W rozdziale pierwszym, poświęconym narzędziu Market Samurai napisałem, że opcja SEO Competition jest bardzo pomocna przy analizie konkurencji. Na warsztat weźmiemy frazę „katalog stron”.
Uruchamiamy projekt, wpisujemy frazę „katalog stron”, wybieramy terytorium Polski (Language/Region) – powinna pojawić się Polska flaga.
Przechodzimy do sekcji „SEO Competition”.
Aby sprawdzić swoje katalogi stron wciskamy po prawej stronie na dole przycisk „Add custom URLs” – pojawi się okienko, w które wpisujemy swoje adres WWW, które chcemy dodatkowo sprawdzać. W moich przypadku użyłem dwóch swoich katalogów Edwin oraz Linksor.
Po zatwierdzeniu klikamy przycisk „Generate Results”. po dłuższej chwili otrzymujemy wyniki:
Jak widać dwa dodatkowe adresy są powyżej wyników z TOP10 wg Google. Analizy dokonujemy według własnych przemyśleń. Na co ja zwracam uwagę ?
DA – domain age – wiek domeny
PR – page rank – niby zielony pasek a jednak cieszy
BLP – liczba linków do domeny – w tym przypadku TYLKO do domeny głównej. BLD wskazuje linki do wszystkich stron/podstron w domenie.
… a dalej już wg własnego uznania i opisu.
Teraz ciekawostka najważniejsza. Obok kolumny z określeniem wieku domeny (DA) po lewej stronie znajduje się trójkącik skierowany dzióbkiem w dół. Jeżeli go wciśniemy naszym oczom ukaże się dodatkowe menu:
Na czerwono zaznaczyłem 3 rzeczy: Trend, PR Analysis oraz Anchor Text Analysis. Te dwie ostatnie rzeczy dają nam możliwośc automatycznego pobrania danych z Yahoo SiteExplorera i w sposób prosty przedstawienia danych w tabeli. Oczywiście jest to analiza pierwszych 1000 BL-ek z Yahoo.
Wykonajmy dla przykładu PR Analysis dla jednej witryny – wynik poniżej:
Na rysunku powyżej po lewej jego stronie mamy wykonaną analizę linków prowadzących do sprawdzanej witryny i zliczoną wg PageRanków. Po prawej stronie widnieją odnośniki, gdzie znajduje się link do przedmiotowej, badanej witryny.
Teraz podobnie możemy postąpić i dokonac analizy wg słów kluczowych użytych do pozycjonowania (Anchor Text Analysis).
I tak w szybki sposób możemy dokonac analizy jednego z naszych konkurentów w branży. Narzędzie to BARDZO ułatwia życie przy sprawdzaniu konkurencyjności frazy i/lub sprawdzania naszych „wrogów”.
Chcesz kupić taniej Market Samurai ? Zapisz się z mojego linku – potestuj kilka dni – a potem zapłać – wtedy zapłacisz mniej.
A jak oceniasz MS w porównaniu z SpyGlassem?
Nie umiem odnieść się do SG z uwagi na to, że go nie używam.
bardzo fajny soft :). Dużo można się dowiedzieć na temat konkurencji.
Zastanawiam się tylko czy wartości które pokazuje jeśli chodzi o PR konkretnych URLów są adekwatne.
Np wiele postów,komentarzy dostaje PR=0
Po wejściu na stronę z wpisem widać np PR=3-5
I teraz co? Fake Page Rank?
Samurai jedbnak się wybrania bo ScrapeBox daje podobne odczyty jeśli chodzi o PR URLi
Dzięki wielki za artykuł – super tool, pozwolił zaoszczędzić sporo czasu.
Pozdrawiam,
Konstanty
Zgred rozwiał moje wątpliwości! 3 tygodnie chodziłęm i zastanawiałem się czy kupić :/ teraz widze że jestem 3 tygodnie w plecy..
Wszystko OK. Ale dużo stron jest teraz dopalanych przez 301. Samuraj niestety nie pokaże nam tych danych… Mam przypadki kiedy strona dobrze linkowana ma wg Samuraja –> MajesticSeo 4950 unikalnych domen z PR 0 do 8 a konkurencyjna 37 i niestety konkurencja jest wyżej…
Żaden soft nie pokazuje 301 – wszystko chciałbyś miec na tacy ? nie ma letko 🙂
A jak oceniasz Traffic Travis??
też dobre narzędzie – ale nie korzystam.