Audyt pozycjonowania oraz linków

Audyt pozycjonowania oraz linków

Audyt pozycjonowania to usługa przeznaczona dla podmiotów (osób fizycznych i firm), które chcą skontrolować skuteczność oraz jakość metod pozycjonowania dobranych przez specjalistę zatrudnionego na odpowiedzialnym za to stanowisku.

Sytuacje, kiedy należy zdecydować się na kroki sprawdzające oraz dokonanie audytu pozycjonowania:

  • spadek pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania
  • mniejsza niż dotychczas sprzedaż w sklepie
  • podejrzenie ukarania filtrem ręcznym lub algorytmicznym
  • zakup domeny lub serwisu i chęć sprawdzenia jej historii

Elementy niezbędne do sporządzenia raportu?

  • dostęp do takich narzędzi jak Google Search Console oraz Analytics
  • raporty z procesu pozycjonowania (wszystkie dostępne)
  • wszystkie informacje, które ułatwią analizę
  • opcjonalnie dostęp do umowy, jeśli ocenie podlegają też zapisy z umowy

W ramach audytu pozycjonowania zostanie przeprowadzona analiza i ocena:

  • związanych ze stroną i pozycją w wynikach wyszukiwania parametrów
  • trafności dopasowania słów kluczowych (keyword research)
  • pozyskiwanych linków oraz ich źródła (link building)
  • technik oraz metod pozycjonowania (stanu zastanego)

Dodatkowo w podsumowaniu audytu zostanie zawarta strategia dalszego działania. Nalezy przy tym pamiętać, że przy audycie pozycjonowania oraz audycie linków nie jest oceniane know-how ponieważ nie ma do tego dostępu. Ocenie podlega stan zastany (obecny) na podstawie dostępnych źródeł.

Nie jestem zwolennikiem umieszczania odnośników w pliku disavow i zrzekania się – lepiej:

  • wykonać dogłębną analizę odnośników
  • podzielić je na 3 grupy: dobre, słabe i toksyczne
  • usunąć jak najwięcej się uda linków toksycznych
  • słabe „przykryć” dobrymi odnośnikami
  • opracowac nową strategię linkbuildingu z uwzględnieniem pozyskiwania linków z atrybutem „nofollow”

Odnośniki do serwisu (linki) do przeprowadzenia audytu są pobierane przede wszystkim z Google Search Console oraz z zewnętrznych narzędzi typu MajesticSEO, Ahrefs. Dodatkowo wykorzystywany jest program Clusteric.

Koszt przeprowadzenia audytu od 1200 zł netto.

Zainteresowany?
Skontaktuj się ze Mną!

Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.