Optymalizacja sklepu internetowego to tak naprawdę jeden wielki poligon, na którym należy dokładnie opracować strategię podstępowania zarówno od strony rynkowej jak i technicznej (np. PEST, SWOT/TOWS):
– konkurencja, jaka istnieje wokół sklepu
– co sklep sobą ma reprezentować lub obecnie reprezentuje
– czy da się go zoptymalizować w takiej formie, jaką zastaliśmy
– czy jest możliwość przygotowania sklepu pod kątem fraz/słów kluczowych otrzymanych od klienta
? i tak dalej i tak dalej.
Tak naprawdę mamy klika typów klientów, z którymi przyjdzie się Nam spotkać:
Klient ?wiedzący?
Jest ot najbardziej, moim zdaniem, przyjazna ?wersja? klienta. Otrzymujemy de facto pełen worek dobranych fraz, do których dopasowujemy stronę główną oraz kategorie i podkategorie ? i można zacząć pozycjonować klienta ? środowiskowo okaz rzadki 😉
Klient ?obeznany?
Klient wie, co chce ale nie do końca jest przekonany o słuszności wybranej drogi. Taki klient ma wybrane frazy ale trzeba je uporządkować i przekonać klienta, że część z nich albo nie nadaje się do pozycjonowania albo ?same? pojawią się w wynikach wyszukiwania wskutek pozycjonowania odpowiednich części jego serwisu.
Klient ?zielony?
Dla mnie jest to trudny, ale i zarazem łatwy klient do współpracy, o ile tylko wyrazi chęć i wolę zrozumienia tematu. Takiemu klientowi trzeba przedstawić i zaproponować pełen zestaw fraz oraz, jeśli będzie wybredny, okroić je do ilości, z której On i Pozycjoner będą zadowoleni.
Klient ?Ich weiß nichts?
Tutaj z własnego pola doświadczalnego ? klient, który uruchomił sklep, który wie, że chce zarabiać ale sam nie wie tak naprawdę na czym. Trafiło mi się wyceniać drogerię internetową ? tak naprawdę klient sam nie potrafił sprecyzować i określić jakie produkty chciałby sprzedawać (pomimo, iż miał statystykę co tak prawdę najlepiej mu ?schodzi?), nie był w stanie podjąć decyzji czy pozycjonować stronę główną, kategorie i podkategorie ? Odnosiło się wrażenie, że Pozycjoner bije głową w mur.
Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.