Kilka dni temu buszując po necie pojawiło się info o systemie [highlight1 bgcolor = „yellow”]Colibri[/highlight1](wczoraj takie info pojawiło się na GL-ucie). Według informacji, która pojawiła się moim oczom system daje możliwość:
– śledzenia pozycji w Google na wybrane słowa kluczowe
– znajduje witryny konkurencji, które można śledzić pod kątem zadanych fraz
– analizuje słowa kluczowe: statystyka, trendy i inne
– i jeszcze inne, na razie nie odkryte ;), narzędzia
Według cennika mamy do dyspozycji 3 plany:
– 19.99$/m – monitorować można do 50 slów kluczowych (dziennie), nielimitowana liczba konkurentów oraz automatyczne wyszukiwanie serwisów konkurencji
– 49.99$/m – do powyższego dochodzi: import/eksport słów kluczowych (dziennie), poszerzono liczbę słow do 250 sztuk
– 99.99$/m – w tej opcji do dyspozycji jest śledzenie 500 słów kluczowych (dziennie) i to co powyżej
Istnieje tez wersja darmowa ale jest dość mocno ograniczona. Aby przetestować coś więcej od razu zdecydowałem się na podstawowy plan za 19.99 🙂
1. Ekran główny
Na Ekranie głównym jest podsumowanie całości konta. Ja dodałem 6 słów kluczowych do testów aby zobaczyć co system może i co pokaże.
2. Sugerowanie konkurentów
Bardzo szybko „poklikałem” do zakładki „Suggested competitors” – moim oczom ukazało się ponad 40 potencjalnych konkurentów w branży – sprawdziłem – wszystko się zgadzało !!! KOnkurencja posegregowana jest według procentów związanych z pozycją słów kluczowych. Klikając w napis „Show competing keywords and its positions” Naszym oczom ukaże się od razu miejsce w SERPACH, na których znajduje się Nasz potencjalny konkurent 🙂 Przyciski Ignoruj/Monitor są przydatne w przypadku, gdy nie chcemy monitorować np naszej własnej witryny.
3. Porównanie
W zakładce „Competitors” pokazany jest porównanie miejsc na poszczególne frazy dla wszystkich wybranych do monitorowania witryn (naszych i konkurencji). na każdy wykres można najechać myszka i pokaże się dymek z opisem.
System oceniam na bardzo szybki – w kilka minut uzyskałem dane, które naprawdę pomagają przy ocenie konkurencyjności danej frazy – coś na kształt raportów „SEO Competition” w programie MarketSamurai.
Za kilka dni postaram się napisac coś więcej o systemie [highlight1 bgcolor = „yellow”]Colibri[/highlight1].
Twoim zdaniem opłaca się kupować ten program, jeśli posiadam Market Samurai?
Marketa i tak nie zamienię na razie na nic innego bo korzystam z niego i jest moim niezbędnym narzędziem do pracy 🙂
Podoba mi się rozwiązanie odnośnie analizy i śledzenia konkurencji. Ciekawe jak dalej przejdzie testy?
tez jestem ciekaw 🙂 tym bardziej, ze to mi wygląda na Polską robotę 🙂 🙂
Sądzę, że za 1-2 tygodnie będzie widać coś więcej i lepiej. Dziś dałem klientowi do obejrzenia cały panel – zobaczę czy mu się spodoba. Jeśli tak, może uda się włożyć to do wyceny i proponować klientom oglądanie rezultatów w stosunku do konkurencji 🙂
Co ciekawe obsługuje wszystkie kraje gdzie jest Google 😀
Podoba mi się jak piszesz tytuły i teksty pod ewentualne gotowe zapytania w Google 😀
aaa tam cicho być 😛
Pokazuje 301- ki? 😀
nie ;p