Internet to medium, które oferuje wiele reklamowych możliwości m.in. pozycjonowanie stron. Fakt, że coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i czynnie korzysta z możliwości wyszukiwania konkretnej lokalizacji, usług czy produktów w swojej okolicy tylko potwierdza zasadność prowadzenia działań reklamowych w sieci, również dla mniejszych firm lokalnych czy niewielkich sklepów.
Jeszcze kilka lat temu lokalni biznesmeni uważali, że sieć jest tylko dla dużych, ogólnopolskich lub światowych firm, które swoje usługi oferują wszystkim, a im wystarczy tylko reklama w lokalnej gazecie czy szyld przed warsztatem – dziś takie podejście jest błędne i wiele firm korzysta z wyszukiwarki google poprzez np. uruchomienie wizytówki Google Moja Firma.
Obecnie dla lokalnego biznesu również sprawdza się powiedzenie – jeżeli nie ma Cię w sieci, dla wielu nie istniejesz. Tak więc pozycjonowanie strony internetowej powinno być uwzględnione w strategii swojej działalności na rynku lokalnym.
Co zyskasz, decydując się na pozycjonowanie lokalne? W pozycjonowaniu lokalnym zyskasz przede wszystkim reklamę w swoim mieście oraz okolicach. To z kolei prowadzi do większego zainteresowania usługami/produktami, co bardzo szybko przerodzi się w większą ilość zamówień i wyższy przychód. SEO lokalne to także szansa na:
Firmy, które już wcześniej korzystały z usługi SEO, dzięki możliwości pracy zdalnej i pozyskiwania Klientów online o wiele lepiej zniosły przymusowy postój i ograniczenia związane z wychodzeniem, niż przedsiębiorcy, którzy nie reklamowali się w sieci.
Ten argument powinien dotrzeć do każdego lokalnego przedsiębiorcy, który jeszcze nie inwestuje w pozycjonowanie lokalne.
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – każdy, kto prowadzi swój biznes pod wskazanym adresem i chce być jak najwyżej w wyszukiwarce Google oraz mapie Google na zapytania związane z frazami kluczowymi i lokalizacją.
Ważne jest również to, że nie musisz decydować się tylko na sprzedaż lokalną. Wiele sklepów realizuje wysyłki ogólnopolskie lub zagraniczne, jednocześnie przyjmując lokalnych Klientów pod swoim adresem. Wizytówka Google moja firma ułatwia dotarcie do klientów.
Podobnie działają warsztaty czy inne punkty usługowe. Fakt pozycjonowania lokalnego nie zamyka drogi do realizacji zamówień dla Klientów z innych regionów kraju lub kontynentu/świata.
Wystarczy, że posiadasz swoją stronę lub wizytówkę Google Moja Firma – wizytówka Google to obecnie must have.
Niestety nie da się określić stałych ram kwotowych dla pozycjonowania lokalnego, dlatego każdy projekt wyceniam indywidualnie, po dokładnej analizie lokalnego rynku i oczywiście po dopasowaniu budżetu do oczekiwań Klienta.
Wynika to z różnego stopnia konkurencyjności fraz, liczby konkurencyjnych firm w regionie, wielkości danego miasta a także samej branży.
Działania w ramach pozycjonowania lokalnego rozliczam w modelu abonamentowym (lub abonament + ustalona premia od wyników). Oznacza to, że po dokonaniu wstępnej analizy konkurencyjności fraz dla danego regionu, określam realną miesięczną kwotę, która pozwoli na prowadzenie działań SEO i zdobycie jak najwyższych pozycji dla strony. Zawsze wykonywany jest na początku współpracy audyt seo.
Należy wypełnić wszystkie pola (dane adresowe) ale przede wszystkim:
Nazywam się Paweł Gontarek (w branży znany jako Zgred), od ponad dekady specjalizuję się w marketingu online i pozycjonowaniu stron. Jestem prelegentem na wielu branżowych konferencjach i festiwalach oraz prowadzę szkolenia z zakresu SEO i marketingu online. Na co dzień zajmuję się prowadzeniem kampanii pozycjonerskich moich Klientów (zarówno dużych sklepów online i mniejszych, lokalnych firm).
Jeżeli chcesz, abym kompleksowo zajął się kampanią pozycjonerską Twojej firmy – zapraszam do kontaktu po darmową wycenę i przedstawienie szczegółów współpracy.
Pozycjonowanie lokalne pozwala na zwiększenie widoczności w wynikach powiązanych z siedzibą firmy lub biura w danej miejscowości. Dzięki temu firma pojawia się w mapach Google.
Wizytówka Google Moja Firma jest narzędziem bezpłatnym i założyć je może każdy. Prowadzenie wizytówki samej wizytówki może być już usługa płatną - to zależy co jest do wykonania.
Dla każdego biura (oddziału) powinna być założona osobna wizytówka i skojarzona z odpowiednią podstroną w serwisie.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.