Od jakiegoś czasu jestem przepytywany na okoliczność przeprowadzenia szkoleń SEO z zakresu pozycjonowania (dla początkujących i tych bardziej PRO), audytu SEO (klientów różnych: prywatnych i instytucji). Oczywiście jestem bardzo otwarty na przekazywanie wiedzy ale … jak zawsze to kosztuje.
Z reguły sugeruję aby to klient napisał, co tak naprawdę chce wiedzieć, czego nauczyć.
Zestaw 1:
Co powinna dać firma w raporcie SEO, jak powinna się zachować, jak często winna się kontaktować z klientem, czy powinna ujawniać swoje techniki etc… Przedstawienie klientom panelu do Google Analytics, Google Adwords oraz jak analizowac pojawiające się dane.
Zestaw 2:
SEO on site – optymalizacja stron, nasycenie treścią, techniki – co obecnie się sprawdza (optymalizacja w procesie tworzenia dużych serwisów www, nadzór nad ich indeksacją [narzędzia, techniki], optymalizacja już istniejących serwisów (znaczniki H, alt, title, tag area, nofollow, etc), przepływ mocy po stronie (linkowanie wewnętrzne) i parę innych zagadnień, budowanie stron nowych, zmiany na stronahc już obecnych etc…
Zestaw 3:
A tutaj jest dużo zagadnień:
- Analiza konkurencji – określanie ilości linków, ich mocy, określanie kosztów przez to i czasu dojścia do top (w zależności od przyłożonej mocy[różne branże]) – narzędzia, techniki, soft
- Strategia linkowania zaplecza, stron docelowych (koncepcja – jak [struktura zaplecza-graficznie], czym – narzędzia
[systemy, precle, fora, katalogi, dodawarki, mieszarki] – techniki
procentowy rozkład danych narzędzi przy zapleczu rzędu X, konkurencji, czy da się to określać przy znajomości konkurencji? (wielkość) jak? procentowy rozkład domen i subdomen (przybliżony stosunek liczb)
- Omówienie dodawarek, wady, zalety – techniki ich używania
- Mieszarki – omówienie technik i narzędzi
- Systemy – omówienie technik i narzędzi
- katalogi – omówienie technik i narzędzi
- fora – omówienie technik i narzędzi
- precle – omówienie technik i narzędzi
(perspektywa dziś i „wczoraj”, jutro)
Indeksacja wpisów
- Jak zdobywać punkty w systemach, jak i jakich używać, jak optymalizować koszty związane z ich tworzeniem na własny użytek (podlinkowywanie wpisów, zaplecza) – omówienie systemów, wady, zalety
- Organizacja i optymalizacja kosztów związanych z domenami i subdomenami (ukrywanie danych [registrant, registrar], kupowanie, przedłużanie, jak nimi efektywnie zarządzać [proces od kupienia po postawienie „serwisu” tematycznego – efektywność), kupowanie domen na giełdach
- Organizacja i optymalizacja kosztów związanych z serwerami (gdzie, jak zarządzać efektywnie – narzędzia, organizacja, technika)
- Organizacja i optymalizacja kosztów związana z pisaniem tekstów (kto, za ile, jakiej jakości, własna redakcja)
- Organizacja i optymalizacja kosztów związana z zasobami ludzkimi (wszystko powyżej), wydajność ludzi w branży sem (przybliżone liczby domen/pracy na 1 osobę) – temat efektywności pracy
Powyższe informacje to tylko przykład. Najczęsciej jestem proszony o przygotowanie dedykowanego szkolenia pod konkretne dane: Twoja strona, strony Twoich konkurentów, content.
Cena szkolenia już od 2500 netto / dzień na terenie Warszawy oraz od 3900 netto / dzień (z dojazdem i 1 noclegiem). Liczba osób nie ma znaczenia 🙂
Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.