Przy optymalizacji sklepu zawsze warto zwrócić uwagę, co i czy na pewno akurat to należy blokować do indeksacji. Najczęściej praktykuję blokowanie:
– wyników wyszukania – tutaj możecie się ze mna ie zgodzić, bo wiele „dużych” klientów nei stosuje się do tego zalecenia – ale oni są „duzi” a Wy „malutcy”
– wyniki sortowania – te kwestię należy dokładnie przeanalizować, gdyż jest zależna od konstrukcji witryny – jeżeli są powiązania z wynikami wyszukania to lepiej to zablokować
– logowanie, rejestracja – to są rzeczy absolutnie zbędne
– regulamin – ponieważ na większości sklepów jest podobny sugeruję jego zablokowanie
– strony z komentarzami – zdarzyło mi się, że musiałem zablokować strony z produktami ponieważ karta produktowa bez komentarzy oraz karta produktowa z komentarzami to były dwie takie same strony. W momencie braku komentarzy dawało to pojawienie się dwóch takich samych podstron w obrębie jednego serwisu. Mozna też zablokowac stronę z komentarzami – kwestia podejścia
– blokujemy zawartość stron z przedrostkiem https
– czasem serwisy posiadają stronę z partnerami bądx nagromadzeniem linków – najlepszym wyjściem jest jej całkowite usuniecie jednakże są sytuacje, gdy tego nie można wykonać. Stąd można zablokować tę stronę do indeksacji.
– kontakt – tego absolutnie nie blokujemy – mało tego – bardzo dobrze jest wstawić tam mapkę Google z Naszym biurem
– strony producentów – spotkałem sie w kilku sklepach z sytuacją, iż musiałem zablokować strony wyświetlające asortyment według producentów – związane to było z faktem, iż sklep posiadał nazwę producenta ale nie mial akurat w ofercie towarów tegoż producenta i wyświetlała się pusta strona – Gogole nie lubi pustych treści tego typu – lepiej to zablokować
Jak blokować ?
– w pliku robots.txt wykorzystując komendę „Disallow”
– w nagłówkach wstawiając znacznik META „noindex” lub „noindex, nofollow”
Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.