Audyt UX co to jest i ile kosztuje?

Audyt UX to wskazanie wszystkich błędów na stronie lub sklepie, które blokuję realizację celów biznesowych np. wysłanie formularza czy realizacja zamówień. Zamawiając audyt otrzymujesz raport, który opisuje z czego wynikają błędy UX oraz jak to wszystko naprawić. Audytorzy zbierają także przykłady dobrych praktyk wśród konkurencji i innych firm.

Proces realizacji audytu

Audyty UX realizujemy w następujących krokach:

  1. Podczas pierwszego bezpłatnego spotkania definiujemy kim są klienci, wybieramy cele biznesowe do zbadania oraz pozyskujemy wiedzę o marce niezbędną do wyceny.
  2. Podpisujemy prostą umowę, w której opisany jest zakres audytu UX, podane są terminy oraz warunki współpracy.
  3. Audytorzy UX przystępują do badań. Odszukują błędy UX, miejsca gdzie użytkownicy rezygnują, weryfikują czy na wszystko działa prawidłowo i jest intuicyjne.
  4. Przekazujemy Ci raport z audytu, który zawiera listę błędów UX, informację skąd wynikają, rekomendacje jak je naprawić oraz przykłady dobrych praktyk na podstawie innych rozwiązań.
  5. Spotykamy się, aby omówić z Tobą i Twoim zespołem odnalezione błędy i odpowiedzieć na Wasze pytania. Ustalamy także priorytety, którymi trzeba się zająć na stronie w pierwszej kolejności.

Pamiętaj o tym, że w ramach naszej współpracy możemy także naprawić Twoją stronę lub sklep. Oferujemy projekty UX wraz z ich wdrożeniem.

Jak mogę Ci pomóc z audytem UX?

    Wypełnij i wyślij formularz. Nasz zespół sprzedaży skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.




    Sprawdź swoją stronę czy warto przeprowadzić audyt UX

    W poniższej liście znajdziesz po 6 najpopularniejszych błędów na stronach i sklepach. Jeżeli znajdziesz u siebie chociaż 2 to znaczy, że to czas na audytu UX.

    Pamiętaj, że to wierzchołek góry lodowej. Zamawiając audyt UX nasi specjaliści sprawdzą aż 300+ potencjalnych błędów UX na twojej stronie lub sklepie.

    Najpopularniejsze błędy UX na stronach internetowych

    • Strona w narzędziu PageSpeed Insights ma wynik poniżej 80 punktów;
    • Wchodząc na stronę główną użytkownik w nagłówku nie widzi czym zajmuje się firma;
    • Historia firmy i założycieli nie znajduje się na stronie głównej;
    • Strona nie zawiera różnych opcji szybkiego kontaktu (np. czat, email, telefon);
    • Z nawigacji nie można dostać się do wszystkich podstron;
    • Strona nie zawiera nagród, certyfikatów, logo klientów lub referencji;
    • Nie ma na wszystkich podstronach przycisków CTA np. Zamów ofertę, Skontaktuj się itp.
    jak opisany jest błąd UX w audycie?
    Przykłady błędów UX na stronach i sklepach internetowych

    Sprawdź czy w Twoim sklepie są następujące błędy

    • Sklep w narzędziu PageSpeed Insights ma wynik poniżej 80 punktów;
    • Strona produktu nie ma opcji dla potencjalnych klientów do zadawania pytań (np. Czat na żywo, numer telefonu);
    • Zdjęcia na stronie produktu nie można można łatwo powiększać/przybliżać;
    • W galerii na stronie produktu nie ma kilku zdjęć;
    • Wszystkie informacje o wysyłce nie są wyświetlane w pobliżu głównego zakupu (czas i koszt dostawy);
    • Strona produktu nie zawiera wbudowanych recenzji i opinii (lub zrzutów ekranu z sieci społecznościowych);
    • Tytuł produktu nie ma 65 znaków, więc nie pojawia się w pełni w wynikach wyszukiwania Google;
    • Klient nie może zapisać koszyka na później;

    Jakie audyty UX przeprowadzamy?

    Audyt UX strony internetowej

    Przeprowadzamy dogłębną analizę stron internetowych określając wspólnie z Tobą cele jakie chcesz osiągnąć. Może to być np. wysłanie zapytania ofertowego przez formularz. Audytorzy UX rozpoczynają wędrówkę poznawczą, czyli wcielają się w rolę użytkownika i realizują określone zadanie na stronie. Dzięki temu wyłapują wszystkie błędy UX. Ty zyskujesz dzięki temu wiedzę oraz informacje jak naprawić stronę internetową.

    Audyt UX e-commerce

    Najczęstszymi błędami odnajdowanymi w sklepach internetowych to: dodatkowe koszty w koszyku są za wysokie, sklep wymaga stworzenia konta, za długi proces zakupowy, użytkownik nie widzi podsumowania kosztów, strona działa za wolno, użytkownik nie ufa w bezpieczeństwo płatności, dostawy są za długie, nie ma w sklepie wystarczających metod płatności i setki innych.

    Najgorsze są porzucane koszyki. To koszmar wielu właścicieli sklepów, którzy się do nas zgłaszają. Podpowiemy co zmienić, żeby internetowa sprzedaż produktów zwiększyła się. Na to wszystko pozwala audyt UX.

    Cennik audytu UX

    Audyt UX strony internetowej

    Cena audytu UX: od 3 399 zł netto

    Czas realizacji: 5-10 dni roboczych

    • Spotkanie w celu określenia problemów;
    • Sprawdzenie 250+ potencjalnych błędów;
    • Raport wskazujący błędy UX;
    • Opisy skąd wynikają błędy z uzasadnieniem;
    • Informacje w jaki sposób wyeliminować błędy;
    • Analiza konkurencji i wskazanie dobrych praktyk;
    • Badanie szybkości i wydajności strony;
    • Audyt wersja na komputer i telefon;
    • Spotkanie, na którym audytor przedstawi audyt UX;

    Audyt UX sklepu internetowego

    Cena audytu UX: od 4999 zł netto

    Czas realizacji: 8-15 dni roboczych

    • Spotkanie w celu określenia problemów;
    • Sprawdzenie 300+ potencjalnych błędów;
    • Badanie procesu zakupowego;
    • Testowanie funkcjonalności;
    • Raport wskazujący błędy UX;
    • Opisy skąd wynikają błędy z uzasadnieniem;
    • Badanie szybkości i wydajności;
    • Analiza konkurencji i wskazanie dobrych praktyk;
    • Analiza i interpretacja danych Google Analytics;
    • Audyt wersja na komputer i telefon;
    • Spotkanie, na którym audytorzy przedstawią audyt UX;

    Po przeprowadzeniu audytu przedstawiamy ofertę na projekt UX i UI podstron i funkcjonalności, które wymagają poprawy lub rozbudowy.

    kiedy warto zamówić audyt UX

    Główne korzyści z audytu UX

    • Odnajdziemy miejsca, w których tracisz największą ilość potencjalnych Klientów;
    • Dostaniesz gotowy przepis na zwiększenie konwersji i sympatii ze strony użytkowników;
    • Zobaczysz, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie lub sklepie;
    • Zyskasz świeże spojrzenie na swoją stronę lub sklep dzięki audytorom UX;
    • Zwiększysz swoje zyski oraz dostaniesz nowe pomysły na dalszy rozwój;
    • Otrzymasz odpowiedzi na wszystkie zadane pytania;
    audyt ux korzyści
    audyt ux co robimy z jakich narzędzi korzystamy

    Z jakich narzędzi metod korzystacie realizując UX audyt?

    W zależności od zlecenia będziemy opierać się o:

    • Analiza zgodności z zasadami UX;
    • Ocena zrozumiałości i architektury treści;
    • Badanie szybkości i wydajności strony;
    • Analiza zaangażowania i konwersji;
    • Wyznaczenie ścieżek przepływu użytkowników;
    • Testy A/B i inne badania UX;
    • Nagrywanie sesji użytkownika;
    • Analiza UI;
    • Analiza wersji mobilnej i desktopowej;
    • Interpretacja danych Google Analytics;
    • Wywiady z klientami;

    Dzięki temu jesteśmy w stanie dokładnie prześledzić zachowanie użytkowników.

    Najczęściej zadawane pytania

    Żeby móc przeprowadzić audyt UX po podpisaniu umowy potrzebujemy dostępu do Google Analytics podpiętego pod stronę lub sklep. Czasem prosimy również o dostęp do zaplecza sklepu.

    Przeprowadzenie audytu UX trwa zazwyczaj to 5 dni roboczych. Jeżeli to duży serwis audyt może zostać dostarczony nawet po 4 tygodniach. Dokładny termin ustalamy przy podpisaniu umowy.

    Nie. Audyt UX wskazuje błędy, daje rekomendacje jak je naprawić oraz przykłady dobrych praktyk. Po audycie możemy wycenić naprawę strony lub sklepu.

    Prawdopodobnie część z rekomendacji ujętych w audycie będziesz w stanie wprowadzić w życie, jednak do bardziej skomplikowanych, specjalistycznych działań będziesz potrzebował wsparcia projektanta UX oraz programisty.

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.