich domen w ogóle prowadzą odnośniki do Twojej konkurencji. To pozwala szybko zweryfikować typ serwisu i możliwości pozyskania takiego odnośnika dla Siebie.

mocne linki badanego serwisu za pomoca narzędzia ahrefs

Patrząc na wynik dla domeny Zgred.pl mogę wyciągnąć następujące wnioski:

  • posiada linki z profili i komentarzy
  • majestic posiada bloga więc albo się tam udzielał albo link zaistniał w artykule
  • coś ciekawego jest z wikipedią … hmm…
  • Japonia? pewnie jakaś spamerka

W takim razie rzućmy okiem na Semtec’a 😉

ahrefs i wyciąg z odsyłającymi domenami
  • mają linki z wiki
  • zapewne są artykuły na rp.pl
  • udzielają się na glucie (goldenline)
  • pewnie mają profil na wykopie

To taka szybka analiza. Dopiero gdy mam wypisane domeny mogę przystąpić do badania sposobu ich pozyskania i analizy szczegółowej per każda domena.

Dla przykładowej domeny „semtec” wiem, że mają linki zwrotne z portalu rp.pl więc poszukajmy tych linków i zobaczmy co tam piszczy w trawie:

linki zwrotne przykład
  • Przy obu linkach nie ma napisu „nofollow” więc wszystkie te linki są DOFOLLOW
  • linki są z artykułów
  • jeden link jest stricte EMA, drugi mixem

Skoro mają linki z takiego portalu jak RP.pl to jest to silny portal, fajny – i ja tez tam chce być!

4. Poszukaj platformy ułatwiającej tanią publikację

Skoro podjęliśmy decyzję, że chcemy opublikować artykuł na rp.pl z linkiem do Nas samych to musimy znaleźć sposób na jego umieszczenie. W tym celu:

  • kontaktujemy się bezpośrednio z danym portalem i pozyskujemy ofertę (w ponad połowie przypadków taki outreach kończy się pojawieniem motylków w kieszeni)
  • szukamy pośredników, którzy mają w ofercie publikacje na takim portalu

Zajrzyjmy zatem do dwóch takich platform, które coś takiego oferują.

Whitepress.pl:

platforma do pozyskiwania mocnych linków - whitepress

I tym sposobem wiemy, że taka możliwość tańszej publikacji istnieje. Do ceny trzeba zawsze doliczyć stworzenie contentu, pracę copywritera oraz optymalizację seowca.

5. Określ kryteria, za pomocą których wybierzesz portale zewnętrzne

Aby ocenić portal należy zdawać sonie sprawę z czynników offsite, którymi w pierwszej kolejności należy się posługiwać czyli:

  • Linkbuilding – czyli analizujemy odnośniki do serwisu, na którym chcemy posadzić link zwrotny do Nas. Do opublikowanego artykułu też będziecie (zapewne) pozyskiwać odnośniki
  • Social Media – dbałość o profile, które budują zaufanie do marki – to ważne czy dany portal dba o takie rzeczy. Istotne czy dana publikacja będzie pojawiała się na tych profilach social mediowych
  • Wiek domeny – bardzo ważny czynnik SEO
  • Linkowanie wewnętrzne – jak będzie wewnętrznie podlinkowany artykuł (żeby nie był osierocony)
  • Wygląd – tak tak – wygląd to istotna rzecz
  • RWD/Mobile – czy portal jest przygotowany do urządzeń mobilnych

Linkhouse.pl:

panel linkhouse

Analizując linki zwrotne do serwisu konkurencji czy swojej strony na pewno będziecie się posługiwali współczynnikami typu DR, TF, CF i inne. Są to miary przygotowane tylko i wyłącznie przez narzędzie, którym się akurat posługujecie. I nie mają ŻADNEGO związku z Google’m. W związku z tym chcąc ocenić moc portalu, wartość pozostawionego tam odnośnika – kierujemy się i analizujemy takie rzeczy tylko za pomocą jednego narzędzia.

Jeżeli w strategii SEO przyjmiemy, że:

  • pozyskujemy odnośniki na portalach, które mają DR>20 to wykorzystujemy do tego celu ahrefs.com
  • pozyskujemy odnośniki na serwisach, która mają TR>15 to wykorzystujemy do tego celu majestic.com

Tylko od Nas samych zależy, jakie współczynniki weźmiemy do analizy oraz na jakich wartościach progowych będziemy się w tych analizach opierać.

I nikt nie powiedział, że jest to tanie do zrobienia.

6. Wybierz typy odnośników oraz skąd je pozyskać

Analizie należy poddawać wszystko: od sposobu zakotwiczenia słów kluczowych w procesie pozycjonowania, poprzez wygląd i social media aż po jakość i ilość pozyskiwanych odnośników. Poniżej przykład tego pod jakim kątem można analizować odnośniki.

co analizować przy odnośnikach do serwisu przykład

TIP: skąd mocne linki na start?

Przy zakładaniu firmy pamiętaj, że masz możliwość pozyskania odnośników z:

  • CEIDG – rejestrując działalność gospodarczą
  • KRS – rejestrując np. sp. zoo
  • KDR – Karta Dużej Rodziny – jeśli prowadzisz ecommerce

Podsumowanie

Powyższy artykuł pokazuje mały wycinek analizy z wykorzystaniem dwóch narzędzi. Taka analiza zajmuje kilkanaście godzin/dni – zależnie od wielkości branży i konkurencji. Wyciągnięcie informacji o linkach zwrotnych to jedynie wstęp do strategii SEO.

Chcąc pozycjonować za pomocą silnych linków oraz z wykorzystaniem artykułów trzeba się nastawić na duże koszty SEO. A do tego dochodzą artykuły na sam serwis, obsługa, konsultacje, audyty, przebudowa i tak dalej.

Zainteresowany?
Skontaktuj się ze Mną!

Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.