Od początku grudnia otrzymuję wiele zapytań o powód nałożenia kar przez Google na serwisy internetowe (różnej maści: od stron firmowych posadowionych na Joomli do sklepów internetowych). Podobnie jest na forum google, na którym pojawiają się dziesiątki wpisów. Problemy dotknęły rózne domeny zarowno polskie PL/COM.PL, regionalne oraz globalne.
Wszystko sprowadza się do następujących najczęstszych błędów:
– indeksowanie wyników wyszukania, sortowania
– indeksowanie pustych stron z produktami
– brak blokowania folderów zawierających dane, które nie powinny znaleźć się w indeksie
– powielanie treści produktów w porównywarkach cenowych
– upychanie słów kluczowych w różnych miejscach na stronie: w nagłówkach meta, przesycenie tekstu strong’ami
– zduplikowanie strony głównej i podstrony serwisu – na przykład strona „o nas” jest identyczna jak strona główna
– błędy w stylach CSS powodujące cloaking – opisałem to przy okazji optymalizacji sklepu internetowego tutaj
Powyższe błędy to jedynie kilka przykładów. Jeżeli serwis jest pozycjonowany przez firmę SEO należy zwrócić się do niej po poradę lub o wykonanie optymalizacji… Często tych błędów nie da się uniknąć na etapie tworzenia serwisu (np cloakingu) gdyż webmaster przygotowujący stronę nie zna wytycznych Google i tak naprawdę nie wie co jest dobre a co złe – tutaj wskazane jest aby po etapie przygotowawczym, zanim serwis znajdzie się w Internecie, sprawdził go pozycjoner i dokonał odpowiedniego audytu. Uniknie się kosztownych wpadek z filtrami.
Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.