Optymalizacja sklepu internetowego to tak naprawdę jeden wielki poligon, na którym należy dokładnie opracować strategię podstępowania zarówno od strony rynkowej jak i technicznej (np. PEST, SWOT/TOWS):

– konkurencja, jaka istnieje wokół sklepu

– co sklep sobą ma reprezentować lub obecnie reprezentuje

– czy da się go zoptymalizować w takiej formie, jaką zastaliśmy

– czy jest możliwość przygotowania sklepu pod kątem fraz/słów kluczowych otrzymanych od klienta

? i tak dalej i tak dalej.

Tak naprawdę mamy klika typów klientów, z którymi przyjdzie się Nam spotkać:

Klient ?wiedzący?

Jest ot najbardziej, moim zdaniem, przyjazna ?wersja? klienta. Otrzymujemy de facto pełen worek dobranych fraz, do których dopasowujemy stronę główną oraz kategorie i podkategorie ? i można zacząć pozycjonować klienta ? środowiskowo okaz rzadki 😉

Klient ?obeznany?

Klient wie, co chce ale nie do końca jest przekonany o słuszności wybranej drogi. Taki klient ma wybrane frazy ale trzeba je uporządkować i przekonać klienta, że część z nich albo nie nadaje się do pozycjonowania albo ?same? pojawią się w wynikach wyszukiwania wskutek pozycjonowania odpowiednich części jego serwisu.

Klient ?zielony?

Dla mnie jest to trudny, ale i zarazem łatwy klient do współpracy, o ile tylko wyrazi chęć i wolę zrozumienia tematu. Takiemu klientowi trzeba przedstawić i zaproponować pełen zestaw fraz oraz, jeśli będzie wybredny, okroić je do ilości, z której On i Pozycjoner będą zadowoleni.

Klient ?Ich weiß nichts?

Tutaj z własnego pola doświadczalnego ? klient, który uruchomił sklep, który wie, że chce zarabiać ale sam nie wie tak naprawdę na czym. Trafiło mi się wyceniać drogerię internetową ? tak naprawdę klient sam nie potrafił sprecyzować i określić jakie produkty chciałby sprzedawać (pomimo, iż miał statystykę co tak prawdę najlepiej mu ?schodzi?), nie był w stanie podjąć decyzji czy pozycjonować stronę główną, kategorie i podkategorie ? Odnosiło się wrażenie, że Pozycjoner bije głową w mur.

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły