Korzystam od czasu do czasu z narzędzia Link Detox do sprawdzenia jak linkuje się moja konkurencja, na jakie słowa kluczowe etc… I porównuję gdzie jestem „w tyle” a gdzie mam „odpuścić” z uwagi na przegrzanie pozycjonowania. W świetlne ostatniego update’u algorytmu Google świetne narzędzie – Competitive Landscape Analyzer.
1. Uruchamiamy raport
Wypełniamy pola związane z adresem Naszej witryny, która chcemy zbadać i wciskamy przycisk „Find Competing Pages” w celu odszukania konkurencji z zakresu TOP10. Możemy oczywiście wprowadzić ich ręcznie.
Jeśli chodzi o zapytanie automatycznego wykrywania konkurencji to pojawi się okienko (podobnie jak poniżej), w którym wybieramy kraj, język i wyszukiwarkę.
Naszym oczom ukaże się ekran z opcjami oraz domenami znalezionymi przez system Link Detox.
I tutaj uwaga: w zależności od ilości posiadanych „kredytów” raport możemy uruchomić ze wszystkimi domenami oraz prędkością. Ja niestety nie miałem tej przyjemności i do analizy wybrałem tylko 5 najważniejszych konkurentów 🙂
2. Czynności, które trzeba wykonać ręcznie
Niestety aby dokonać analizy słów kluczowych należy ręcznie wskazać, które anchory są typu:
- brand – słowa kluczowe stricte na nazwę firmy/brand
- compund – słowa kluczowe zawierające nazwę firmy/brand oraz frazę, na którą pozycjonujemy serwis
- money – słowo kluczowe stricte na które pozycjonujemy serwis
- other – inne frazy np „kliknij tutaj”, „odwiedź” etc…
Poniżej przykład dla badanej frazy „meble dla dzieci” oraz żywego organizmu konkurencji – tka żeby nie było, że przeklejam tylko artykuł.
3. Rozkład słów kluczowych
Po dokonanej analizie możemy przejść do analizy.
Jak widać:
- liczba linków kierujących z brandem sklepu jest na poziomie 25% co nie wskazuje na jakąś olbrzymią różnicę jednakże z racji innych dotychczasowych czynności na serwisie wiem, że jest to stanowczo za mało !!!
- liczba odnośników typu COMPOUND (nazwa sklepu plus słowo kluczowe) dla wszystkich witryn jest niska – tutaj zostanie położony nacisk na zdobycie odnośników z tego typu anchorami
- liczba odnośników typu MONEY jest duża, nawet bardzo – obecnie należy odejść od zdobywania anchorów pozycjonujących na stricte wybrane słowa kluczowe
- liczba odnośników typu „other” – może zostać aczkolwiek tez można to jakość wzbogacić i „unaturalnić” (hehe)
4. Analiza linków pod kątem follow vs nofollow
Ewidentnie widać, że liczba linków DOFOLLOW jest zbyt duża w stosunku do nofollow i praktycznie trzeba się pokusić o zmniejszenie tej dysproporcji.
5. Analiza linków pod kątem mocy/zaufania
Tutaj analiza jest wykonana przez opracowane przez LinkDetox swoje współczynniki. Nie mniej jednak patrząc na konkurencję oraz analizowaną domenę widzę, że jakość moich linków jest „gówniana”. W zestawieniu z konkurencją Oni też nie stoją najlepiej jednakże to analizowana witryna jest dalej. wskazane jest zdobycie lepszych linków i ewentualne usunięcia tych „niefajnych”.
Niestety ale nie mogę pokazać tabelki z linkami, które prowadzą do analizowanych witryn bo … połowa zaplecza pewnie znikłaby z sieci natychmiast co miałoby pozytywny skutek ale nie tylko dla Mnie 😉
Analizę wykonałem na podstawie artykułu: http://www.linkresearchtools.com/case-studies/penguin-2-0-analysis-cheapoair/
Aktualizacja: dodaję odnośńik do innej pracy związanej z serwisem LinkDetox oraz odzyskiwaniem serwisu po otrzymaniu kary ręcznej
Czy tym narzędziem można zastąpić Ahrefsa?
Hmm… niekoneicznie – można uzupełnić to narzędzie ahrefsem czy majesticseo jeśli poda się w ustawieniach konta dane do API – wtedy pobierze dane o linkach.
Ahrefs/Majestic nie ma modułu do analizy. Sądzę, że razem z nimi Detex może być narzędziem uzupełniającym i/lub wspierającym.
Narzędzie prezentuje się ciekawie jednak czy jest możliwość jego przetestowania przed opłaceniem abonamentu? Bo rozumiem, że jest ono płatne i nie posiada ograniczonej wersji za free?
ja swego czasu trafiłem na jakieś promo że za 10 Euro mogłem przetestować przynajmniej jedna funkcjonalność…
Podobne narzędzia wchodziły do pakietu Web CEO i chyba też było coś takiego w starym dobrym Traffic Travis.
dawno mnie tutaj nie było, a widzę że bardzo fajne narzędzie pokazałeś 🙂 jeszcze dzisiaj wieczorkiem zobaczę co w tym programie ciekawego „piszczy”
Ciekawy program, trzeba przetestować 🙂
Pawle, a jak wg Ciebie wygląda skuteczność wyszukiwania linków? Czy boty są tak samo blokowane na różnych zapleczach jak ahrefsa i majestica?
Jest wiele osób i firm co blokują dostępy ale nei samymi ahrefsami i majesticami się żyje 🙂