To co czytałem w lipcu. Czyli zbiór artykułów, na które warto zajrzeć.
Czasowa niedostępność serwisu www
Pojawiło sie ostatnio kilka pytań odnośnie tego, jak poradzić sobie z serwisem, który musi być na jakiś czas wyłączony – co zrobić aby nie stracić rankingu. Najlepiej użyć kodu 503 informującego Google o tym, że serwis jest tymczasowo niedostępny.
Można o tym poczytać:
Na stronach Google: https://goo.gl/WFnASt
Na stronie MOZa: https://goo.gl/Vnc2s6
Migracja serwisu do HTTPS (tipsy i tricki SSL)
Artykuł traktuje o migracji serwsu z http na https. Warto zwrócić uwagę na:
- do wszystkich linków wstawić dwa backslashe „//” zamiast przedrostka „https://” – wtedy bez względu na to czy certyfikat jest czy go nie ma witryna będzie używała aktualnego przedrostka
- wstawić prawidłowy canonical
- używać CDNów, które wspierają SSL
- wybrac właściwy certyikat SSL
Więcej pod adresem: https://goo.gl/KQE5mH
Kary od Google
Kar ręcznych od Google jest troszkę. Są one coraz rzadsze z powodu wdrożenia algo pingwiniego do core i że pracuje online (przynajmniej tak twierdzą Googlersi). Kary algorytmicznej nie ma – podobno to rekalkulacja wyników. Utarło się tylko, że jak coś spadnie to filtr algorytmiczny w Google się dostało.
Troszkę o tym macie napisane tutaj: https://goo.gl/S8sWPb
Direct Answer w wynikach wyszukania
Artur na swoim blogu opisał, jak wykonac Direct Answer boxa. Czy jednak zawsze przekłada się to na wzrost ruchu organicznego? Bo użytkownik dostaje odpowiedź w wyszukiwarce i nie musi już wchodzić na stronę.
Ale poczytajcie: https://goo.gl/eednDM
Jak zabezpieczyć WordPressa
W czasach gdy instalujemy w ***uj pluginów, wtyczek i innych dupereli w WordPressie nierzadko zapominamy jak zabezpieczyć naszego bloga czy stronę. Można o tym poczytać tutaj: https://goo.gl/EYmTXJ – nie będę opisywac co tam jest – art jest długi ale mięsny.
Narzędzia do szukania słów kluczowych
Poszukiwanie słów kluczowych, ich potencjałów i budowanie na tym contentu jest długie, uciążliwe. Może przyprawić i mdłości i zawroty głowy. Są narzędzia, które to ułatwiają. Mnie jednak zawsze fascynuje, jak radzą sobie z językiem polskim, kóry jest „trudna jenzyk”. O narzędziach przeczytacie na stronie: https://goo.gl/QHnyWv
Czy SSL wpływa na SEO?
Ja tam nie zauważyłem. Mam wdrożony SSL od czerwca 2016 roku i bez zmian. U wielu klientów (w tym sklepów), żadnych plusów – jedyne co można zaobserwować, iż nie dało to negatywnego skutku (nawet jeśli było potrzeba wdrożyć przekierowania 301): Więcej tutaj: https://goo.gl/MBhjyf
Dzięki za artykuł o Direct Answer! Muszę więcej o tym poczytać jeszcze 🙂 Pozdrawiam!
Całe podsumowanie ostatnich miesięcy w digital.
PS: Też nie widzę różnicy pomiędzy stronami z SSLem a bez SSLa.
Pozdrawiam
Sporo osób/firm zaczęło robić prasówki no to i gontarek musiał podłapać temat… ciągle tylko kopie, kopie, kopie… wymyśl coś swojego.
Marudzisz… Wymyśl lepszy komentarz. I miej odwagę – podpisz się 😛
Tęskniłeś?
Dzięki za ten link do zabezpieczenia WordPressa! Niby to takie oczywiste, ale zapomina się o tym ;/
Polecam się 😀 Niby takie oczywiste ale URL z komentarza usunąłem 😛
Dlaczego jak w GSC prześle prośbę o zaindeksowanie strony to spada ona na ok. 500 pozycje ze zlokalizowanych wyników organicznych dla danego miasta w przypadku fraz bez nazwy miasta (np. fraza „dentysta” w Warszawa) na kilka godzin.
Dla wyszukiwania ustawionego przez symulator na całą Polskę jest wszystko OK.
A mi pozycja strony od 7 dni skacze codziennie na dwie frazy również lokalne bez nazwy miasta. Jedna fraza wypada z pozycji w TOP 10 na 50-60 pozycje w zależności od liczby wyników wyszukiwania np. dla około 13 000 000 wyników jest prawie dobrze bo też skacze ale tylko o parę miejsc i nie wypada poza TOP 10. Przed tymi skokami dodałem jednego linka exact match na tą frazę co tak daleko spada – linków do strony zawierających ją jest tylko 7%, a tą drugą tylko 5%.
Czy to może być filtr, czy bardziej przeliczanie wyników?
Wiele rzeczy : od optymalizacji, poprzez linki wewnetrzne aż do linków z zewnątrz. Liczba wynikow wyszukania nie jest wartościa, która należy brac pod uwagę. Możesz mieć 1000 wyników a konkurencja olbrzymia. Obstawiam coś z optymalizacją.
Czy może przyczyną tego być taki tytuł strony:
Slowo1 slowo2 miasto. Slowo1 slowo3 miasto – nazwa firmy.
Z czego fraza, która tak daleko skacze to „slowo1 slowo2” ?
Tak.
Jak usunę powtórzona nazwę miasta np. pierwszą to nie osłabi np. frazy „slowo1 slowo2” przy wykryciu miasta lub „slowo1 slowo2 miasto”?
Czy jest sens dodawać stronę do katalogu, który jest zafiltrowany na frazę kluczową i czy taki katalog nie przeniesie filtra?