Jeśli nie wiesz jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego to przygotowałem krótki poradni, który zwiera najważniejsze, moim zdaniem, elementy.
Tak naprawdę wybór platformy powinna poprzedzić analiza Twoich potrzeb od budżetu aż po funkcjonalności, które ten sklep powinien posiadać. Ważnym elementem jest też magazyn. Jeśli już to wypisałeś to wybór platformy będzie niemalże ostatnim krokiem.
To na co sugerowałbym zwrócić uwagę to czy będzie to sklep w modelu SaaS czy też Open Source. To jest ważne ponieważ model SaaS to zamknięty ekosystem niemalże bez opcji rozbudowy. W przypadku Open Source możesz robić wszystko. Rzutuje to też na SEO ponieważ modele SaaS mogą nie być przystosowane do SEO jak również poprawki mogą nie być możliwe do wprowadzenia.
Przeczytaj artykuł jaki skrypt sklepu internetowego wybrać.
Niezwykle istotną sprawą przy rozpoczynaniu pozycjonowania sklepu jest analiza konkurencji, którą można wykonać na kilka sposób. Podstawową analizą jest weryfikacja tego na jakie słowa kluczowe pozycjonuje sie konkurencja.
Rozpoczynając pozycjonowanie sklepu musisz podzielić sobie swoją konkurencję na podstawowe dwa typu:
Dopiero wtedy analizując konkurencję możemy określić, do której z nich chcemy się porównywać. I w tym przypadku również mamy dwie opcje:
W tych wszystkich analizach należy pamietać, że jesteśmy uzależnieni od:
Przeczytaj artykuł ile czasu trwa pozycjonowanie strony?
I wreszcie analizujemy najważniejszą dla Nas kwestię czyli konkurencję pod kątem słów kluczowych. Na podstawie analizy tych słów decydujemy, które słowa:
Przeczytaj artykuł jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?
Ten element jest niezwykle istotny z punktu widzenia SEO. Jeśli chcesz pozycjonować się szybko i efektowanie to już zaprojektowanie odpowiedniego drzewa menu pozwala na prawidłową optymalizację architektury pod kątem SEO
Na podstawie analizy konkurencji zarówno pod katem biznesowym jak i słów kluczowych w punkcie 2 podzieliłeś słowa na konkretne grupy. Te grupy układają się architekturę informacji czyli mówiąc na wprost zbudowałeś menu.
Najprostszym sposobem jest:
Pozostałe słowa po prostu dopasuj do struktury i kierujesz je na podstrony typu: o nas, dostawa, logowanie
To jest jeden z najważniejszych i dający najlepszy efekt pod katem pozycjonowania sklepu. Linki wewnętrzne to nic innego jak ścieżki, za pomocą których przerzucasz użytkownika (klienta) pomiędzy podstronami. To jak to wykonasz ma wpływ na klienta (zakup) oraz Googlebota (tu wymienić m.in. crawl budget oraz page rank sculpting)
Istotną kwestią, o którą oczywiście walczymy, jest takie wykonanie linkowania aby Google zaczęło podbijać pozycje w wynikach organicznych.
Elementów takiego linkowania jest ogromna ilość i niezliczona liczba kombinacji. Przykładowym elementem jest cross selling czyli z jednej strony, zachęcenie potencjalnego klienta do zakupienia np. zestawu mebli, a ze strony SEO jest to mocno strategiczny element podbijający pozycje w SERPach.
Przykładowy cross selling na karcie produktu:
Przeczytaj artykuł z pomysłami jak wykonać linkowanie wewnętrzne?
Po przeprowadzonej analizie konkurencji oraz opracowaniu architektury będziemy mieć wiedzę jakiego typu teksty musimy przygotować do naszego sklepu.
Opisy produktów z reguły są zaczerpnięte od dostawcy i unikalne raczej nie będą. W przypadku sklepów posiadająych asortyment rzędu kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy produktów nikt w unikalne opisy bawić się nie będzie. Dlatego w tym przypadku stosuje się recenzje, opinii oraz inne elementy, dzięki którym użytkownik pozostawi „jakiś content” pod danym produktem.
Natomiast mamy możliwość i powinniśmy przytowac teksty na kategorie, bloga/poradnik oraz stronę główną. To od tych tekstów będziemy mocno uzależnieni pod katem budowania pozycji w SEO.
Przeczytaj artykuły jak pisać teksty do sklepów internetowych oraz sprawdzone sposoby na generowanie treści w e-commerce.
Patrząc przez pryzmat pytania jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, to właśnie na te elementy, opisane powyżej należy zwrócić uwagę. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze opracowanie strategii linkbuildingowej, strategia social media, decyzja o wejściu w reklamą płatną np. kampanie Google Ads i tak dalej.
Jeśli jesteś zainteresowany ofertą na pozycjonowanie sklepu internetowego wejdź tutaj lub wypełnij poniższy formularz.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.