Jeżeli posiadasz firmę lokalną z fizycznym biurem (siedzibą) i chcąc zdobyć rynek lokalny powinieneś założyć darmową wizytówkę w usłudze Google Moja Firma. Dzięki założeniu wizytówki w GMF Twoja firma zacznie się pojawiać w mapach Google na różnorodne zapytania.
Wizytówka Google Moja Firma jest usługą przeznaczoną dla każdego, kto prowadzi lub chce prowadzić swój biznes w Internecie na terenie miasta czy małej miejscowości. Pozwala ona na przedstawienie swojej firmy oraz zaprezentowanie jej w mapach Google. Dzięki temu klienci lokalni trafiają do lokalnej firmy.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Zakładanie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest proste i darmowe – nie musisz za to nic płacić. Wyjaśnię Ci w kilku prostych krokach.
Pod adresem https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ znajdziesz narzędzie Google Moja Firma (Google My Business) i tam zarejestruj się. Aby założyć wizytówkę Google Moja Firma bajlepiej zarejestruj się tym samym adresem email, na którym masz usługi Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console i inne usługi Google.
Jeżeli posiadasz już zarejestrowany adres email w usługach Google narzędzie pokaże Ci menadżera, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces konfigurowania wizytówki.
Uwaga: możesz zweryfikować wizytówkę później (wybierz taką opcję). Potem można zweryfikować wizytówkę SMS-em lub za pomocą IVR (system oddzwania). Obie te opcje mogą być niedostępne (niestety) więc pozostanie wtedy weryfikacja wizytówki za pomocą kartki pocztowej, które lubią ginąć (niestety).
Zdjęcia są bardzo ważne i niejednokrotnie dzięki nim klienci podejmują decyzje o współpracy. Warto więc umieścić zdjęcia z ulicy, drzwi frontowych, recepcji itd.
Google poprosi jeszcze o możliwość uruchomienia kampanii płatnych (tego nie robimy) i gotowe:
Po wypełnieniu wszystkich danych w wizytówce Twoim oczom ukarze się panel. Przejdź przez wszystkie opcje i zweryfikuj czy wszystko zostało poprawnie uzupełnione.
Koniecznie uzupełnij logo firmy bo to jest Twój znak rozpoznawszy i warto aby klienci wiedzieli do kogo trafili.
Jeżeli wcześniej nie weryfikowałeś wizytówki teraz możesz to zrobić wybierając odpowiednią opcję.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy warto dodać produkty oraz informację o usługach, które oferujesz.
Zweryfikuj jeszcze raz wszystkie podane dane, poczekaj an weryfikację wizytówki przez Google i ciesz się pinezka w mapach Google
Pamiętaj, że to narzędzie jest darmowe i wizytówkę Google Moja Firma możesz wykonać samodzielnie i dlatego pobieranie opłat za dostęp do niego nie powinno mieć miejsca.
Na kartę czeka się kilkanaście dni. Jeśli po ok 3-4 tygodniach nie doszła należy ponownie wystąpić z prośbą o weryfikację wizytówki.
Twoja wizytówka pojawi się w mapach po jej zweryfikowaniu. Ale nie będzie ona na wysokich pozycjach. Trzeba ją jeszcze wypozycjonować. Zapytaj o pozycjonowanie lokalne.
Wizytówka, podobnie jak serwis WWW, musi zostać wypozycjonowana. W przypadku niszowych branż może to zając kilka tygodni a w przypadku branż bardzo mocno konkurencyjnych, będzie to nawet kilka miesięcy.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.